Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

inschrijving en aanmelden gemeente

Gestart door gammaracer, maandag 22 juli 2013, 21:34:22

Vorige topic - Volgende topic

Cosyns Guy

Citaat van: stijn54 op dinsdag 26 november 2013, 17:14:56
Citaat van: joge op maandag 25 november 2013, 21:50:37
Hallo aan allen

Ik ben hier eens terug , net terug van de PI  na 7 weken , met onze papieren trouwakte en haar geboorte bewijs, , mijn vrouwtje is nog ginder , we zouden het visa D eerst volgend jaar Februari aanvragen .
Maar nu ging ik vandaag naar het gemeentehuis om het huwelijk te laten registreren.. daar zeiden dat ze het eerst naar het parket en DVZ moesten sturen vooraleer ze het mochten inschrijven...??? nieuwe wet sinds 3 Okt  zeiden ze  ? heeft iemand hier iets van opgevangen ?? kon  tot acht maand duren ??

Of gewoon negeren en een bewijs van gezinssamestelling meenemen naar de PI waarop ik als gescheiden op sta , en dus nog niet asl met mijn vrouwtje getrouwd in de PI  ...

ben hopeloos nu

PM' s welkom


grts    :weetikniet:
In Erpe-Mere heeft men mij gezegd dat het wettelijk niet kan om het huwelijk te laten registreren indien Filippijnse vrouw niet in Belgie is. Toendertijd in 2009 mij  Dhr. Van Bogaert mij dat ook bevestigd.
Bizar,woon in Spanje en mijn vrouw was toen nog in de  :smiley-philippines: toen ik mijn huwelijk heb laten registreren en overschrijven in Gent zonder probleem,geen onderzoek,geen vragen...misschien omdat ik toen al jaren in Spanje woonde ?

joge

Hallo,

Bedankt voor de reacties alvast,  tijdens mijn laatste telefoontje met de advocaat gisteren namiddag, zei hij dat DVZ helemaal niets te maken heeft met het accepteren van een huwelijks akte , enkel het parket, wat zoal jaren het geval is ...ook in de nieuwe "wet" staat hierover helemaal niets, enkel de hardere aanpak van het schijnhuwelijk en een hoger gebracht minimum inkomen ... wat weeral tegen de Europese regels in is ..


bedankt alvast

Grts
End is not the end, in fact E.N.D is " Effort Never Dies " and if you get NO in an answer , then remember NO is " Next Opportunity ". Always be positive..

Amice

Niet enkel tegen europese regels maar ook tegen de belgische als er niets over vermeld wordt in de wet.
De grondslag van voldoende inkomen ligt nl. in het minimumloon (of zoals in nederland daar een percentage van (120%)

De nederlandse normen:

De hoogte van het vereiste inkomen kan worden afgeleid uit onderstaande tabel.
Hierin zijn ook de normbedragen inclusief vakantiegeld opgenomen.

LET OP: de bedragen in onderstaande tabel zijn BRUTO bedragen.

De bedragen zijn geldig vanaf 1 juli 2013. Wml = Wet minimumloon en minimum vakantiebijslag
Meer informatie op Rijksoverheid.nl
Bruto Wml-norm per maand   Bruto per maand exclusief vakantiegeld

Echtparen en ongehuwd samenwonenden   â,¬ 1.596,02   â,¬ 1.477,80
Alleenstaande ouders   â,¬ 1.436,42   â,¬ 1.330,02
Alleenstaanden   â,¬ 1.117,22   â,¬ 1.034,46
Een bruto-inkomen onder het desbetreffende referentiebedrag leidt niet automatisch tot afwijzing van de aanvraag.

Het inkomensvereiste heeft immers tot doel te voorkomen dat een beroep wordt gedaan op de bijstand (Wwb).

Hoewel in de meeste gevallen waarin het bruto-inkomen lager is dan het minimumloon, ook het nettoinkomen lager is dan de bijstandsnorm, zijn bijzondere gevallen denkbaar waarin dit niet het geval is.

Als met het netto-inkomen geen beroep kan worden gedaan op bijstand, bestaat geen aanleiding om de aanvraag om gezinshereniging/vorming af te wijzen wegens het ontbreken van voldoende middelen van bestaan. Om die reden staan hieronder de Wwb-normbedragen (netto) vermeld.

Netto normbedragen   Wwb-norm per maand   Per maand exclusief vakantiegeld

Echtparen en ongehuwd samenwonenden   â,¬ 1.323,53   â,¬ 1.257,35
Alleenstaande ouders   â,¬ 1.191,18   â,¬ 1.131,62
Alleenstaanden   â,¬ 926,47   â,¬ 880,15


HOOGTE VAN HET INKOMEN UIT ARBEID (LOONDIENST)
Niet het brutoloon, maar het sv-loon (loon sociale verzekeringen) moet ten minste gelijk zijn aan het (bruto) Wml. Het sv-loon, dat ook wel coördinatieloon of premieloon genoemd wordt, is het loon waarover de premies op grond van de sociale verzekeringen worden berekend en waarop de uitkeringen worden gebaseerd.

Reiskostenvergoedingen worden niet als inkomen beschouwd. Overwerkvergoedingen of vergoedingen voor onregelmatige diensten kunnen soms wel als inkomen worden meegerekend, maar dan moet worden aangetoond dat er door overuren structureel meer wordt verdiend dan het basisloon. Met 'structureel' wordt bedoeld: minimaal één jaar.

Een eindejaarsuitkering of een bonus kan wel worden meegerekend, mits het bedrag kan worden vastgesteld en de arbeidsovereenkomst hier recht op geeft.

Hoogte van het inkomen uit onderneming De hoogte van het inkomen van een ondernemer, met inbegrip van een freelancer, wordt berekend aan de hand van de brutowinst. Het jaarinkomen wordt gelijkgesteld met 80% van de brutowinst. De uitkomst, gedeeld door het aantal maanden waarop de winstberekening betrekking heeft, is het maandinkomen. Om dit inzichtelijk te maken, wordt gebruik gemaakt van een formulier, ondertekend door de boekhouder of accountant van de ondernemer.

3. DUURZAAMHEID VAN HET INKOMEN

Een minstens even belangrijke eis als de zelfstandigheid en de hoogte van het inkomen is de duurzaamheid van dat inkomen. Het inkomen moet namelijk lang genoeg beschikbaar zijn. Hiervoor wordt de datum van de (advies-)aanvraag om een MVV als uitgangspunt genomen. Op die datum moet het inkomen voldoende duurzaam zijn.

Duurzaamheid van het inkomen uit arbeid (loondienst) Bij inkomen uit arbeid in loondienst, moet het salaris op de datum van de aanvraag nog voor minstens één jaar beschikbaar zijn (zie hieronder). Wordt de aanvraag bijvoorbeeld op 1 juni ingediend, dan zal het inkomen tot minstens 1 juni van het volgende jaar beschikbaar moeten zijn in de vorm van een arbeidsovereenkomst. Een intentieverklaring is hiervoor niet voldoende!


Wellicht heb je er wat aan  :weetikniet:

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

joge

Hallo,

Bedankt voor de lange uitleg , maar de bedragen zijn waarschijnlijk van Nederland , hier staat het op 1308 â,¬  netto /maand voor een alleenstaande .

Ik zou graag iets horen van mensen die ginder getrouwd zijn en het D visum hebben aangevraagd voor het huwelijk hier in B geregistreerd was , en ook bekomen natuurlijk .

grts allen

End is not the end, in fact E.N.D is " Effort Never Dies " and if you get NO in an answer , then remember NO is " Next Opportunity ". Always be positive..

fastlane

Ben in de phils getrouwd en mijn vrouw is nu juist een jaar hier met d visum en ons huwelijk is nog niet erkend. Zijn er ook nog niet mee bezig eigenlijk. Dus het is volgens mij niet echt nodig. Op de papieren van ons staat wel getrouwd op dus laat maar bollen. Als ze Belgische wil worden moet het wel erkend worden maar daarvoor hebben we nog wel paar jaar tijd.

joge

Hallo,

Eindelijk dan toch erkend, op 25 Feb heeft het parket ons huwelijksakte erkend en hebben ze het overgeschreven bij de gemeente.
Positief dus, nu heeft het parket mijn "interview" bij de lokale politie dus ook als positief ontvangen, en dit zou naar wat ik gehoord heb doorgespeeld worden naar DVZ...
DVZ zou zelf geen interviews meer doen daar , misschien voor lokale bewoners wel weet ik niet.
We blijven hopen natuurlijk.

grts
End is not the end, in fact E.N.D is " Effort Never Dies " and if you get NO in an answer , then remember NO is " Next Opportunity ". Always be positive..