Nederlander doodgestoken in carmen cebu

Gestart door LMBen, vrijdag 1 maart 2013, 15:41:04

Vorige topic - Volgende topic

LMBen

http://www.philstar....nationals-death                 
3 nabbed for Dutch national's death
By Ria Mae Y. Booc/MIT (The Freeman) | Updated March 1, 2013 - 12:00am
0  2 googleplus0  0
CEBU, Philippines - Three persons, including two minors, were arrested after they were accused of killing a Dutch national last Saturday morning in Barangay Cogon West, Carmen.
The suspects were arrested separately in a hot pursuit operation by Carmen police Tuesday afternoon.
Police first nabbed Raymark Quiseo, 19, at his residence in Barangay Baring around 3:00 p.m. His arrest then led to the arrest of the two other suspects aged 16 and 17 at their residences in Barangay Cogon West 30 minutes later.
The minor suspects were taken to the Municipal Social Welfare and Development Office while Quiseo was detained at the police stockade as police prepared appropriate charges against them.
Police said the suspects did not resist arrest and even admitted the crime.
The three were accused of stabbing to death Dutch national, Pieter Tuitel, 74, of McKenly St., Barangay Cogon West.
PO2 Jerome Quimque, of the Carmen Police Station, said that suspects destroyed the sliding glass window of the house and went directly to one of the rooms upstairs.
The loud thuds from the other room woke Tuitel who went to check and caught the suspects by surprise.
"Murag nakasukol ang biktima unya maong nadunggaban. (The victim may have fought back the suspects that's why he was stabbed.)" Quimque said in a phone interview.
Due to fear, the suspects hurriedly fled on foot without stealing anything.
Quimque disclosed they received several theft complaints against the 16-year-old suspect but there was no case filed by any of the complainants as he was a minor.
"Reports lang wala gyud ma-fili kay matud nila wala ra gihapon na kay menor kuno, (We just received reports. No one filed charges because the suspect is a minor.)" he said.
The suspects are out-of-school youth and were allegedly not given much attention by their parents. (FREEMAN)

- See more at: http://www.philstar....h.aUUwyBWS.dpuf             
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

Rich

Citaat van: Benincebu op vrijdag  1 maart 2013, 15:41:04
http://www.philstar....nationals-death                 
3 nabbed for Dutch national's death
By Ria Mae Y. Booc/MIT (The Freeman) | Updated March 1, 2013 - 12:00am
0  2 googleplus0  0
CEBU, Philippines - Three persons, including two minors, were arrested after they were accused of killing a Dutch national last Saturday morning in Barangay Cogon West, Carmen.
The suspects were arrested separately in a hot pursuit operation by Carmen police Tuesday afternoon.
Police first nabbed Raymark Quiseo, 19, at his residence in Barangay Baring around 3:00 p.m. His arrest then led to the arrest of the two other suspects aged 16 and 17 at their residences in Barangay Cogon West 30 minutes later.
The minor suspects were taken to the Municipal Social Welfare and Development Office while Quiseo was detained at the police stockade as police prepared appropriate charges against them.
Police said the suspects did not resist arrest and even admitted the crime.
The three were accused of stabbing to death Dutch national, Pieter Tuitel, 74, of McKenly St., Barangay Cogon West.
PO2 Jerome Quimque, of the Carmen Police Station, said that suspects destroyed the sliding glass window of the house and went directly to one of the rooms upstairs.
The loud thuds from the other room woke Tuitel who went to check and caught the suspects by surprise.
"Murag nakasukol ang biktima unya maong nadunggaban. (The victim may have fought back the suspects that's why he was stabbed.)" Quimque said in a phone interview.
Due to fear, the suspects hurriedly fled on foot without stealing anything.
Quimque disclosed they received several theft complaints against the 16-year-old suspect but there was no case filed by any of the complainants as he was a minor.
"Reports lang wala gyud ma-fili kay matud nila wala ra gihapon na kay menor kuno, (We just received reports. No one filed charges because the suspect is a minor.)" he said.
The suspects are out-of-school youth and were allegedly not given much attention by their parents. (FREEMAN)

- See more at: http://www.philstar....h.aUUwyBWS.dpuf             


Je hoort niet anders tegenwoordig  :negatief:
Rich de Nederbelg.

boldy

Citaat van: Benincebu op vrijdag  1 maart 2013, 15:41:04
http://www.philstar....nationals-death                 
3 nabbed for Dutch national's death
By Ria Mae Y. Booc/MIT (The Freeman) | Updated March 1, 2013 - 12:00am
0  2 googleplus0  0
\"Murag nakasukol ang biktima unya maong nadunggaban. (The victim may have fought back the suspects that's why he was stabbed.)" Quimque said in a phone interview.
           


je kan beter niks doen en ze hun gang maar laten gaan ,maar dat moet je wel kennen .
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Fonzie3300

Citaat van: Benincebu op vrijdag  1 maart 2013, 15:41:04

The suspects are out-of-school youth and were allegedly not given much attention by their parents. (FREEMAN)


Booohoooo... en dat maakt het allemaal goed...  Hier komt niks van, was toch maar een foreigner. Hier word ik echt heel pissed off van.

Ik heb hier, vorig jaar op 6 juni, inbrekers naast mijn bed gehad in het midden van de nacht en de enige reden dat ik nog leef is omdat ik een beetje doof ben in het oor dat NIET in mijn kussen bedolven was en ik daardoor niet wakker geworden ben. 

Ik heb toen een eed aan mezelf gezworen... de volgende die mijn huis onuitgenodigt binnen komt gaat nooit meer buiten op eigen kracht. Het kan me geen reet schelen of het een minor, een out-of-school youth of whatever else is. Als ik moet gaan brommen om mijn gezin, mezelf en mijn huis te verdedigen dan is dat maar zo.  Deze keer ben ik er klaar voor. Als mijn mechelse scheper hem niet krijgt voor ik de kans heb, krijg ik hem... maar op eigen kracht gaat die persoon niet meer buiten. Ik word geen slachtoffer zonder er minstens 1 mee te nemen. Ik heb mijn hele leven als militair geleefd, ik ga niet de pijp uitgaan als een watje.

Waarom denk je dat ze zo graag achter foreigners aan gaan? Omdat we makkelijke slachtoffers zijn. We zijn bijna allemaal een tikje ouder, mogen geen vuurwapens bezitten, hebben meer geld dan hen en als ze ons doden komen ze er meestal mee weg.

De wet die foreigners easy targets maakt moet veranderen. We zouden ons moeten verenigigen en druk uitoefenen op de politiekers om foreigeners het recht op zelfverdediging te geven. Zij kopen stemmem, wij kunnen dat ook als het moet...

Ik zeg niet dat geweld het antwoord of de oplossing is, maar die bulls-eye moet van onze rug af.





Ronny55

Citaat van: Fonzie3300 op zaterdag  2 maart 2013, 08:09:26


Waarom denk je dat ze zo graag achter foreigners aan gaan? Omdat we makkelijke slachtoffers zijn. We zijn bijna allemaal een tikje ouder, mogen geen vuurwapens bezitten, hebben meer geld dan hen en als ze ons doden komen ze er meestal mee weg.

Mijn asawa is geen foreigner .......Zeker van geen kleintje vervaard... :shoot13lj7:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Luke

@ Fonzie: Stoere praat! Ik vrees dat het antwoord gaat zijn "Yankee go home!"

Fonzie3300

Citaat van: Luke op zaterdag  2 maart 2013, 08:23:25
@ Fonzie: Stoere praat! Ik vrees dat het antwoord gaat zijn "Yankee go home!"

Ik weet het.. komt nogal stoer over en ik ben ondertussen al wat gekalmeerd. :-) Vergeet maar wat ik gezegd heb, ik zorg wel voor mezelf en de mijnen, zorgen jullie maar voor jezelf, al dan niet achter de rok van de asawa.   :lachen: :lachen:

Kano

Het wordt tijd dat men de wetten zodanig wijzigt, dat een minderjarige toch als volwasene kan worden berecht als de aard van het misdrijf daartoe aanleiding geeft. Dit zijn immers geen kwajongensstreken. De familie en bekenden van Pieter Tuitel  :ripba8: bij deze gecondoleerd.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Paring Belga

#8
Kano,

Wetten in de Filipijnen?  Wees niet al te naief.  Voornamelijk wanneer er een foreigner tussen zit.

Als ik dit nieuws zo lees wordt ik wel een beetje bang hier nog verder te leven.

Kan iedere dag zijn dat we ons huis hier zullen verkopen en weer naar Canada zullen gaan.

Ronny55

Citaat van: Paring Belga op zaterdag  2 maart 2013, 10:19:07
Kan iedere dag zijn dat we ons huis hier zullen verkopen en weer naar Canada zullen gaan.
Er is inderdaad een trend dat buitenlander meer en meer het slachtoffer worden van de kriminaliteit, al dan niet met fatale gevolgen.
Gaan lopen??? huis verkopen?
Jaja ,allemaal goed en wel maar ik moet dan haar  :belgiesmiley: terug ,pfff da zie ik helemaal niet zitten.....van de regen in den drup..
Dan maar achter hare rok kruipen, beter zie hem daar zitten achter de rok dan daar ligt de struise.  :lachen: :lachen: :lachen:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.