Overzicht: Welke nationaliteiten wonen in jouw gemeente?

Gestart door Rich, donderdag 14 februari 2013, 20:38:58

Vorige topic - Volgende topic

Ronny55

#30
Citaat van: gammaracer op donderdag 21 februari 2013, 11:48:09
Tis wel zo dat iemand van vreemde origine die hier RSZ betaald ook kindergeld ontvangt voor max 4 kinderen in het buitenland die helemaal niks met belgie te maken hebben. :jajaja:
En ja , ken jammer ook meerdere van die al dan niet samenwonende beroepsdoppers zal ik maar zeggen ,zelfs in men eigen family :negatief: , en wat gezegd over de schijnzieken of mensen die ziek zijn geworden door eigen schuld alcohol/drug verslaafden die nooit meer kunnen werken ,door al deze mensen worden we 2 maal bedrogen , jawel 2 maal , want we moeten niet alleen hun uitkeringkje betalen ,het zijn ook nog eens gelijkgestelde jaren voor het pensioen, en wat denk je over man/vrouwen die zo jong weduwe/naar zijn geworden dat ze nu een levenslang pensioentje verkregen hebben en die op de koop toe ook nog samenwonen met hun nieuwe levenspartner .

t zijn echt niet alleen de vreemdelingen ,.....heb ik nu tegen heilige huisjes  geschopt ?
kan zo nog wel even doorgaan !
Volledig mee eens, gewoon realiteit....De misbruiken zijn legio in iedere klasse en ras van de bevolking....Gaan doppen (vroeger) met de Mercedes om de hoek geparkeerd.
Wil gewoon stellen dat er eerder logische maatregelen hadden moet getroffen worden....Nu gaan er maatregelen getroffen worden die waarschijnlijk falikant gaan zijn voor iedereen ....
Ook voor degene die hard gewerkt hebben en 40-45 jaar hebben bijgedragen.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Rich

Citaat van: gammaracer op donderdag 21 februari 2013, 11:48:09


Tis wel zo dat iemand van vreemde origine die hier RSZ betaald ook kindergeld ontvangt voor max 4 kinderen in het buitenland die helemaal niks met belgie te maken hebben. :jajaja:


Kinderen die buiten België verblijven

Om recht te hebben op kinderbijslag moet een kind in principe in België verblijven.

Maar er zijn uitzonderingen:

    verblijf in een ander land, maximum 2 maanden per jaar, in een of meerdere keren,
    verblijf in een ander land alleen in de schoolvakanties, maximum 120 dagen per jaar, in een of meerdere keren,
    verblijf in een ander land om gezondheidsredenen, maximum 6 maanden,
    studeren in een land waar de Europese sociale verordeningen van toepassing zijn: Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tjechië, het Verenigd Koninkrijk van Groot-Brittannië en Noord Ierland, IJsland, Zweden en Zwitserland,
    buiten België studeren met een studiebeurs van een Belgische of buitenlandse instelling,
    studeren in een land waarmee België een bilaterale overeenkomst gesloten heeft: Algerije, Marokko, Tunesië, Turkije en de landen van ex-Joegoslavië,
    als de persoon die recht heeft op kinderbijslag buiten België werkt als gedetacheerde, dus verder in de Belgische sociale zekerheid blijft, en zijn gezin samen met hem in het buitenland verblijft: www.meta.fgov.be.
Rich de Nederbelg.

Fail_over

Citaat van: Rich op donderdag 21 februari 2013, 13:01:39
Om recht te hebben op kinderbijslag moet een kind in principe in België verblijven.

Klopt Rich, sterker nog, er wordt gecontroleerd dat je er mee samenwoont en dat ze op hetzelfde adres ingeschreven zijn.  :jajaja:
Die uitzonderingen daargelaten.

In  :nederlandsevlag: kan je wel kinderbijslag krijgen voor kinderen in het buitenland, mits je per kwartaal 408 â,¬ per kind bijdraagt in de onderrhoudskosten en dit ook kan bewijzen met afschriften enz.  :jajaja:
In sommige gevallen kan je voor uitwonende studerende kinderen in het buitenland zelfs 2x de bijslag ontvangen. Voor veel zuiderlijke landen reden om een geboorteakte te kopen en handje op te houden. Dacht dat ze in  :nederlandsevlag: nu zo slim (of minder dom) zijn geworden dat ze dit gaan onderzoeken en stoppen.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

gammaracer

#33
CitaatOm recht te hebben op kinderbijslag moet een kind in principe in België verblijven.

Maar er zijn uitzonderingen:

    verblijf in een ander land, maximum 2 maanden per jaar, in een of meerdere keren,
    verblijf in een ander land alleen in de schoolvakanties, maximum 120 dagen per jaar, in een of meerdere keren,
    verblijf in een ander land om gezondheidsredenen, maximum 6 maanden,
    studeren in een land waar de Europese sociale verordeningen van toepassing zijn: Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tjechië, het Verenigd Koninkrijk van Groot-Brittannië en Noord Ierland, IJsland, Zweden en Zwitserland,
    buiten België studeren met een studiebeurs van een Belgische of buitenlandse instelling,
    studeren in een land waarmee België een bilaterale overeenkomst gesloten heeft: Algerije, Marokko, Tunesië, Turkije en de landen van ex-Joegoslavië,
    als de persoon die recht heeft op kinderbijslag buiten België werkt als gedetacheerde, dus verder in de Belgische sociale zekerheid blijft, en zijn gezin samen met hem in het buitenland verblijft: www.meta.fgov.be


dus der zijn echt wel veel uitzonderingen , het kindergeld wordt uitbetaald door het land waar de kinderen wonen , maar er is wel een aanpassing door het land waarin de ouder(s) werkzaam zijn ?
Zo mss is er echt wel niks in het thuisland van de kinderen en past het gastland mss wel teveel bij ?

Yoshi

In mijn gemeente zouden er een 13tal Filipijnen wonen. Kvraag me af waar die zich allemaal verstoppen  :ikkeniebegrijp:

Fail_over

Citaat van: gammaracer op donderdag 21 februari 2013, 15:15:58
het kindergeld wordt uitbetaald door het land waar de kinderen wonen

Waar lees jij dat? Dat is absoluut niet waar.  :neeneenee:

Het wordt uitbetaalt door het land waar de kindergeld gerechtigde (vaak de moeder) woont en of werkt.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Ronny55

Geachte,
Mijn naam xxxxxxx xxxx, dosnr 11713708. Graag had ik een aanvraag gedaan voor kinderbijslag voor mijn in Juni 2012 geboren tweeling Nicole en abigail xxxxxxx. Gezien het hier gaat over kinderen opgevoed in het buitenland, moet ik een aanvraag doen voor een uitzonderings maatregel.
Zou U zo vriendelijk kunnen zijn en mij de nodige in te vullen documenten laten geworden, zodat ik een correcte aanvraag kan indienen.

Hoogachtend,xxxxx
Ps als bijlage een copie van de geboorteaktes.

Beste meneer xxxxxxxxx,

Wij verwijzen naar uw mail van 16/01/2013.

Om een passend gevolg aan uw mail te kunnen geven; gelieve ons volgende inlichtingen te bezorgen:
•Bent u of uw partner werkzaam in België en/of ontvangt u een Belgische uitkering?
•In welk land worden de kinderen opgevoed?

Wij danken u voor uw medewerking.
Met vriendelijke groeten,

Internationale Bemiddeling

Rijksdienst voor Kinderbijslag voor Werknemers
Trierstraat 70
1000 BRUSSEL
Tel. 02-237 22 07
www.rkw.be             



Geachte,

   Ben pensioengerechtigde en ontvang mijn pensioen in Belgie. Daar wordt dan de sociale bijdrage en belastingen van af gehouden
Voorlopig worden ze in de Filipijnen opgevoed.

  Hoogachtend,




Geachte heer,

Naar aanleiding van uw vraag om inlichtingen delen wij u het volgende mee.

Voor kinderen, opgevoed buiten de Europese Unie, of één van de landen waarmee België een overeenkomst heeft betreffende het toekennen van gezinsbijslagen, kan geen kinderbijslag of kraamgeld worden toegekend, ook niet als de aanvrager onderworpen is aan de Belgische sociale zekerheid.

de minister die de sociale zekerheid onder zijn bevoegdheid heeft kan een afwijking op de verblijfsvoorwaarde toestaan. Voor het aanvragen van dergelijke afwijking dient u zich te wenden tot:

FOD Sociale Zekerheid
Directie-Generaal Sociaal Beleid     
Administratief Centrum Kruidtuin
Finance Tower
Kruidtuinlaan 50 bus 100
1000 Brussel
( 02/528 63 00
e-mail: dg-soc@minsoc.fed.be
Fax: 02/509 69 68

Indien u een gunstige beslissing zou krijgen, kunt u een aanvraag om kinderbijslag indienen bij het kinderbijslagfonds van uw laatste werkgever, aan de hand van een formulier model AA, af te printen vanuit de website van het betreffende kinderbijslagfonds, of eventueel vanuit onze website www.rkw.be, rubriek 'formulieren'.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben ingelicht.

Vriendelijke groeten,

Mxxxxxxx Hxxxxxxxx
Bemiddeling
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Ronny55

 Naar aanleiding van het bovenstaande had ik een vraagje.
Heeft er al ooit iemand ( :belgiesmiley:) zo'n aanvraag gedaan.
Zijn er  :belgiesmiley: woonachtig in de  :smiley-philippines: die kinderbijslag krijgen voor de kinderen hier ??
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

gammaracer

t kan zijn dat ik het iets anders begrijp natuurlijk

heb et hier gelezen

http://www.kids.partena.be/content/default.asp?PageID=33#d

volgens dit , hebben buitenlanders die gedetacheerd zijn (hier werken dus ) wel degelijk recht op kinderbijslag en / of bijpassing en kraamgeld , mit s ze onderworpen zijn aan bijdrage RSZ

en dus wij die permanent hier wonen en jaren RSZ hebben betaald en bv een zwangere vrouw in het buitenland hebben niet  :ikkeniebegrijp:

tgaat er bij mij echt niet in ,sorry

mvg

Ronny55

Citaat van: gammaracer op vrijdag 22 februari 2013, 09:57:50
en dus wij die permanent hier wonen en jaren RSZ hebben betaald
mvg
Rsz wordt er nog steeds afgehouden op mijn pensioen  :jajaja:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.