Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

inschrijving en aanmelden gemeente

Gestart door gammaracer, maandag 22 juli 2013, 21:34:22

Vorige topic - Volgende topic

gammaracer

hallo

mijn vrouw is nu sinds 11 juli in  :belgiesmiley: aangekomen , dus gebeld voor de inschrijving naar het districtshuis in antwerpen noord , blijkt dat ze haar niet kunnen inschrijven hier voordat ze zich gemeld heeft bij vreemdelingenzaken  ''winterthur '' hier in antwerpen , grote steenweg in berchem , aldaar kreeg ik de melding om een papier in te vullen en op te sturen naar pb575 om vervolgens een afspraak te bekomen aldaar .

Deze inschrijving  moest normaal binnen 8 dagen gebeurd zijn maar is hierdoor onmogelijk geworden , onze limburgse vrienden beweren nochtans iets heel anders , die gingen gewoon naar het districtshuis voor inschrijving en zo gedaan ! zij beweren ook dat de engelse papieren gewoon aanvaard werden door hun district !
:weetikniet:

zijn er hier nog mensen van antwerpen die in dezelfde rompslomp zitten ?
Wat moet er nu precies binnen die 8 dagen gebeuren ? ons huwelijk moet ook geregistreerd worden in het districtshuis hier , maar dan wel vertaald naar het nederlands en gelegaliseerd
Waar het best vertalen ? Van bogaert ?

mvg


Ronny55

 Tja bij die boerkes in limburg is alles eenvoudiger , die zijn nog niet zo ontwikkeld als die vant "Stad"   :lachen: :lachen:

Effe seriues, je aanmelden moet binnen de 8 dagen dat is alles , de aanmelding documenteren(huwelijk akte enz) kan achteraf.....zo vertelde mijn neefje mij(3 jaar geleden)....hij woont wel in limburg...maar eerlijkheidhalve , veel weet ik er ook niet van of het is van horen zeggen pfff  :weetikniet: 
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Digos


Als ze is aangekomen met een D-visum is er helemaal geen probleem, dan zijn al jullie papieren in orde en gelegaliseert door de ambassade in Manilla.

Zoals Ronny55 zegt.....aanmelden binnen de acht dagen, hebben wij ook gedaan in merksem, nooit geen problemen gehad, ging heel vlot en zonder problemen en ze is nu  :belgiesmiley:

Effe tussendoor....de mensen aan de balie hadden een grote kast met allemaal dossiers van ieder land over de wetgeving en procedures, en als ze niet zeker waren gingen ze het effe opzoeken.

Met het visum zijn de papieren gelegaliseert normaal, heb je echt geen vertalingen meer nodig.

Al onze papieren....huwelijksakte en etc.....waren in het in het engels...............maar wel gelegaliseert.

Misschien had je een job student aan de balie  :jajaja:
LIVE ONCE - LIVE IT

Digos

Effe tussendoor....


Je weet dat het inschrijven is binnen de 8 dagen....waarom eerst bellen, nee gvd direct inschrijven.

Volg de regels en procedures, heeft echt nooit geen problemen gegeven....buiten dat ze nu wat teveel sjakossen koopt
:lachen:  :lachen:

ps: ik wil eerst wel eens horen met wat visum ze hier is, dat kan wel een verschil maken.
LIVE ONCE - LIVE IT

gammaracer

ja , ze is hier met het D-visum gezinshereniging , geldig voor één jaar , maar in mijn gemeente geen registratie van het huwelijk zonder vertaling ,en dit is nodig om inschrijving bij DVZ te bekomen , triest om te horen dat ze het in merksem wel aanvaarden Digos , hartelijk bedankt voor je reactie  :thankyoufw5:

nu moet ik wel 4 papieren laten vertalen , en dit alleen om mijn huwelijk te laten registreren in mijn gemeente , zelfs bij DVZ in antwerpen aanvaarden ze de engelse papieren , geen vertaling nodig , alleen in dit achterlijke dorp zandvliet -berendrecht
:benweg:
khoop dat er nog meer reacties komen , kga in ieder geval verder met deze zaak , ga dit zeker niet zo laten ,ik vind dit belgie onwaardig !

mvg

Dreamer1975

Wees blij dat je niet in harelbeke woont,'t is hier nog tien keer slechter om iets gedaan te krijgen op het gemeentehuis.Ons huwelijk is nu eindelijk erkend van deze week hier in harelbeke.Trouwboekje heb ik nu nog niet,dit zou nog eens drie weken duren.Huwelijk aangegeven begin oktober vorig jaar bij aankomst van mijn vrouw.......

gammaracer

hallo

nu eindelijk is mijn vrouw ingeschreven in antwerpen sinds 30 aug , heeft nu haar F kaart in haar bezit  :thumb:

-vervolgens heb ik de verplichte taallessen en de inburgering voor haar gepland
-Het ziekenfonds verwittigd

-vervolgens heb ik aan mijn werkgever doorgegeven dat ik gehuwd ben ,nu verdien ik zelfs minder na herberekening van mijn loon  :negatief: , is dit normaal  ????:weetikniet: .....dacht nochtans persoon ten laste  :weetikniet:

zijn er nog dingen die ik vergeten ben en zou moeten doen ?

dank bij voorbaat
mvg

Digos

Je hebt bij je werkgever wel gemeld dat je gehuwd bent maar niet dat je ze ten laste hebt.

Misschien is effe informeren bij je werkgever....is normaal in een oogwenk gefixt.

O0
LIVE ONCE - LIVE IT

Ronny55

Citaat van: Digos op zaterdag 28 september 2013, 01:34:05
Je hebt bij je werkgever wel gemeld dat je gehuwd bent maar niet dat je ze ten laste hebt.

Misschien is effe informeren bij je werkgever....is normaal in een oogwenk gefixt.

O0

@ Digos, Vraagje , jij bent toch ook van enkele jaren in de  :smiley-philippines: terug gekeerd naar  :belgiesmiley: hoe ging dat? Kan je de familie meteen meenemen ...Vrouwtje en de kleine? Wilde graag voorbereid zijn, gezien ik om gezondheidsredenen waarschijnlijk terug ga. Je mag ook met een PM antwoorden als dat liever wil , maar dacht dat het mss voor anderen ook intressant is om te weten. Ter info , gehuwd, vrouw en kind en 6 jaar in de  :smiley-philippines:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Amice

Citaat van: Ronny55 op zaterdag 28 september 2013, 10:19:14
Citaat van: Digos op zaterdag 28 september 2013, 01:34:05
Je hebt bij je werkgever wel gemeld dat je gehuwd bent maar niet dat je ze ten laste hebt.

Misschien is effe informeren bij je werkgever....is normaal in een oogwenk gefixt.

O0

@ Digos, Vraagje , jij bent toch ook van enkele jaren in de  :smiley-philippines: terug gekeerd naar  :belgiesmiley: hoe ging dat? Kan je de familie meteen meenemen ...Vrouwtje en de kleine? Wilde graag voorbereid zijn, gezien ik om gezondheidsredenen waarschijnlijk terug ga. Je mag ook met een PM antwoorden als dat liever wil , maar dacht dat het mss voor anderen ook intressant is om te weten. Ter info , gehuwd, vrouw en kind en 6 jaar in de  :smiley-philippines:


Dat is minder goed nieuws Ronny55
Afhankelijk uiteraard wat er mankeert, kun je beter eerst de rekensom maken wat goedkoper is, hier behandelen of alle extra kosten om terug te gaan voor lief nemen.

Als er iets chronisch is wordt het verhaal anders uiteraard.

sterkte

:hoedjeaf:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent