Waarop is de keuze van een Filipijnse vrouw gebaseerd?

Gestart door Hansy, vrijdag 22 juli 2011, 15:01:51

Vorige topic - Volgende topic

Amice

CitaatMaar de eerlijkheid gebied mij om te zeggen dat het universitair niveau in de Filipijnen niet te vergelijken valt met iemand van in onze regio met een soortgelijk universitaire achtergrond. Want je moet je de vraag stellen, op welke wijze is men aan de middelen gekomen om een universitair diploma te kunnen verwerven ... is het omdat het een rijke familie betreft, is het omdat andere familieleden door middel van een relatie met een westerling de noodzakelijke geldstroom op gang heeft kunnen brengen, is het omdat men ervoor in het buitenland gaan werken is. Dit is heel belangrijk om te weten.

Wat de herkomst van geldstroom te maken heeft met het universitair niveau ontgaat me eerlijk gezegd. :weetikniet:

Ik wil die iemand met soort gelijke universitaire achtergrond uit jou regio de universitaire achtergrond die de filipino's moeten doen nog zien doen erlijk gezegd, en daarbij doel ik niet op het uiteindelijke bemachtigde leerstof maar gewoon het volgen van die universitaire opleiding in de filippijnen. Ik ben er van overtuigd dat hij graag weer terug wil naar belgie om verder te studeren.

Daarnaast ken ik ook families die echt geen cent te makken hebben maar de alleenstaande moeder er wel alles aan gedaan heeft om de oudste dochter college te doen behalen, waardoor de volgende ook kon studeren en daardoor inmiddels ook de 3e en straks de rest van de familie. Vertel mij eens wat daar mis aan is? en wat er minderwaardig is aan zo een familie of een dochter uit die familie?

Aangaande het niveau is dit niet verwijtbaar aan de student maar aan het schoolsysteem en overheid, die daar niks aan doet. Desalniettemin zijn er genoeg nederlands/belgische bedrijven die deze filipino's graag willen hebben.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Adriaan

Ha Baron, je kunt altijd nog een huwelijksburo opzetten, serieus. Ik denk dat je er menige witneus mee van dienst kan zijn. Een van de meest praktische raadgevingen lijkt me om naar een dansclub te gaan. Die kerk is ook geen gek idee, hoewel je dan niet a bout portant kunt rekenen op toeloop van meerdere kandidaten.

Wel ik hoop dat ik nooit van je raadgevingen gebruik zal hoeven te maken. Ik ben hors concours en hoop dat te blijven.

Voor mijn tip (vind een vondeling) zal men zich overigens moeten vervoegen bij de lustrumviering van een weeshuis.

Ik heb nog een andere. Ga naar een warenhuis. Het is niet al te moeilijk om een praatje aan te kopen met de sales lady van je keuze. En daar zijn veel lieve meisjes bij die in ieder geval enig onderwijs hebben (de cassiere heeft vaak een academische graad, wat die in de Filippijnen dan ook moge voorstellen).

stijn54

Mijn ervaring is dat de Filippijnse vrouw beter naar Belgie komt. Mijn vrouw had na zes maanden werk als kuisvrouw en in 5 jaar heeft ze een mooi huis voor haar ouders gebouwd. Mijn afspraak met haar was dat zij verantwoordelijk was voor haar familie. Ze verdiende hier in Belgie maar eventjes 10 maal meer dan in de Filippijnen (4ooo pesos) Aan de andere kant kon ik en zij bij ziekte van onze sociale zekerheid genieten. Ik vind dat een goed evenwicht in de relatie. Dit heb je niet in de Filippijnen.
:daag:

Phille

Citaat van: Amice op vrijdag 20 januari 2012, 09:38:26
CitaatMaar de eerlijkheid gebied mij om te zeggen dat het universitair niveau in de Filipijnen niet te vergelijken valt met iemand van in onze regio met een soortgelijk universitaire achtergrond. Want je moet je de vraag stellen, op welke wijze is men aan de middelen gekomen om een universitair diploma te kunnen verwerven ... is het omdat het een rijke familie betreft, is het omdat andere familieleden door middel van een relatie met een westerling de noodzakelijke geldstroom op gang heeft kunnen brengen, is het omdat men ervoor in het buitenland gaan werken is. Dit is heel belangrijk om te weten.

1) Wat de herkomst van geldstroom te maken heeft met het universitair niveau ontgaat me eerlijk gezegd. :weetikniet:

2) Ik wil die iemand met soort gelijke universitaire achtergrond uit jou regio de universitaire achtergrond die de filipino's moeten doen nog zien doen erlijk gezegd, en daarbij doel ik niet op het uiteindelijke bemachtigde leerstof maar gewoon het volgen van die universitaire opleiding in de filippijnen. Ik ben er van overtuigd dat hij graag weer terug wil naar belgie om verder te studeren.


1) Herkomst van de geldstroom heeft alles te maken met het behalen van dat universitair diploma ... denk er maar eens rustig over na

2) Punt 2: ik snap geen reet van wat je probeert te zeggen  :weetikniet:

Amice

Citaat van: Phille op vrijdag 20 januari 2012, 22:57:20
Citaat van: Amice op vrijdag 20 januari 2012, 09:38:26
CitaatMaar de eerlijkheid gebied mij om te zeggen dat het universitair niveau in de Filipijnen niet te vergelijken valt met iemand van in onze regio met een soortgelijk universitaire achtergrond. Want je moet je de vraag stellen, op welke wijze is men aan de middelen gekomen om een universitair diploma te kunnen verwerven ... is het omdat het een rijke familie betreft, is het omdat andere familieleden door middel van een relatie met een westerling de noodzakelijke geldstroom op gang heeft kunnen brengen, is het omdat men ervoor in het buitenland gaan werken is. Dit is heel belangrijk om te weten.

1) Wat de herkomst van geldstroom te maken heeft met het universitair niveau ontgaat me eerlijk gezegd. :weetikniet:

2) Ik wil die iemand met soort gelijke universitaire achtergrond uit jou regio de universitaire achtergrond die de filipino's moeten doen nog zien doen erlijk gezegd, en daarbij doel ik niet op het uiteindelijke bemachtigde leerstof maar gewoon het volgen van die universitaire opleiding in de filippijnen. Ik ben er van overtuigd dat hij graag weer terug wil naar belgie om verder te studeren.


1) Herkomst van de geldstroom heeft alles te maken met het behalen van dat universitair diploma ... denk er maar eens rustig over na

2) Punt 2: ik snap geen reet van wat je probeert te zeggen  :weetikniet:

Denk daar ook maar eens rustig over na dan
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Phille

Citaat van: Amice op vrijdag 20 januari 2012, 23:49:31
Citaat van: Phille op vrijdag 20 januari 2012, 22:57:20
Citaat van: Amice op vrijdag 20 januari 2012, 09:38:26
CitaatMaar de eerlijkheid gebied mij om te zeggen dat het universitair niveau in de Filipijnen niet te vergelijken valt met iemand van in onze regio met een soortgelijk universitaire achtergrond. Want je moet je de vraag stellen, op welke wijze is men aan de middelen gekomen om een universitair diploma te kunnen verwerven ... is het omdat het een rijke familie betreft, is het omdat andere familieleden door middel van een relatie met een westerling de noodzakelijke geldstroom op gang heeft kunnen brengen, is het omdat men ervoor in het buitenland gaan werken is. Dit is heel belangrijk om te weten.

1) Wat de herkomst van geldstroom te maken heeft met het universitair niveau ontgaat me eerlijk gezegd. :weetikniet:

2) Ik wil die iemand met soort gelijke universitaire achtergrond uit jou regio de universitaire achtergrond die de filipino's moeten doen nog zien doen erlijk gezegd, en daarbij doel ik niet op het uiteindelijke bemachtigde leerstof maar gewoon het volgen van die universitaire opleiding in de filippijnen. Ik ben er van overtuigd dat hij graag weer terug wil naar belgie om verder te studeren.


1) Herkomst van de geldstroom heeft alles te maken met het behalen van dat universitair diploma ... denk er maar eens rustig over na

2) Punt 2: ik snap geen reet van wat je probeert te zeggen  :weetikniet:

Denk daar ook maar eens rustig over na dan

Ik snap je zin niet Amice, dat bedoel ik dus. Leg is uit wat je nu precies bedoelt en dan kan ik er ook is over nadenken!

Jan69

Citaat van: stijn54 op vrijdag 20 januari 2012, 11:02:34
Mijn ervaring is dat de Filippijnse vrouw beter naar Belgie komt. Mijn vrouw had na zes maanden werk als kuisvrouw en in 5 jaar heeft ze een mooi huis voor haar ouders gebouwd. Mijn afspraak met haar was dat zij verantwoordelijk was voor haar familie. Ze verdiende hier in Belgie maar eventjes 10 maal meer dan in de Filippijnen (4ooo pesos) Aan de andere kant kon ik en zij bij ziekte van onze sociale zekerheid genieten. Ik vind dat een goed evenwicht in de relatie. Dit heb je niet in de Filippijnen.
:daag:

Volledig mijn standpunt. Met mijn werk kan ik el een familie onderhouden hier in Belgie en goed leven. Als ze familie wil ondersteunen moet ze maar part-time gaan werken.
Mocht 54 je geboortejaar zijn, ga jij dan nu nog een kind nemen? ALs ze kinderen wil, dan vind ik dat ze eigenlijk de eerste jaren niet mag gaan werken. Zou te gek zijn om in de stressboot  va kinderopvang te moeten stappen om geld naar de filippijnen te kunnen sturen.

Amice

Citaat van: Phille op vrijdag 20 januari 2012, 23:58:30
Citaat van: Amice op vrijdag 20 januari 2012, 23:49:31
Citaat van: Phille op vrijdag 20 januari 2012, 22:57:20
Citaat van: Amice op vrijdag 20 januari 2012, 09:38:26
CitaatMaar de eerlijkheid gebied mij om te zeggen dat het universitair niveau in de Filipijnen niet te vergelijken valt met iemand van in onze regio met een soortgelijk universitaire achtergrond. Want je moet je de vraag stellen, op welke wijze is men aan de middelen gekomen om een universitair diploma te kunnen verwerven ... is het omdat het een rijke familie betreft, is het omdat andere familieleden door middel van een relatie met een westerling de noodzakelijke geldstroom op gang heeft kunnen brengen, is het omdat men ervoor in het buitenland gaan werken is. Dit is heel belangrijk om te weten.

1) Wat de herkomst van geldstroom te maken heeft met het universitair niveau ontgaat me eerlijk gezegd. :weetikniet:

2) Ik wil die iemand met soort gelijke universitaire achtergrond uit jou regio de universitaire achtergrond die de filipino's moeten doen nog zien doen erlijk gezegd, en daarbij doel ik niet op het uiteindelijke bemachtigde leerstof maar gewoon het volgen van die universitaire opleiding in de filippijnen. Ik ben er van overtuigd dat hij graag weer terug wil naar belgie om verder te studeren.


1) Herkomst van de geldstroom heeft alles te maken met het behalen van dat universitair diploma ... denk er maar eens rustig over na

2) Punt 2: ik snap geen reet van wat je probeert te zeggen  :weetikniet:

Denk daar ook maar eens rustig over na dan

Ik snap je zin niet Amice, dat bedoel ik dus. Leg is uit wat je nu precies bedoelt en dan kan ik er ook is over nadenken!

Wat ik bedoel te zeggen beste Phille is dat zo'n verwend belgisch studentje nogal eens van de koude kermis thuis zal komen als hij zijn studie in de Filippijnen zou moeten volgen.
In het 2e gedeelte van mijn betoog probeer ik je aan het verstand te brengen dat men niet enkel over geldstromen dient te beschikken om toch de kroost te laten studeren, en dat rijke afkomst helemaal niets te maken heeft met denk en doe vermogen wat jij dan universitair niveau bedoeld te noemen.

Aldus heeft de herkomst van geldstroom niets te maken met universitair niveau, tenzij de universitaire titel gekocht is, maar dan praat je niet over niveau maar over een bedrag.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Baron

 :hoedjeaf: :hoedjeaf:

Zo zie je maar weer dat je zaken en situaties van meerdere kanten kan bekijken en er meestal ook aan meerdere kanten een zekere kjern van waaarheid en gelijk ziten.
Zeker is echter dat je voor een relatie niet thuis moet blijven zitten maar letterlijk en figuurlijk beter wat oin beweging kunt zijn. Ga ergens heen, doe wat, liefst wat je leuk vindt want dan tref je mensen die dat ook leuk vinden. Doe eens wat anders. Onderhoud (sociale) kontakten bij voorkeur in meerdere richtingen en groepen.

Wat dat praten en opleidingsnivo betreft, zie ik heel weinig verband. Ik ken goed opgeleiden die zo saai zijn, die geen mop kunnen vertellen, geen gesprek kunnen voeren. En andersom, mensen die maar een heel lage opleiding hebben en die een leuke vlotte babbel hebben. Volgens mij is het hoe je ge-aard bent, wat je gewend (aangeleerd) hebt. Wat niet wil zeggen dat je je daarbij moet neerleggen. Want verbeteren, oefenen (best in de praktijk) kun je alles. Zet je daarbij niet al te hoge doelen en realiseer je dat je met kleine stapjes hebt leren lopen. Ik heb overigens helemaal geen hoge opleiding. En nauwelijks een lage haha. Wel heb ik het rijbewijs A B en E. Dat was ook moeilijk hoor. Mijn "geluk" is dat ik erg veel van lezen en taal houd, daardoor ook iets makkelijker misschien Duits goed en Engels acceptabel (hoop ik) heb kunnen leren.

De manier om kontakten te vinden, te leggen zoals ik hier beschreef, kan men natuurlijk uitbreiden en is ook niet puur Filipijnen gericht. Verschilt echt niet zoveel met Belgie en NL. Een huwelijksburo wil ik niet beginnen, maar zowel Viola als ik willen (en doen dat ook al jaren) best mensen helpen.
Of dat nou met advies is (pm volstaat) of hoe dan ook, meld je gewoon. Er is ook geen vaste regel voor. De een heeft alleen een moreel zetje nodig, de ander misschien de eerste dagen wat opvang en iemand / adres om eventueel op terug te vallen.
In het begin had ik ook (bij toeval, maar bestaat toeval? Hij was een moderator op een duits forum em leeft nu al 30 jaar in Manila. Maar wat ik zei: leg kontakten, beweeg je, letterlijk en figuurlijk !!) zo iemand. Goud waard.  :thankyoufw5:

Verder overpeins ik ook: het leven is voor veel mensen in de PH zwaar. Natuurlijk de echte rijken hebben het zoals overal redelijk goed. Maar de parttime serveerster die iedere ochtend hier bij Shakey werkt en studeert op de universiteit. Respekt hoor. Ik denk dat Amice dat bedoelt, er zijn er veel die toch meer moeten opbrengen om te studeren of iets te bereiken als in de EU met hulp als een studiebeurs. En die mensen hebben al gauw door EN !! waarderen het ook als iemand het goed met hen voorheeft. Ze is 25, beetje flink (lekker vind ik dus) niet onaardig, laatste jaar en natuurlijk single. Als je er open voor staat, zijn hier zoveel goede kandidates. Onze brooker (soort makelaar) ja, ik heb nog een zus, single, 40 jaar, geen kinderen nooit getrouwd geweest. Zal max 1,60 zijn, zeer slank en wat donker van teint. Maar die kom je niet tegen in een bar. Dat kan / IS in de PH gewoon "not done". Ik wil nog iets zeggen over geloof en kerk hier. Men is gelovig, velen gaan naar kerk. Ik hen minimaal 3 "masseuses" gekend (euhum vroeger natuurlijk!!) die hun afspraken planden op zondagavond en dan kwamen ze rechtstreeks van de mis. Haleluja. Ik kan hier verder schrijven over wel of niet voor het zingen de kerk uit enz. maar dat laat ik liever aan jullie eigen fantasie over. :crazy:

:daag: :daag: :daag:
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

Luke

Ik lees veel over "de rijken" alsof die een paradijselijk leven zouden hebben op de Filipijnen.
Ze worden al vlug aanzien als uitzuigers en alles dat mis is in de Filipijnen. (sommige terecht ook, is dat anders in BeNe?)
Maar velen van deze groep moeten ook knokken om overeind te blijven en hun "status" te behouden.

De squatter, die het heeft getroffen om zijn leven te beteren en naar hogere rangen verhuist, doet dan plots juist hetzelfde met zijn vroegere squattergenoten als de "rijken"; uitzuigen en afslachten. Dus sociaal gevoel tegenover landgenoten is dan ook 0.

Over enkele jaren las ik een bericht van Citibank over hun "Wealth Managment" sevice.
Daarin werd beschreven dat zelfs de gemiddelde "rijke" al snel kopje ondergaat (na 6 maanden) als zijn inkomen moest verdwijnen.
Dus een "rijke" filipino is ook maar een overschat begrip.