Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

paspoort

Gestart door geert1, zondag 31 januari 2016, 05:24:50

Vorige topic - Volgende topic

geert1

Goededag,ik heb vraagje.

Hoelang mag de Belgische Ambassade paspoort vasthouden ivm visum want paspoort is inmiddels 3 weken daar.

Alvast bedankt.

jiggy

Daar staan m.i. geen regels op.
Practisch en logisch gezien zullen ze het paspoort in hun bezit houden tot er een beslissing is in de visumaanvraag. Bij positieve beslissing moeten ze immers de visumsticker in het paspoort kunnen kleven.
Ze houden het paspoort dus op hun diensten om te vermijden dat de aanvra(a)g(st)er nog eens naar de ambassade zou moeten om het paspoort opnieuw af te geven ivm de visumsticker en dan 3 dagen nadien nog eens om het paspoort+ sticker af te halen.
Om organisatorische redenen worden de goedgekeurde visa immers enkel op bepaalde dagen uitgereikt.

Bij een Schengenvisum bvb kan de behandelingstijd tot 60 dagen oplopen. Dus... 3 weken is niets om nu al ongerust te zijn.

gym

Hallo ,
misschien verkeerde plaats hier , maar mijn vrouw haar vriendin , is op zoek naar een leuke man , iemand die interesse heeft in een filippinse natuurlijk . ze zou graag contact maken , maar graag eerst via ons , dus als jullie iemand kennen uit het Antwerpse mag je contact opnemen , gr     
[url=https://img707.imageshack.us/img707/1931/novem

jiggy

Inderdaad vreemde, verkeerde plaats hier.  :ikkeniebegrijp:
Misschien beter onder "algemene oproepen" ?

Michaela

Citaat van: gym op vrijdag 15 april 2016, 18:41:05
Hallo ,
misschien verkeerde plaats hier , maar mijn vrouw haar vriendin , is op zoek naar een leuke man , iemand die interesse heeft in een filippinse natuurlijk . ze zou graag contact maken , maar graag eerst via ons , dus als jullie iemand kennen uit het Antwerpse mag je contact opnemen , gr   

En als zij via je oproep iemand vindt mag zij van geluk spreken, althans als zij een goede man vind, die ook nog bij haar past.
Veel landgenoten, vaak jonge meisjes, bijna 18 jaar vragen mij ook hetzelfde. Ze worden vaak beïnvloedt door de ouders.
Ik ging daar niet op in, want ik heb er slechte ervaring.
De filippijnse vrouw is zeer ongelukkig uiteindelijk.
Dus nu doe ik daar niks meer aan.
De rillingen gaan over mijn rug als ik denk over boer Jambers.

pierrevanwies

inderdaad michaela en ook andersom is dat zo, want zowat 17 jaar geleden stonden hier enkele native gestelde lichamen van het dorp  aan de

deur samen met een bleke belg die effe naar hier kwam om te huwen met de niece van zijn stiefmoeder[want die aunty verveelde zich in belgie] 

en vroegen mij of ik een van de sponsers[getuige] wou zijn enz enz

want de jongeman[[[dus de rijbewijs56 man en tevens de zoon van jambers boer bleek jaren later]]]sprak geen enkel woord engels.....

ik weet ook niet hoe het later na het huwelijk allemaal afgelopen is..... :congratualtionsis0:  hehe

 

 

Cosyns Guy

Spaanse ambassade in Manila,2 weken wacht tijd en paspoort naar huis toe gestuurd.
Hoezo max. 60 dagen als het tegenvalt ?
Begrijp ik dus niet waarom het dan zolang moet duren.

jiggy

Guy, de Belgische ambassade houdt het paspoort in haar bezit tijdens de visumprocedure. Dit om (bij goedkeuring) de visumsticker te kunnen opmaken en in het paspoort kleven.
Vandaar dat het tot 60 dagen kan duren eer de aanvrager zijn/haar paspoort terugbekomt.

@ Geert : je vraag dateert al van eind januari. Al enig (positief) nieuws?
Ik ben henieuwd. Een forum werkt namelijk ook in twee richtingen

Cosyns Guy

Citaat van: jiggy op zaterdag 16 april 2016, 16:04:26
Guy, de Belgische ambassade houdt het paspoort in haar bezit tijdens de visumprocedure. Dit om (bij goedkeuring) de visumsticker te kunnen opmaken en in het paspoort kleven.
Vandaar dat het tot 60 dagen kan duren eer de aanvrager zijn/haar paspoort terugbekomt.

@ Geert : je vraag dateert al van eind januari. Al enig (positief) nieuws?
Ik ben henieuwd. Een forum werkt namelijk ook in twee richtingen

stijn54

Het is een feit dat Belgie heel moeilijk doet inzake toekenning visa.
Als ik in mijn kenniskring kijk dan stel ik vele weigeringen vast of een heel lange en kostelijke procedure (Rechtbank).