Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Dagelijkse kosten op de Filippijnen

Gestart door Joerie, zondag 18 december 2011, 20:44:11

Vorige topic - Volgende topic

vvjoris

Citaat van: Ketelbinkie op vrijdag 18 januari 2013, 11:12:11
Zeker weten. Vandaar de opmerking mijnerzijds alleen van toepassing als de zaken heel erg goed gaan. Ik was ook een beetje aan het dollen omdat ik weet dat jij er ook de humor van kan inzien.

Ja natuurlijk, wat niet wegneemt dat ik wel eens graag first zou vliegen ... misschien beloon ik mezelf daarmee op mijn 65ste (ik ben morgen jarig: 53)
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Ketelbinkie

Citaat van: vvjoris op vrijdag 18 januari 2013, 12:02:19
Citaat van: Ketelbinkie op vrijdag 18 januari 2013, 11:12:11
Zeker weten. Vandaar de opmerking mijnerzijds alleen van toepassing als de zaken heel erg goed gaan. Ik was ook een beetje aan het dollen omdat ik weet dat jij er ook de humor van kan inzien.

Ja natuurlijk, wat niet wegneemt dat ik wel eens graag first zou vliegen ... misschien beloon ik mezelf daarmee op mijn 65ste (ik ben morgen jarig: 53)

Lijkt me een goede lange termijn planning, heb je nog 12 jaar de tijd om of airmiles te sparen dan wel in contanten en zo je wens te kunnen realiseren :thumb:.
En bij deze natuurlijk van harte gefeliciteerd met je 53e verjaardag :congratualtionsis0:.

vvjoris

Citaat van: Ketelbinkie op zaterdag 19 januari 2013, 04:22:10
Citaat van: vvjoris op vrijdag 18 januari 2013, 12:02:19
Citaat van: Ketelbinkie op vrijdag 18 januari 2013, 11:12:11
Zeker weten. Vandaar de opmerking mijnerzijds alleen van toepassing als de zaken heel erg goed gaan. Ik was ook een beetje aan het dollen omdat ik weet dat jij er ook de humor van kan inzien.

Ja natuurlijk, wat niet wegneemt dat ik wel eens graag first zou vliegen ... misschien beloon ik mezelf daarmee op mijn 65ste (ik ben morgen jarig: 53)

Lijkt me een goede lange termijn planning, heb je nog 12 jaar de tijd om of airmiles te sparen dan wel in contanten en zo je wens te kunnen realiseren :thumb:.
En bij deze natuurlijk van harte gefeliciteerd met je 53e verjaardag :congratualtionsis0:.

Tnx, maar ....

Miles zijn maar 3 jaar 'geldig'
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Johan En Elvie

Heb een beetje gezocht maar wist niet waar ik dit bericht kon plaatsen.
Het gaat om het volgende.
Op 19 juli zijn we voor 4 weken in de Filippijnen voor verlof (het is van december 2010 geleden)
Tijdens dit verblijf zou ik er gebruik willen van maken om wat elektriciteitswerken te laten uitvoeren want zelf heb ik er totaal geen verstand van.

Ik ben dus op zoek naar een Nederlander of Belg die daar woont of dan ook daar is die de werken voor me kan uitvoeren, uiteraard voor de NORMALE vergoeding (en dus zeker niet voor een Filippijns loontje)

Onze familie woont in Palompon en Ormoc op LEYTE.

Uit te voeren werken.
In het kleine huisje in Palompon eens kijken hoe de electriciteit te optimaliseren.

In Ormoc in het nu wel nog te zoeken gebouw die we gaan huren om een zaak te beginnen de electricteit te voorzien voor Internetcafe en vooraan de snackbar waar een paar toestellen zullen moeten werken zoals microgolfovens, diepvriezer, kleine keukentoestellen zoals wafelijzer en dergelijke.
dus een paar energieverslinders gelijktijdig doen werken zonder dat de electriciteit regelmatig afspringt.

Misschien moet ik hiervoor ook wat meet stopcontacten voorzien waarbij ook Europese stekkers rechtstreeks kunnen inpluggen ed.
Misschien ook een zekerningskast die ik eventueel van hieruit vooraf kan opsturen.

De persoon die dit kan mag me steeds een mailtje sturen om verder af te spreken, u weet me wel te vinden.

Groetjes en bedankt,
johan
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Ronny55

Ik ben dus op zoek naar een Nederlander of Belg die daar woont of dan ook daar is die de werken voor me kan uitvoeren, uiteraard voor de NORMALE vergoeding (en dus zeker niet voor een Filippijns loontje)
  :ikkeniebegrijp: Een Belg of nederlander zie ik dat niet doen  :denk: 15 euro/uur .....neem gewoon een electrieker daar uit de buurt   :jajaja:......kosten elektrieker 500peso/dag    helper, 250 peso/dag of het uitbesteden in packet  voor hetgeen je daar zo opsomt +/- 3000 peso werkloon  :happy:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Johan En Elvie

Citaat van: Ronny55 op dinsdag 29 januari 2013, 15:21:24
Ik ben dus op zoek naar een Nederlander of Belg die daar woont of dan ook daar is die de werken voor me kan uitvoeren, uiteraard voor de NORMALE vergoeding (en dus zeker niet voor een Filippijns loontje)
  :ikkeniebegrijp: Een Belg of nederlander zie ik dat niet doen  :denk: 15 euro/uur .....neem gewoon een electrieker daar uit de buurt   :jajaja:......kosten elektrieker 500peso/dag    helper, 250 peso/dag of het uitbesteden in packet  voor hetgeen je daar zo opsomt +/- 3000 peso werkloon  :happy:

Aangezien ik er geen verstand van heb en ik weet dat de normen daar veel lager liggen en die Filippijnen dus eigenlijk niet weten hoe dit goed te maken zodat er nadien geen problemen optreden met voordurende uitval als we het wafelijzer aanzetten en zo meer wil ik dit in handen geven van iemand die wel alles ervan kent en verschillende toestellen appart kan voeden.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Ronny55

Citaat van: Johan En Elvie op dinsdag 29 januari 2013, 15:44:18
Citaat van: Ronny55 op dinsdag 29 januari 2013, 15:21:24
Ik ben dus op zoek naar een Nederlander of Belg die daar woont of dan ook daar is die de werken voor me kan uitvoeren, uiteraard voor de NORMALE vergoeding (en dus zeker niet voor een Filippijns loontje)
  :ikkeniebegrijp: Een Belg of nederlander zie ik dat niet doen  :denk: 15 euro/uur .....neem gewoon een electrieker daar uit de buurt   :jajaja:......kosten elektrieker 500peso/dag    helper, 250 peso/dag of het uitbesteden in packet  voor hetgeen je daar zo opsomt +/- 3000 peso werkloon  :happy:

Aangezien ik er geen verstand van heb en ik weet dat de normen daar veel lager liggen en die Filippijnen dus eigenlijk niet weten hoe dit goed te maken zodat er nadien geen problemen optreden met voordurende uitval als we het wafelijzer aanzetten en zo meer wil ik dit in handen geven van iemand die wel alles ervan kent en verschillende toestellen appart kan voeden.
Hola hola , Hier heb je ook goede vakmensen, en die weten echt wel wat ze doen , niet alle cowboyverhalen geloven he . Uiteraard is het een questie van je een beetje te informeren en zoeken en ja, het blijft opletten. Aan het gereedschap dat ze meebrengen kan je bv al zien of het een electrieker is .....meettoestel,aangepaste schroeven draaiers,tangen ,kabelstripper...enz. Een vakman werkt altijd met zijn eigen gereedschap.  :jajaja:  Zelf ben te rade gegaan in een winkel voor electrisch matriaal ,deze hebben mij in contact gebracht met een electrieker. Heeft in mijn huis heel goed werk geleverd,  :happy:  mss geluk gehad ,maarja zo gaat het met alles hier een beetje.  :atyourservice:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.


vvjoris

Citaat van: mike-bel op zondag 10 februari 2013, 07:16:32
cost of living in the Philippines   website

http://www.numbeo.com/cost-of-living/country_result.jsp?country=Philippines

Ik heb vroeger eens met de eigenaar van die site contact genomen, en hij geeft toe dat het niet altijd even juist is, het hangt uiteraard af van het aantal en de kwaliteit van zijn respondenten. Voor wat betreft de  :smiley-philippines: heeft hij veel meer respondenten dan vorig jaar, in grote lijnen blijkt het wel te kloppen, hoewel het er soms compleet naast zit (kijk bijvoorbeeld naar de prijs van tomaten)

In zijn analyse 2013 geef je in de  :smiley-philippines: 44 euro uit, als je in  :belgiesmiley: voor hetzelfde 100 euro uitgeeft., Dwz als je in  :smiley-philippines: een inkomen hebt van 1000 euro, kun je er evenveel mee doen als hier 2272 euro. Lijkt ruim voldoende om confortabel te leven, maar er zijn extra kosten: op en af vliegen, family support ....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

mike-bel

juist Joris,

het is een handige leidraad, die een idee geeft van wat, wat kost in de Filippijnen

uiteraard neemt ge best een "marge" op de cijfers