Amper 13 procent van de Vlamingen heeft nog vertrouwen in de Kerk

Gestart door Ronny55, maandag 4 maart 2013, 10:37:58

Vorige topic - Volgende topic

Ronny55

Amper 13 procent van de Vlamingen heeft nog vertrouwen in de Kerk

06:35Binnenland Amper 13 procent van de Vlamingen zegt nog veel of heel veel vertrouwen te hebben in de katholieke Kerk. In 2009 was dat nog 31 procent. Door de pedofilieschandalen heeft de katholieke Kerk in enkele jaren tijd nog meer vertrouwen verloren bij de Vlamingen.


Dat blijkt uit een grootschalig onderzoek van het Centrum voor Sociologisch Onderzoek aan de KU Leuven, waarover De Standaard en Het Nieuwsblad maandag berichten.

Negen op de tien Vlamingen vinden dat de Kerk het misbruik te vaak in de doofpot heeft gestopt en het eigen instituut nog altijd belangrijker vindt dan de slachtoffers.

Zelfs bij devote gelovigen, die nog meerdere keren per maand naar de kerk gaan, is het vertrouwen in het instituut met de helft gedaald.

Foto RL
Bron ;http://s1.hbvl.be/ahimgpath/assets_img_gvl/2013/03/04/2536543/amper-13-pct-van-de-vlamingen-heeft-nog-vertrouwen-in-de-kerk-id4167181-1000x800-n.jpg
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

mike-bel


Herbie

Amper 13 procent van de Vlamingen heeft nog vertrouwen in de Kerk

Aan wie hebben ze dat dan allemaal gevraagd, mijn buur en andere buren moeten er niet meer van weten en mijn ouders ook niet. Altijd maar procenten , maar aan mij word er nooit iets gevraagd  :ikkeniebegrijp: of ze weten het antwoord al  :thumb: Al dat pedofiel gedoe, bom in smijten  :explotieren: :explotieren: :shoot13lj7: :shoot13lj7: gedaan met die zever.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.