Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Mijn verhaal

Gestart door spo0n, maandag 30 mei 2011, 22:05:31

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Citaat van: PeterVL op zaterdag  4 juni 2011, 20:38:10
Je bevestigt dus wat ik even geleden poneerde als het over business gaat. Ik herhaal dat ik dus ook volledig kan beschikken over het eilandje dat ik hier heb kocht in de context van zaken doen. Ik herhaal dus nog maar eens dat het even anders is als je hier GROND wil kopen wel dan kan je die niet bezitten. En je naam in een akte bij aankoop van een huis heeft geen enekele waarde dat heb ik ondervonden toen ik mijn huis in Bacalod wou verkopen, de vernoeming van je naam is een formaliteit., een zoethoudertje voor buitenlanders. In alle aktes had ik ook geinsisteerd mijn naam erin op te nemen maar dat geeft geen enkele rechtszekerheid. Doe eens de test man en pretendeert dat je alles wil verkopen en kom dan eens terug met je commentaar.

Zeker kom ik daar op terug
Inderdaad de naam van de buitenlander die op een TITLE staat is alleen maar om de burgelijke stand van de filipijnse aan te geven en niets anders, maar voor een huis of een ander gebouw bestaat geen title en dat huis staat alleen ingeschreven op naam bij de Assessors Office in de plaats waar het pand zich bevind en daar gaat het om een TAX DECLARATION

Er is een "presumption" dat als wanneer er GEEN tax declaration bestaat waarop duidelijk staat aangegeven dat het huis op naam van de buitenlander staat, dat de eigenaar van het huis dezelfde eigenaar is als die omschreven op de title van het land waarop het huis is gebouwd.
In de wet wordt alleen maar aangegeven dat een buitenlander geen grond op zijn naam mag registreren (in de meeste gevallen), maar er is GEEN wetsartikel te vinden waar staat omschreven dat een buitenlander geen huis mag verkopen aan een andere buitenlander of aan een filipijn, en in het geval dat een stuk land ten onrechte staat geregistreerd op naam van een buitenlander en deze buitenlander verkoopt dat land aan een filipijn dan is deze sale legal omdat de nietigheid hierdoor gecorrigeerd is.

that if land is invalidly transferred to an alien who subsequently
becomes a Filipino citizen or transfers it to a Filipino, the flaw in the original transaction is considered cured and
the title of the transferee is rendered valid. Applying United Church Board for World Ministries, the trial court ruled
in favor of petitioner, viz.:
[W]hile the acquisition and the purchase of (sic) Wilhelm Jambrich of the properties under litigation [were] void ab
initio since [they were] contrary to the Constitution of the Philippines, he being a foreigner, yet, the acquisition of
these properties by plaintiff who is a Filipino citizen from him, has cured the flaw in the original transaction and the
title of the transferee is valid.


zie: http://www.lawphil.net/judjuris/juri2009/feb2009/gr_159310_2009.html

Vraag aan PeterVL:
Wijs mij dan even op een artikel in de Civil Code of the Philippines waarin duidelijk staat omschreven dat een alien geen huis MAG verkopen hetgeen op zijn/haar naam staat geregistreerd op een TAX-DECLARATION bij de Assessors Office.

Natuurlijk is het zo dat als wanneer die buitenlander is getrouwd met een filipijnse dan wordt ook het huis wat op zijn naam staat geregistreerd een deel van de conjugal partnership.
We zijn hier nog niet mee klaar neem ik aan.

Luc

Ga jij een huis kopen van een buitenlander dat op een stuk grond staat van iemand anders? Een stuk grond waarvan de title van iemand anders is. Dan ben je goed  :crazy:
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

bananacreek

Citaat van: Luc op zondag  5 juni 2011, 12:31:51
Ga jij een huis kopen van een buitenlander dat op een stuk grond staat van iemand anders? Een stuk grond waarvan de title van iemand anders is. Dan ben je goed  :crazy:

Nee, dat doe ik zeker niet, maar daar ging het in feite niet om, want er werd beweerd dat de naam van de buitenlander in de deed of sale van een huis geen enkele waarde had en dat die vernoeming van je naam alleen maar een formaliteit zou zijn en daar ben ik het niet mee eens.

In mijn eigen geval zit het een beetje anders want de grond met een huis was door mij gekocht maar dan op naam van mijn ex. En op een ander stuk grond ook op haar naam bouwde ik een ander huis op en later mijn werkplaats.
Dat huis en die werkplaats staan beide op MIJN naam en er valt niet de rommelen met die tax declaration en ook de rechter kan dat niet.
Bij de "dissolution of conjugal properties" werden alle gebouwen met uitzondering van de werkplaats als conjugal verklaard en dat zal dan later moeten worden verkocht waarbij de opbrengst wordt verdeelt tussen de ex-spouses.

Maar dat houd helemaal niet in dat de vermelding van mijn naam op de tax-declaration alleen een formaliteit is.

Luc

Citaat van: PeterVL op zaterdag  4 juni 2011, 20:38:10
Doe eens de test man en pretendeert dat je alles wil verkopen en kom dan eens terug met je commentaar.

PeterVL heeft het vooral over de verkoopbaarheid van je huis. Zelfs als staat het huis op jouw naam, het is de facto onverkoopbaar zonder medewerking van de eigenaar van de grond.

Dat jij meent recht te hebben op  het huis heeft meer te maken met het huwelijksrecht. De fincanciële inbreng van jezelf tijdens het huwelijk. Ook een reden waarom je als buitenlander kunt erven van je echtgenote.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

buizesmurf

Als je een huis koopt is het belangrijgste de grond waarop het staat.Het huis zelf is gelijk een assesoire op u auto?Leren zetels,airco,enz...en natuurlijk daar zit de GROOTTE adder onder het gras.Je kan geen grond bezitten rechtstreeks op u naam.Dus bijna alle huizen van buitenlanders staan op drijfzand,zolang alles koek en ei is geen probleem,maar wanneer de  :moord: :explotieren: :kwaad: :mauer: :ivebeenripped:  begint......
Laatst story van zulk verhaal paar weken gehoord op het eiland Biliran;
Amerkiaan trouwd een lokale,kopen gelijk een stuk grond,heeft lease contract op zijn,zogezegd alles veilig.Vergeet het maar,na aankoop stuurt ie regelmatig geld op voor bouwen van huis.Paar jaar geleden gepesioneerd,verhuisd naar zijn aardig stekje daar,te weten gekomen dat zijn asawaatje een paar lokale vriendjes op na hield.Heeft nu nieuwe vriendin,wonen in zijn huis daar,maar de familie van de ex zijn het gewoon steen per steen aan het slopen.Alhoewel hij eigenaar van de grond is,heeft geen bewijzen van aankoop van de materialen van het huis.Hij stuurde wel geld op maar de fakturen zijn allemaal onderteked door de familie daar,en die hebben recht hun bezittingen terug te vorderen,,,word vervolgd
Voor mij,ALLEEN huren,leasen en dan moet je nog voorzichtig zijn dat je betaald aan de rechtmatige eigenaar.
Three switched swiss withes watch three swiched swiss swatch watches, witch  switched swiss witch watch to wich swiched swiss swach watch

opinie

Een verkoopsakte met de namen van het echtpaar erop heeft voor het bezit geen waarde. Alleen de  :smiley-philippines: kan grond bezitten. Is de akte voor een huis op en met grond dan is dat één geheel. Er dient dan een aparte akte te zijn voor de grond en een andere voor het huis. Voorts kan er toch binnen het huwelijk geen huurovereenkomst meer gemaakt worden? De verkoop van het huis apart als dit op naam van een buitenlander staat, is moeilijk omdat er niet veel of zelfs geen kopers te vinden zullen zijn voor zulke constructies.

Citaat van: buizesmurf op zondag  5 juni 2011, 17:42:29
Alhoewel hij eigenaar van de grond is,heeft geen bewijzen van aankoop van de materialen van het huis.

Al kan hij bewijzen geld gestuurd te hebben, kan hij niet bewijzen dat dit voor de aankoop van materialen en werk was.

Citaat van: PeterVL op zaterdag  4 juni 2011, 20:16:39
hier is de wet de wet van de filipinos en geen enkele rechter zal daar aan voorbij gaan anders wordt ie gewoon doodgeschoten.
Dit is hier een plutocratie van extreem rijken en extreem armen; er is een verschil niet alle deuren gaan open als het het geld van buitenlanders betreft meer bepaald in real estates.

:denk: Een nationalistische plutocratie.
Enkel mensen met geld kunnen verkozen worden omdat mensen hun stem verkopen. Net als in Duitsland destijds wordt een groep als oorzaak van alles aangeduid. De buitenlanders die de burgers hun grond stelen, terwijl juist de rijke grondeigenaars het zich kunnen veroorloven hun grond te verkavelen en te bebouwen waarna ze het overprijsd aan buitelanders en OFW's verkopen. Geraken deze achteraf het niet meer kwijt, pech dan.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Budgie

Ik denk dat we weer aardig off topic zijn met huizen etc Waar het in feite met dit topic omgaat is de betrouwbaarheid van de Filipina En ik denk dat als ik alles goed lees de meeste onderhand wel duidelijk maken dat je ze nu niet helemaal op hun bruine oogjes moet geloven.
En ook dat er nogal wat verschil zit in tussen wat een ouderwetse Filipina een hoer vind en wij
De vrouw van  PeterVL en mijn asawa zullen wel hetzelfde denken Alle meisjes die buiten het huwelijk snoepen zijn hoeren en ook diegene die zich uitdagend kleden en gedragen Terwijl wij alleen maar de meisjes die het voor geld doen zo betitelen Dus sorry @banacreek al die dames die jij daar op de foto`s heb staan zijn voor mijn asawa hoeren anders kleed en gedraag je je niet zo Al die makeup nee dat kan niet goed zijn
Maar om daar wat goeds te vinden zoals Spoûn probeert is inderdaad wat moeilijk want ook de aanbevelingen van een Filipina kan je niet te veel mee want meestal kennen ze het betreffende meisje maar een beetje Ik denk dat je het gewoon moet hebben van het daar ontmoeten en als je het via chatten doet zeer kritisch zijn en bedenk als er in de familie meerdere een buitenlandse man hebben is de familie uit op nog meer?

En wat betreft onroerend goed Alle Filipina willen zo snel mogelijk daar een huis en zullen daar sterk op aandringen om wat te kopen maar doe als ik deel gewoon mee dat mag je doen als je zelf voldoende verdien en we het geld niet nodig hebben En zolang je zelf alles beheerd duurt dat wel even
Getting older beats the alternative -dying young

Digos


Dat we off topic zijn is een feit.

CitaatDus sorry @banacreek al die dames die jij daar op de foto`s heb staan zijn voor mijn asawa hoeren anders kleed en gedraag je je niet zo Al die makeup nee dat kan niet goed zijn

Vind ik een oubollige uitspraak.....only in the phils zullen we maar zeggen.

Jonge vrouwen met make up op.....wat is daar verkeerd aan? als we hier zo eens rondkijken in eigen contreien  :belgiesmiley:  :nederlandsevlag: die snoepen ook.....maar dan zit alles goed, maar in de phils kan het weer juist niet.

Ja kom nou hé.....

Wat betreft eigendom in de phils....dat is wala, niks....in de phils spendeer je enkel maar, en ga je nooit iets bezitten hoe je het ook draait of keerd.

Maar aan de toekomst van je asawa kan je misschien wel effe denken.

O0
LIVE ONCE - LIVE IT

bananacreek

#48
Peter VL beweert het navolgende:
ik ben echt ontzet hier opmerkingen te lezen van mensen van wie ik pertinent weet dat ze getrouwd zijn met een ordinaire hoer die haar lot simpel wil ontsnappen en dat is verdomd geen geintje.

Je bent een helderziende of wat dan ook?
Hoe kan jij nou weten wie er wel of niet met een hoer is getrouwd?
Ik heb hier een hoop maagden over de vloer gehad, en zijn dat dan ook HOERTJES ?

De foto's van die meisjes kwamen van hun eigen X-mas parties en we geven hun elk jaar twee beach-parties en dan mogen ze zich opmaken als ze willen en als ze dan ook nog dronken willen worden op hun eigen party dan is dat geen enkel probleem.
WERKEN ZE IN DE DISCO OF RESTAURANTS DAN ZIJN DAT NORMALE SERVEERSTERS IN UNIFORM EN ER BESTAAT HIER GEEN BARFINE OF IETS DERGELIJKS.

Maar als de vrouwen van sommigen over de schouders naar die foto's kijken en dan zeggen, "Nou lieverd daar mag je niet naar kijken want dat zijn maar goedkope slonzige vuile filipijnse hoertjes", dat kan ik dan nog begrijpen omdat zij misschien niet willen dat jullie naar die foto's kijken. Als enkele van jullie de meeste filipijnse vrouwen hoertjes vinden waarom komen jullie dan hier?

Ik kon ook een Belg uit Gent die hier jaren lang enkele maanden per jaar overwinterde en die zei: "Trouwen?, ben je belazerd? Ik kom hier alleen maar voor de sex".
De man heeft het lang volgehouden.



Ok, dit is genoeg voor mij en dan zou men dus de forumregels moeten aanpassen zodat er geen foto's meer mogen worden geplaatst van meisjes die "op hoertjes lijken"
Ik koop er niets voor om ruzie te zoeken op dit forum, dus haak ik hierbij af en stop er mee. Sayonara.

bananacreek

#49
Toch nog heel even:

@PeterVL:En je naam in een akte bij aankoop van een huis heeft geen enekele waarde dat heb ik ondervonden toen ik mijn huis in Bacalod wou verkopen, de vernoeming van je naam is een formaliteit., een zoethoudertje voor buitenlanders.

Stond dat huis op jouw naam of dat van jouw vrouw?
Ik heb het inmiddels nagetrokken bij de Assessors Office en er is niets aan de hand om een huis te verkopen door een buitenlander zolang dat huis OP ZIJN NAAM STAAT GEREGISTREERD.

Kijk naar de naam van de "declared owner"





Geen enkel probleem om dat te verkopen.
Op wiens land het staat?
Dat kan een probleem worden.....maar hier ging het enkel alleen om de vraag of de naam van de buitenlander niet meer dan een formaliteit was en dit is geen acte van aankoop maar een DECLARATION OF REAL PROPERTY

Maar verder als de naam van een buitenlander staat vermeld in een Deed of Sale dan is er ook geen probleem zolang het maar NIET om het land zelf gaat.