sociale rechten - (aub enkel reacties door geh.koppels die in belgie wonen)

Gestart door joeryenivy, zondag 22 december 2013, 22:02:44

Vorige topic - Volgende topic

Priba

Er zijn toch al genoeg profiteers in Belgie !!  eentje min of meer zal het dan ook niet maken  :lachen: :lachen: :biggrinn: :biggrinn:

daf105paccar

Citaat van: Luke op dinsdag 24 december 2013, 01:26:36
Citaat van: Fail_over op maandag 23 december 2013, 23:44:30
Jouw vrouwtje krijgt geen werkeloosheidsuitkering als ze niet voor 1 jaar gewerkt heeft in  :belgiesmiley:

Als zij zwanger is en een mutualiteits- verzekering heeft heeft ze recht op een bevallingsvergoedding x 2. vraag na bij je mutualiteit.

(Tsjesus! Neem ff de tijd om haar te acclimatiseren, hier te wennen, de baby te krijgen, en dan gewend te geraken! voordat ge haar aan het werk schopt!)

Tjonge jonge jonge.

Die investering moet opbrengen!  :whip:
:mad1: :handenwrijven: :dollareyes:

Guadalupe

Als je vrouw je nu al ten laste is hoe zal dat da nniet over een jaar zijn >>>> :weetikniet:
Wie lacht niet wie de mens beziet.

Fail_over

 :lachen:
Citaat van: Guadalupe op woensdag 25 december 2013, 14:27:15
Als je vrouw je nu al ten laste is hoe zal dat da nniet over een jaar zijn >>>> :weetikniet:

:lachen: Het is niet zo dat ze lastig zijn!  :jajaja:  :lachen: Het betekend in  :belgiesmiley: dat als je inkomsten hebt, en vrouw en kinderen zonder inkomsten dat je die dan " Ten Laste" hebt. En dus minder belasting over je inkomsten hoeft te beltalen.

In  :nederlandsevlag: is dat geloof ik huwelijks aftrek of zo. Ben er te lang uit.

Ik heb er dus 5 " ten laste" en betekend dus dat salaris bruto 100% netto zou zijn.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Ronny55

Citaat van: Fail_over op woensdag 25 december 2013, 19:24:25
:lachen:
Citaat van: Guadalupe op woensdag 25 december 2013, 14:27:15
Als je vrouw je nu al ten laste is hoe zal dat da nniet over een jaar zijn >>>> :weetikniet:

:lachen: Het is niet zo dat ze lastig zijn!  :jajaja:  :lachen: Het betekend in  :belgiesmiley: dat als je inkomsten hebt, en vrouw en kinderen zonder inkomsten dat je die dan " Ten Laste" hebt. En dus minder belasting over je inkomsten hoeft te beltalen.

In  :nederlandsevlag: is dat geloof ik huwelijks aftrek of zo. Ben er te lang uit.

Ik heb er dus 5 " ten laste" en betekend dus dat salaris bruto 100% netto zou zijn.
brutto 100% netto kan nooit .De bijdrage voor de sociale zekerheid worden dan mss enkel afgehouden. 0% belastibgen das wel mogelijk.

Dat was eerder sarcastisch bedoeld denk ik....ten laste.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

joeryenivy

Neen toch niet  lachen lachen De beste manier om een verblijfsvergunning te krijgen is rondbazuinen hoe je van plan van de sociale zekerheid te profiteren...Wat baten kraas en bril indien .......  lachen lachen. Als je nu echt denkt dat wij de enige zijn die dit lezen confused2 dan denk nog maar eens  floet

-> als ge goed zou gelezen hebben zou ge gezien hebben dat wij tot hiertoe nog niks van de sociale zekerheid geprofiteerd hebben. met rondvragen doet ge niks verkeerd, den dag van vandaag kunt ge beter een beetje op voorhand informeren, vooral als er een kindje op komst is. dus voor mag gerust iedereen dit lezen.


(Tsjesus! Neem ff de tijd om haar te acclimatiseren, hier te wennen, de baby te krijgen, en dan gewend te geraken! voordat ge haar aan het werk schopt!)

-> waar heb ik gezegd dat ik haar aan het werk ga schoppen? in tegendeel ...

voor de mensen die een 'informatief' antwoord gegeven hebben, thx :) :) :)

verder spijtig dat op dit forum ook een hoop sukkelaars zitten die altijd slecht willen praten en belachelijk willen doen. en dat merk ik op vragen van verschillende (vooral nieuwe) forumleden. maar als ge dan verder leest zijn dit vooral de oude mannen die gefrustreerd zijn omdat ze het visa van hun 30j jonger vriendinnetje dat ze op t internet leren kennen hebben niet in orde krijgen. waarvoor ook mijn volle begrip naar vreemdelingenzaken en de ambassade toe, want voor een normaal dossier krijgt ge daar enorm veel medewerking van.



moest iedereen hier een beetje positief en behulpzaam ingesteld zijn zou het forum er alvast leuker, gezelliger en intressanter op worden  :applaus:

Ronny55

Citaat van: joeryenivy op dinsdag 31 december 2013, 05:12:46

verder spijtig dat op dit forum ook een hoop sukkelaars zitten die altijd slecht willen praten en belachelijk willen doen. en dat merk ik op vragen van verschillende (vooral nieuwe) forumleden. maar als ge dan verder leest zijn dit vooral de oude mannen die gefrustreerd zijn omdat ze het visa van hun 30j jonger vriendinnetje dat ze op t internet leren kennen hebben niet in orde krijgen. waarvoor ook mijn volle begrip naar vreemdelingenzaken en de ambassade toe, want voor een normaal dossier krijgt ge daar enorm veel medewerking van.
Mooi gezegt maar spijtig genoeg de grootste larie...Wie ben jij ....Wat weet jij van de mensen hier op het forum ....Weet je brave jongen , ik zou hier niet te snel oordelen over oude gefustreerde. Komt pas kijken en heeft al wijsheid te koop ....Heb enkele van je post gelezen waar duidelijk bleek dat je mis waart met je informatie, maar swat gelukkig zijn er hier nog van die oude zakken die wel weten waar het om gaat.
Je weet al vooruit dat je vrouwtje een 5 jaar visum krijgt in februari , is het dan al goedgekeurd, of heb je een glazen bol  :weetikniet: .
Wil me nu wel excuseren voor mijn comentaar , gezien niet het recht had hierop te antwoorden ...woon nl in de  :smiley-philippines: .
Voel me niet persoonlijk aangevallen maar je veralgemeende opmerking is me toch het verkeerde keelgat ingeschoten  :negatief:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Luke

Ronny.. Wat zou jij gezegd of gedacht hebben toen je nog een snotneus was van 33jaar oud jong???  :biggrinn:

Ronny55

Citaat van: Luke op dinsdag 31 december 2013, 08:07:04
Ronny.. Wat zou jij gezegd of gedacht hebben toen je nog een snotneus was van 33jaar oud jong???  :biggrinn:
Uit respect had ik het waarschijnlijk bij "gedacht hebben" gehouden. Denken heb ik veel gedaan maar zeggen  :confused2:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

gammaracer

spijtig kan je je vrouw niet ten laste inbrengen ,maar zo gebeurd het wel door de werkgever , eigenlijk gaat het hier eerder om een belastingvoordeel , zo wordt fiscaal 1/3 van uw inkomen op uw vrouw gezet , en kom je zo uit op een lager belastingaftrek ....en is zo rond  200-250 euro/maand extra
Let wel .....dit gaat pas in op 1 januari van het jaar ,maar telt dan wel voor een gans jaar ....ook al gaat je vrouw werken op bv 5 januari , dus als uw vrouw ongeveer deze tijd naar belgie komt  heb je pech .....gaat pas in volgend jaar 1 januari......u bent bij deze gewaarschuwd !

mvg