Kind in bed maakt vader minder mannelijk

Gestart door Mawibata, donderdag 13 september 2012, 12:49:03

Vorige topic - Volgende topic

Mawibata



Kind in bed maakt vader minder mannelijk





Kinderen kruipen nog wel eens bij hun ouders in bed. Als ze naar hebben gedroomd, of als het onweert. Die simpele gebeurtenis heeft een opmerkelijke invloed op vader: hij wordt er minder mannelijk door. Zijn gehalte testosteron neemt af. Dat is de uitkomst van onderzoek onder mannen in de Filipijnen. Op het eiland Cebu worden mannen sinds 1983 gevolgd door een ploeg onderzoekers. Geregeld wordt van de mannen bloedmonsters genomen en geven ze interviews over hun leven.


Zou dit een   :smiley-philippines:  kindje kunnen zijn?







Mannen die een bed of slaapmat deelden met hun kinderen — veel gewoner in de Filipijnen dan in het westen — vertoonden bij het slapengaan een 30 procent lager gehalte van het mannenhormoon testosteron dan mannen die niet bij hun kinderen woonden. Bij het opstaan was het verschil tussen de twee groepen mannen opgeheven en hadden beide groepen evenveel testosteron.

De onderzoekers weten nog niet hoe het komt dat de vaders minder mannelijk hormoon aanmaken. Al tijden bestaat het vermoeden dat kinderen op de een of andere manier de hormoonhuishouding van mannen beïnvloeden. Vaders komen uit hun 'vechtmodus' en gaan in 'verzorgmodus' door kinderen, denken wetenschappers. Wellicht komt dat door een geur die kinderen afscheiden. Die geur zou bij vrouwen voor de aanmaak van gelukshormonen leiden

Het onderzoek staat in het vakblad PLosOne.



Bron  :  http://www.faqt.nl/recent/kind-in-bed-maakt-vader-minder-mannelijk/




Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Kano

Dan is het maar het beste dat de Filipijnse mannen 24 uur per dag met hun kinderen in bed liggen :lachen:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

boomerang

Citaat van: Kano op donderdag 13 september 2012, 13:45:00
Dan is het maar het beste dat de Filipijnse mannen 24 uur per dag met hun kinderen in bed liggen :lachen:

Zolang die kinderen dan maar beneden de geslachtsrijpe leeftijd zijn........
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

Fail_over

Citaat van: Mawibata op donderdag 13 september 2012, 12:49:03
Vaders komen uit hun 'vechtmodus' en gaan in 'verzorgmodus' door kinderen, denken wetenschappers. Wellicht komt dat door een geur die kinderen afscheiden.

Verzorgingsmodus??? Ammehoela!! Die vecht modus blijft overeind hoor!!! 

Hebbie wel eens met een Pinay in bed geslapen?? (Waarschijnlijk kan 99% van het forum dit beamen  :jajaja: ) Dan weet je ook dat die graag op en overelkaar slapen, met als resultaat: Geen ruimte, geen dekens en volledig ingeklemd.  :negatief:
Hebbie dan wel eens met 4 pinay in 1 bed geslapen? Ik wel. Dat is dus 4x zo erg. En dus weinig uit de vechtmodus komen en in verzorgingsmodus gaan.
Het is dan meer in de "Overlevingsmodus"schakelen. !!!!   :lachen: Wil je fatsoendelijk slapen tenminste.  :floet:

En als ze weer eens gedroogde squit gegeten hebben is die geur ook niet om in bed te blijven hoor, bleeehhh.  :benweg:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Digos

CitaatGeen ruimte, geen dekens en volledig ingeklemd.

Heel herkenbaar  :lachen:

Ik noem dat op het boordje van de matras slapen.......juist niet op het matje.

Groot of klein bed maakt niet uit.....plaats heb je nooit, ze moeten altijd iemand voelen.

Oef.....ben ik toch niet de enigste.....

LIVE ONCE - LIVE IT

Fail_over

Citaat van: Digos op donderdag 13 september 2012, 15:25:17
Oef.....ben ik toch niet de enigste.....

:lachen: idd, ons bed is 2.20 mtr breed. En je raad het al, ik slaap meestal op die overige 20 cm. !!  :weetikniet:  :crazy:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Tinulang_Manok

Amare et sapere vix deo conceditur