07-08-12 Manila voor de helft onder water

Gestart door PHwaarde, dinsdag 7 augustus 2012, 13:03:36

Vorige topic - Volgende topic

Amice

Precies ja, ik wilde nog weg maar heb er vanaf gezien want ik kon Harrison plaza niet eens bereiken, zoveel flood alweer en..die was vanmorgen verdwenen, dus een paar goede plensbuien en manila staat weer blank.

Het Pagasa weerbericht voor de komende dagen voorspelt overigens ook niet veel goeds, wellicht een of 2 dagen na deze heisa zal de volgende storing die op de pacific eraan komt er alweer zijn.

Zullen we dan toch die arc uit Nederland nodig hebben :confused2:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

josv

Citaat van: Amice op woensdag  8 augustus 2012, 09:17:28
zoveel flood alweer en..die was vanmorgen verdwenen, dus een paar goede plensbuien en manila staat weer blank.

Dat fenomeen hebben we hier in Davao ook. Teveel regen in een hele korte tijd. Zelfs in Nederland is daar niemand op berekend, zeg nou zelf. Maar hier weet je bijna zeker dat het de volgende dag weg is (of zelfs na een paar uur al ). In NL niet  :happy2: Gelukkig heb ik pas 1x de motor achter moeten laten om met een lekkere hoge taxi verder te kunnen  :biggrinn:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

bananacreek

Citaat van: Amice op woensdag  8 augustus 2012, 09:17:28
Precies ja, ik wilde nog weg maar heb er vanaf gezien want ik kon Harrison plaza niet eens bereiken, zoveel flood alweer en..die was vanmorgen verdwenen, dus een paar goede plensbuien en manila staat weer blank.

Het Pagasa weerbericht voor de komende dagen voorspelt overigens ook niet veel goeds, wellicht een of 2 dagen na deze heisa zal de volgende storing die op de pacific eraan komt er alweer zijn.

Zullen we dan toch die arc uit Nederland nodig hebben :confused2:

Alleen voor forumleden........breng uw eigen tandpasta en San Miquel Light mee................ :jajaja: :jajaja:

Luke

Moeten we langs dat deurtje onderaan binnen?? Paswoord??   :crazy:

josv

Citaat van: Luke op woensdag  8 augustus 2012, 13:59:09
Paswoord??   :crazy:

"Klootzak" natuurlijk  :happy2:

Btw, ik heb thuis nog 35 parkieten, mogen die ook mee ? ? ?
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Digos

Heb zo juist het nieuws gezien op TV Patrol......echt nie gewoon wat er zich afspeelt in Manilla. In Digos mooi lekker weertje en bloedheet nu.

Ik leef echt mee met de mensen aldaar in Manilla waar het leven daarvoor al reeds niet zo simpel/vanzelfsprekend was.

Zou het niet willen meemaken.
LIVE ONCE - LIVE IT

bananacreek

Citaat van: Luke op woensdag  8 augustus 2012, 13:59:09
Moeten we langs dat deurtje onderaan binnen?? Paswoord??   :crazy:


NEE, DAT IS DE NOODUITGANG VAN DE ARK-DISCO (WEDNESDAY NIGHT = REGGAE NIGHT......... :thumb: :happy:)

INGANG IS AAN DE ANDERE KANT........... :jajaja: :jajaja:

ROEISPANEN ZIJN BIJ HET PAKKET INBEGREPEN (PARKIETEN MOGEN OOK MEEGENOMEN WORDEN OP VERTOON VAN INENTING BEWIJZEN TEGEN RABIES).......... :hoedjeaf: :hoedjeaf:

SERVEERSTERS VOOR DE ARK-DISCO ZIJN AL INGEKWARTIERD.............. :thumb: :thumb: :thumb:


MET VRIENDELIJKE GROET

DE ARKBEHEERDER/DJ...KLOOTMANS JR.


bananacreek

Natuurlijk is het bovenstaande wat licht bezien en heb ik ook medeleven met wie dan ook in Luzon met deze ellende, maar we hebben het hier ook meegemaakt met SENDIONG en de aardbeving in December 2011 en Feb 2012.

Het is niet de vraag of het weer zal gebeuren, maar alleen wanneer............ :jajaja: :jajaja:

Deze planeet is op hol geslagen.......... :jajaja: :negatief:

In Nederland geven ze zoveel uit aan millieu relaterende zaken, maar de Amerikanen hebben ergens een verdrag nooit ondertekend..........en de derde wereld landen zijn meestal het slachtoffer.........

Nederland loopt altijd voorop.......kom maar binnen zei de dominee (Wim Zonneveld of Wim Kan?)...... :weetikniet: :weetikniet:


Luke

#18
Citaat van: bananacreek op woensdag  8 augustus 2012, 14:38:12

SERVEERSTERS VOOR DE ARK-DISCO ZIJN AL INGEKWARTIERD.............. :thumb: :thumb: :thumb:


Hebben de serveersters ook een "Rabies shot" gehad??  :denk:

:ontopic:
De regen is op dit moment (van schrijven) gestopd. Hoop dat het zo blijft voor de komende uren.
Het zijn erge taferelen die zich hier afspelen maar het is een jaarlijks gebeuren.
Ik las dat MMDA een Flood prevention project hadden afgewerkt maar blijkbaar heeft het niet veel geholpen.

Voor de Filipinos die voor de zoveelste keer getroffen worden, word het ook eens tijd om hun kop uit hun gat te trekken en betere oorden op te zoeken ipv van te wachten tot de overheid hun een "gratis" stulpje cadeau doet....

bananacreek

CitaatZijn de serveersters ook een "Rabies shot" gehad??  :denk
:

Nee, maar ze zijn vaccinated tegen Hepatitis-B............... :thumb: :thumb: :happy:

Sorry  :offtopic:........  :benweg: :benweg: :benweg: