De Filipijnen kampen met een imagoprobleem en dat is jammer.

Gestart door Phille, woensdag 3 november 2010, 10:32:34

Vorige topic - Volgende topic

boomerang

Citaat van: Digos op donderdag  4 november 2010, 17:04:18

Nu begrijp ik het probleem van Boomerang...... :lachen:

[yt=640,505]aXIfSlfLRk8[/yt]

:daag:



Goed gevonden Digos.

Om ongeveer dezelfde redenen heb ik hier iedere dag plezier in het leven.

Iedere dag brengt hier nieuwe verrassingen.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

stip66

Alee, sommigen zijn er eindelijk achter gekomen dat EUROPE een breed contrast is met ASIA.

:congratualtionsis0:

Luc

Citaat van: josv op donderdag  4 november 2010, 16:29:48
Ooit wel eens in Nederland ( of belgie ) problemen gehad met internet ( Casema bijvoorbeeld ) ? Daar stellen ze dezelfde domme, nutteloze, gek makende vragen...........  En daar spreken de helpdesk-mederwerkers tenminste nog Nederlands........

Ik heb zeker 5 jaar geleden eens een GPS gekocht in de Lidl. Grote vergissing. Dat ding was na 1 jaar kapot. Geen nood, op de doos stond een telefoonnummer. Kreeg ik zo een Oost-Europese aan de lijn met een soort Nederlands met zwaar accent. Gewoon niet te doen. Hopeloos.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

boldy

het leven is net een lul keihard en veel te kort

stip66

Ik denk niet dat je het een " imagoprobleem " kan noemen. De intellectuele revolutie ( niet het technische speelgoed zoals GSM en internet ) heeft daar 100 jaar stilgestaan, mede door het systematisch dom houden van de bevolking door de overheid.
Vorige eeuw was de kerk ook in Europa de heerser en het toevluchtsoord van de armen, de pastoor stond bij wijze van spreken boven de burgemeester in het dorp. Zingen, spellekes, kermis, cathechismus, de schouts, de chiro, een volksbal..... noem het maar op, het maakte ons allemaal blij. Ginds zijn ze nog steeds in dit stadium van ontwikkeling, ook qua onderwijs en mentaliteit.
Wij, Westerlingen zoals het meermaals omschreven wordt hier, mogen ons gelukkig prijzen dat wij hier geboren zijn. We kunnen inderdaad liggen kankeren ( lees minachten of belachelijk vinden ) dat ze ginds steeds over geld zeuren, maar men vergeet dat de laatste update van de bevolking gebeurd is door het domste volk op deze planeet, namelijk de Amerikanen. All is big and America is the biggest. Mini Europe ligt niet in Brussel maar in Las Vegas, maar dan wel much bigger. De honger naar geld en luxe komt ook van de US. Binnen enkele uren stonden deze tot op de tanden gewapend in Koeweit, na de inval van Iran. Met de Balkan hebben ze zich nooit bezig gehouden omdat daar geen olie is. Waarom zijn de GI's in WOII bijgesprongen bij de aliantie ? Omdat ze vreesden dat het " Derde Rijk " groter ging worden dan USA  :jajaja: . Als ik nu ga relativeren WAT er hier allemaal gebeurd ( moslims, albanezen, polen, oost-duitsers, noord afrikanen,.... ) vraag ik me soms af of onze moedertaal niet beter Duits was geweest. ( Let op, ik omschrijf dit zonder de gruweldaden die met dit gepaart gingen, deze veroordeel ik ten zeerste ).
Om nu even terug te komen op het imagoprobleem ( of onwetendheid ) constateer ik regelmatig nieuwe dingen. Haar zoon ( bijna 17 ) heeft nog nooit van U2, The Beatles, Simple Minds, Roxette, Phil Collins,..... gehoord. Hetgeen wat ze daar enkel kennen zijn de plaatselijke " charme " zangers en Heavy Metal uit de US. Maw, het is aan ons, de rijke en wel onderwezen westerlingen, om geduld te hebben en met begrip hun er op te wijzen dat er meer te doen valt in het ( te korte ) leven dan Kareoke, Lechon, sleeping, drinking and party. Ze zijn nu eenmaal dom gehouden door de corrupte overheid, aanvaard dit, probeer dit heel langzaam en met veel geduld uit te leggen, opnieuw en opnieuw en opnieuw.
Uiteindelijk krijg je er zoveel voor terug, iets wat met GEEN GELD te betalen valt. Na 5 maanden onder hetzelfde dak te wonen, besef ik dat soms nog veel te weinig, voor ons is alles toch zooooooooooooooo logisch en normaal  :jajaja:
Tenslotte oogst je wat je zaait, aan jou de keuze wat je wil zaaien.
:atyourservice:

ladgar

Diegene die vindt dat de Amerikanen het domste volk van deze planeet zijn is misschien zelf de grootste dommerik van België . o.a : de Amerikanen hebben zich onder Bill Clinton wèl bezig gehouden met de Balkan , er zijn zelfs onder hun druk Nato-bombardementen op Belgrado geweest.

stip66

#46
Citaat van: ladgar op vrijdag  5 november 2010, 06:06:58
Diegene die vindt dat de Amerikanen het domste volk van deze planeet zijn is misschien zelf de grootste dommerik van België . o.a : de Amerikanen hebben zich onder Bill Clinton wèl bezig gehouden met de Balkan , er zijn zelfs onder hun druk Nato-bombardementen op Belgrado geweest.

Aaaaahhhhh, den dieje die GEEN sex heeft gehad met Monica ?  :lachen:

En mij ga je niet wijsmaken dat ze dit uit eigen beweging gedaan hebben, IOU.

Phille

CitaatWaarom zijn de GI's in WOII bijgesprongen bij de aliantie ? Omdat ze vreesden dat het " Derde Rijk " groter ging worden dan USA   .

Amerika is zich pas beginnen moeien nadat ze werden aangevallen door de Jappen (pearl harbor), dit was 1941, dan was de oorlog al twee jaar bezig, dit effe terzijde. Het is maar de vraag mocht dit niet gebeurd zijn of de Amerikanen dan zouden geholpen hebben. Maar dit is  :offtopic:

Zijn de Amerikanen nu echt het domste volk op deze planeet, dat is nu ook weer wat overdreven. Hun definitie wat betreft democratie is zeer bedenkelijk, alleen al het politiek systeem op zich, zich laten sponseren door de bedrijfswereld om campagne te kunnen voeren is nu niet bepaald een voorbeeld van democratie, bedrijven doen dat niet zomaar  :neeneenee: die willen daar later iets voor terug en is dat dan geen vorm van corruptie  :denk:; ook is het zo dat de gemiddelde Amerikaan nooit buiten Amerika geweest is en hun beeldvorming is dus beperkt tot wat voor hun normaal is, the American way of life. Dat is voor hun het enige juiste model. Maar niet getreurd, de wereld verhoudingen zijn aan het veranderen, op termijn zullen de Aziatische landen aan de koordjes trekken, zie maar naar de opkomst van China en India (samen goed voor meer dan 2,5 miljard mensen tov 300 miljoen voor de USA). Ik vermoed dat deze verandering een positieve invloed kan hebben op de economische groei van de Filipijnen als een indirect gevolg. Wat dit dan voor gevolgen heeft voor Europa is een goeie vraag, meer en meer komt Europese technologie in de handen van de Chinezen, kijk maar naar Volvo bijvoorbeeld; vroeger waren het voornamelijk de Amerikanen die Europese technologie opkochten; nu zijn het de chinezen. Kortom, we staan aan de vooravond van een hertekening van de verhoudingen tussen de verschillende wereld machten.

En dat de Amerikanen zoveel invloed hebben (gehad hebben) is logisch; ze hebben op het eind van de 19de eeuw de Filipijnen gekocht van de Spanjaarden voor 20 Miljoen dollar.

Voor de rest ben ik aangenaam verrast door je pleidooi  :thumb:



stip66

#48
Tja Phille, " dom " was misschien een beetje te cru uitgedrukt op dit tijdstip van de dag, maar idd wereldvreemd is beter verwoord. Buiten het ( negatief ) saldo van hun 57 creditcards en Al Quaida is hun weinig bekend. Maar dit heeft inderdaad niks met het onderwerp van dit topic. Maar niemand hier zal ontkennen dat ze zich spijtig genoeg blind staren op The American Dream.
Jij bent meermaals in de Phils geweest, maar mijn ervaring met Filippina's gaat ruim 10 jaar mee. Als ik het in het kort mag samenvatten is er op die 10 jaar niks verandert, ze ondernemen een actie en pas na de buil op hun hoofd gaat beginnen pijn te doen gaan ze zich afvragen waar die buil vandaan komt. Een Filippijnse partner is niet voor stressgevoelige personen. Dat zal nooit veranderen. Ik heb hun manier van handelen en denken zelfs beginnen grappig te vinden. Als ge een 5 tal Filippina's hier bij elkaar zet, hebt ge een kleuterklasje :haha: en dat kan je niet echt omschrijven als een mentaliteitsprobleem, beschouw het als een opvoedingsprobleem. Het circus ginds begint al als de " kleine " geboren is, dieje mag alles doen waar ie zin in heeft, alles onder elkaar vreten tot ie moet kotsen ( en dan terug vreten ), mes en vork zijn meestal onbekend, laat staan aan tafel eten, de lagere school kan je vergelijken met een mierennest, waar iedereen kriskras door en over elkaar loopt zonder enige vorm van dicipline, kloppen op de slaapkamerdeur alvorens binnen te komen is ook heel normaal evenals de boel afbreken hoort bij de getollereerde activiteiten.
Daarom heb ik bewust eerst Virgie naar hier laten komen, zonder hare kleine hooligan. Nu ziet ze hoe het er hier aan toegaat en waarom bepaalde dingen niet geaccepteert worden. Dat gaat de aanpassing van haar zoontje hier een pak vergemakkelijken, daar ze hem in Tagalog kan wijzen wat door de beugel kan en wat niet. Enfin, daar ga ik toch van uit gaan volgend jaar  :haha:
Ten slotte wil ik afsluiten met dit. Vorige week was ik een ganse dag van huis. Ze had het huishoudelijk electriciteitsnet overbelast met de kookplaat, wasmachiene, droogkast en frietketel tegelijk te gebruiken. De zekering was gesprongen rond de middag. Toen ik omstreeks 18 uur in een donker huis binnenstapte zei ze: " Honey, you told me that there is no brownout in Belgium "  :lachen:
Voila, ik kan hun logisch denkvermogen niet beter omschrijven.

yepyep

Als ik het zo lees mag ik in mijn handjes klappen met mijn niet wereldvreemde Filipina die met mes en vork kan eten en een goede opleiding heeft genoten.

Gewoon een tip: generaliseer eens wat minder en leer de Filippijnen nog eens net iets beter kennen.

Het klopt hoor, ze houden er vaak een onlogische manier van denken op na die vaak grappig of lachwekkend is, maar als je er een visie op na houd zoals Stip hierboven (no offence Stip), dan kan ik alleen maar adviseren om eens wat vaker naar de Filippijnen te komen en te observeren.

Zo slecht is het namelijk helemaal niet.