Brief sturen van Negros Occidental naar Belgie : hoeveel kost dat?

Gestart door Jan69, dinsdag 8 december 2015, 18:21:48

Vorige topic - Volgende topic

Jan69

Wat zijn de tarieven om een brief van de Filippijnen naar Belgie te sturen en de bijbehorende duur?

Op de website van het post bedrijf komt het op 1500P tot 2000P maar belgie staat niet in de lijst van beschikbare landen,

Vriendin zegt 60pesos voor 1 tot 2 maanden, 120P voor 3 tot 5 weken.

Is er geen deftig tarief dat binnen 2 weken een brief kan afleveren in Belgie?

Op andeer site lees ik meestal binnen de 10 dagen, maar kan me moielijk voorstellen dat die 40â,¬ betalen om een brief te vesturen. Een pakje miscchien wel maar toch geen brief?  Anders is daar toch een goed draaiende business van te maken, brieven voor Europa verzamelen en dan in 1 pakje opsturen.



Rich

Beste is misschien om de brief mee te geven met iemand die naar België gaat en hem daar op de post doet  :weetikniet:

Even de inhoud laten zien en sluiten waar hij of zij bij is, dat zou ik tenminste toch vragen als ik zoiets voor iemand zou meenemen.
Rich de Nederbelg.

Jan69

Is er geen "normaal" tarief voor luchtpost?een paar honderd Peso is ok.

Ronny55

Volgens mijn asawa, een normale brief nog geen honderd peso, en 1 a 2 weken , Naar Belgie valt goed mee  :thumb:  , maar andersom  :negatief:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Luc

Het is al lang geleden (1986) maar toen heb ik eens een brief van Manila ontvangen op 5 dagen. Een brief vanuit Nederland deed er langer over.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Amice

Het tarief is net als in belgie afhankelijk van het gewicht maar voor een simpele 1x A4 brief met envelop kost het ca. 60 pesos en duurt ca. 2 weken en het komt tegenwoordig nog aan ook. De laatste jaren gaat het redelijk goed met post verzending van hier naar Europa v.v. In ieder geval krijg ik alles netjes aangeleverd. Er kan wel een verschil zijn tussen Manila (waar ik verblijf) en de provincies.  :weetikniet:

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

bananacreek

Een slof Marlboro per aangetekende luchtpost verzenden vanuit Dumaguete naar Alkmaar kost P480 en duurt meestal 12-14 dagen....(buiten het xmas seizoen).....ook redelijk

Nu geen karton verpakking meer....zelf kartonnetjes bijdoen voor de stevigheid want er wordt enorm mee gegooid...waar dan ook.... :negatief: :negatief:



Digos


We hebben zojuist twee kaarten ontvangen van Digos (Mindanao)

Verstuurd op 16 november en ontvangen in  :belgiesmiley: 2 december.

Kosten voor de éne kaart 50 peso de andere kaart 45 peso.....identieke kaarten.

Wat minder hard op je pen duwen tijdens het schrijven denk ik dan, kan je 5 peso minder kosten   :lachen:

O0

LIVE ONCE - LIVE IT

Jan69

Brief is verstuurd aan 120P, zou met tracking nummer zijn. Nu wachten tot wanneer het aankomt. Volgens de post daar zou ik de rief moeten afhalen in het postkantoor in Belgie ipv dat ze deze thuis bij mij bezorgen.

Zal het laten weten als de brief hier aankomt.

Jan69

Brief vandaag aangekomen, binnen de 2 weken dus, valt goed mee.

kristof19

Citaat van: bananacreek op woensdag  9 december 2015, 12:19:55
Een slof Marlboro per aangetekende luchtpost verzenden vanuit Dumaguete naar Alkmaar kost P480 en duurt meestal 12-14 dagen....(buiten het xmas seizoen).....ook redelijk

Nu geen karton verpakking meer....zelf kartonnetjes bijdoen voor de stevigheid want er wordt enorm mee gegooid...waar dan ook.... :negatief: :negatief:


Met welke firma verstuurt u de slof en welke inhoud vermeld u? ik heb het eens geprobeerd maar sigaretten wilden ze niet versturen. kortom, hoe doe je dit?

bananacreek

Citaat van: kristof19 op woensdag 23 december 2015, 06:54:09
Citaat van: bananacreek op woensdag  9 december 2015, 12:19:55
Een slof Marlboro per aangetekende luchtpost verzenden vanuit Dumaguete naar Alkmaar kost P480 en duurt meestal 12-14 dagen....(buiten het xmas seizoen).....ook redelijk

Nu geen karton verpakking meer....zelf kartonnetjes bijdoen voor de stevigheid want er wordt enorm mee gegooid...waar dan ook.... :negatief: :negatief:


Met welke firma verstuurt u de slof en welke inhoud vermeld u? ik heb het eens geprobeerd maar sigaretten wilden ze niet versturen. kortom, hoe doe je dit?

Ik doe het al een jaar of twaalf via PhilPost Dumaguete Postoffice  en die vertelden mij alleen dat ze geen sigaretten mogen accepteren voor Australia............maar stuur geen twee sloffen of tegelijk of zeer kort na elkaar want die worden in Nederland in beslag genomen....Minstens drie weken tussentijd zou wel gaan...

Op het groene douane papiertje vermeld ik CIGARETTES  (gift) met een waarde van 506 pesos.....nooit een probleem gehad zolang het maar een enkele slof is... :hoedjeaf:

Herbie

Inderdaad dat klopt doe dat nu ook al enkele jaren, na een tip van Bananacreek hoe het moet  :happy: , nog nooit geen probleem mee gehad :thumb: bedankt Bananacreek. Maar ze hangen er wel heel veel postzegels
aan  :happy2:




Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

bananacreek

Hier in Dumaguete moet je om postzegels smeken en dan ook het hele pak vol en dan moeten ze harder werken.... :negatief: :negatief:

kristof19

Citaat van: bananacreek op woensdag 23 december 2015, 10:50:07
Citaat van: kristof19 op woensdag 23 december 2015, 06:54:09
Citaat van: bananacreek op woensdag  9 december 2015, 12:19:55
Een slof Marlboro per aangetekende luchtpost verzenden vanuit Dumaguete naar Alkmaar kost P480 en duurt meestal 12-14 dagen....(buiten het xmas seizoen).....ook redelijk

Nu geen karton verpakking meer....zelf kartonnetjes bijdoen voor de stevigheid want er wordt enorm mee gegooid...waar dan ook.... :negatief: :negatief:


Met welke firma verstuurt u de slof en welke inhoud vermeld u? ik heb het eens geprobeerd maar sigaretten wilden ze niet versturen. kortom, hoe doe je dit?

Ik doe het al een jaar of twaalf via PhilPost Dumaguete Postoffice  en die vertelden mij alleen dat ze geen sigaretten mogen accepteren voor Australia............maar stuur geen twee sloffen of tegelijk of zeer kort na elkaar want die worden in Nederland in beslag genomen....Minstens drie weken tussentijd zou wel gaan...

Op het groene douane papiertje vermeld ik CIGARETTES  (gift) met een waarde van 506 pesos.....nooit een probleem gehad zolang het maar een enkele slof is... :hoedjeaf:

bedankt Kloot  :jajaja: :happy2:

bananacreek

Citaat van: kristof19 op woensdag 23 december 2015, 22:06:30
Citaat van: bananacreek op woensdag 23 december 2015, 10:50:07
Citaat van: kristof19 op woensdag 23 december 2015, 06:54:09
Citaat van: bananacreek op woensdag  9 december 2015, 12:19:55
Een slof Marlboro per aangetekende luchtpost verzenden vanuit Dumaguete naar Alkmaar kost P480 en duurt meestal 12-14 dagen....(buiten het xmas seizoen).....ook redelijk

Nu geen karton verpakking meer....zelf kartonnetjes bijdoen voor de stevigheid want er wordt enorm mee gegooid...waar dan ook.... :negatief: :negatief:


Met welke firma verstuurt u de slof en welke inhoud vermeld u? ik heb het eens geprobeerd maar sigaretten wilden ze niet versturen. kortom, hoe doe je dit?

Ik doe het al een jaar of twaalf via PhilPost Dumaguete Postoffice  en die vertelden mij alleen dat ze geen sigaretten mogen accepteren voor Australia............maar stuur geen twee sloffen of tegelijk of zeer kort na elkaar want die worden in Nederland in beslag genomen....Minstens drie weken tussentijd zou wel gaan...

Op het groene douane papiertje vermeld ik CIGARETTES  (gift) met een waarde van 506 pesos.....nooit een probleem gehad zolang het maar een enkele slof is... :hoedjeaf:

bedankt Kloot  :jajaja: :happy2:

Geen KLOOT meer ...nog wel geestelijk gestoord maar bevorderd.... :jajaja: :jajaja: :thumb: :thumb: :happy: :happy: :happy: