Huwen met mijn vriendin en haar naar Belgie laten komen

Gestart door ludovic, woensdag 14 december 2016, 19:24:50

Vorige topic - Volgende topic

ludovic

Hoeveel koppels scheiden er jaarlijks in onze streken? Hoeveel vrouwen in onze streek zijn geldwolven? Hoeveel buitenechtelijke relaties ontstaan er op de werkvloer?
Ik wens een goede vrouw te hebben, en een aziatische vrouw verkiest mijn voorkeur.
En de mannen die zeggen dat hun relatie niet goed gaat met hun Filipijnse, hoe gedragen die mannen zich met hun vrouw.
Er was ooit een reportage over een boer in West Vlaanderen, die destijds in Jambers kwam. Zijn Filipijnse vrouw is er in ieder geval niet lang bij gebleven. Aan de manier hoe hij met zijn vrouw omging, vind ik dat deze vrouw nog heel veel geduld had.
De bedoeling is een vrouw leren kennen en haar goed behandelen, als mens, als vriend, en als minnaar.
Het is ook geen kwestie van geen vrouw kunnen krijgen, en dan naar hinder gaan om aan de bak te geraken.
Deze vrouwen laten hans hun familie achter, hun entourage. Ze komen terecht in een nieuw land waar ze niks kennen. Taalbarriere, cultuur aan een job geraken, inburgeren. Het is voor hen niet eenvoudig, dus ik denk wel dat ze eisen dat ze een goede partner hebben die hen helpt door deze moeilijkheden heen.

Luke

@Ludovic
Zoals je zelf al aangeeft zijn er overal in de wereld goeie en minder goeie partners (zowel vrouwen als mannen).
Het verschil in de PH is dat de minder goeie partners de goeie zwaar overtreft.
Vreemdgaan is een nationale sport, zowel vrouwen als mannen.
Scheiden is niet mogelijk in PH maar ze gaan gewoon uit elkaar en starten een nieuwe relatie/familie.

Ik ga hier niet de expert uithangen maar heb toch wat ervaring met pinay relaties; ik was ook geen heilige in mijn vorige relatie.
Liegen en bedriegen is voor velen een deel van hun "opvoeding" zo blijkt. En als je zoekt bij kansarme ga je toch moeten uitkijken voor geldwolven en dames met een "agenda". De familie zet (zachte) druk op de dochter(s) om zo een buitenlander te klissen in de hoop een maandelijks inkomen te verwerven.

In mijn vele chatsessies met Filipinas waren er die daar openlijk voor uitkwamen; I will do anything to marry a kano and later move my familie abroad. Een Belgische man vertelde mij dat zijn Filipijnse vrouw ging scheiden van hem nu ze haar Belgische nationaliteit had. Dat er een kind in het spel was deed niks ter zake, want dat was toch HAAR kind!

Tijdens een ander skype sessie met een knappe jonge meid zag ik haar zuster in de achtergrond. Ze vertelde mij dat haar zuster een relatie heeft met een Australiër die in Australië toen was. Even later zag ik een jonge man voorbij flitsen en vroeg wie dat was; Ahh dat is haar zusters' tijdverdrijf....  :biggrinn:

Het zijn maar enkele voorbeelden van hoe het er aan toe kan gaan met een langeafstandsrelatie. Ik kan je verzekeren dat ze hun toneel lang en goed kunnen volhouden. Zij hebben niks te verliezen.

Daarmee wil ik niet zeggen dat uw situatie zo is als hierboven beschreven. Maar tijdens je trips in de PH, trek je ogen open en stel de juiste vragen. En vragen ga sowieso krijgen van hen....

Success



ludovic

Dag Luke,

Wat je zeg klopt volledig. En het is inderdaad zo dat ik probeer tussen de lijnen door in onze gesprekken probeer te zien als ze mij iets aan het opspelden is of niet.
Ik wens uiteraard niet in zulke situatie terecht te komen. Sommigen kunnen heel goed toneel spelen.
Maar natuurlijk als ik te achterdochtig begin te worden gaat dit onze gesprekken verzuren tussen zij en mij.
Ik zal best niet te overhaast zijn. Desnoods alles een beetje uitstellen en kijken hoe ze hierop reageert.
Ikzelf heb voldoende commerciële achtergrond om te weten dat een oplichter de zaak graag klinkt, eerder gisteren dan vandaag.
Als de zaken teveel gericht worden op trouwen moet ik dit als een alarmbel zien.

Iets heel stoms waarop ik gedacht heb. De vrouw ik kwestie vertelde mij, "I'm sure you could freeze me...."

Op het eerste zicht dacht ik zo, wat bedoeld ze nu met "Freezing" het is daar tropisch warm. Blijkt dat de term term iets helemaal anders betekent.
Ik denk dat ik maar een vooraad rubbertjes zal meenemen....als je snapt wat ik bedoel.

Groetjes

R.deJong

Na al die jaren hier nooit de uitdrukking you could freeze me gehoord.

Vraag eens of ze accoord gaat met trouwen op huwelijkse voorwaarden....hahaha

:lachen: :lachen: :lachen: :lachen:

Luc

Citaat van: Luke op woensdag 21 december 2016, 00:22:15
In mijn vele chatsessies met Filipinas waren er die daar openlijk voor uitkwamen; I will do anything to marry a kano and later move my familie abroad.

Er zijn ook genoeg buitenlanders die daar gebruik/misbruik van maken. Chatten met verschillende Filipinas tegelijk en op voorhand vertellen dat ze met hun in bed moeten kruipen wat ze willen wel weten wat vlees ze in de kuip hebben alvorens te huwen. Daarna de grote verdwijntruc. Zoals je zelf schrijft zijn ze bereid tot alles om maar een buitenlander te vinden.

Dan zijn er ook die verbazend rijke mannen aan de haak kunnen slaan. Tegenover schoonmoeder is er eentje getrouwd met een Amerikaan. McLaren heet ze nu. Ja, die van formule 1. Ze verblijft tegenwoordig meestal op zijn yacht in Puerto Rico en hij heeft al verschillende condo's voor haar gekocht in Cebu.

There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

stijn54

Citaat van: R.deJong op woensdag 21 december 2016, 07:29:16
Na al die jaren hier nooit de uitdrukking you could freeze me gehoord.

Vraag eens of ze accoord gaat met trouwen op huwelijkse voorwaarden....hahaha

:lachen: :lachen: :lachen: :lachen:

Dat zou de standaard moeten zijn zodat echte scammers reeds door de mand vallen.

Luc

Citaat van: stijn54 op woensdag 21 december 2016, 08:41:02
Citaat van: R.deJong op woensdag 21 december 2016, 07:29:16
Na al die jaren hier nooit de uitdrukking you could freeze me gehoord.

Vraag eens of ze accoord gaat met trouwen op huwelijkse voorwaarden....hahaha

:lachen: :lachen: :lachen: :lachen:

Dat zou de standaard moeten zijn zodat echte scammers reeds door de mand vallen.

'Don't be selfish'

Standaard antwoord hier als je volgens hun te gierig bent etc...
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

R.deJong


ludovic

Na een aantal weken chatten op Skype heeft ze me om geld gevraagd om te studeren.
Ik heb ze meteen eruit geknikkerd.
Alweer een illusie minder.

stijn54

Ja geld is hier een groot probleem.
Ik verblijf hier nu zes maanden per jaar. Mijn vriendin sinds 4 jaar drijft de druk op om een huis te kopen, een condo vind ze te duur (zou dat de echte reden zijn, denk het niet :lachen:).  Als ik genoeg geld zou hebben onmiddellijk maar op mijn leeftijd (63j) nog zoiets riskeren noway.