Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Belgie 3 uur per dag minder gezellig!!

Gestart door peldoman, donderdag 27 november 2014, 10:14:08

Vorige topic - Volgende topic

peldoman

Bron: PowNed.


De regering van onze zuiderburen overweegt om tijdens kerstmis de sfeervolle kerstverlichting tussen 17:00 uur en 20:00 uur te verbieden.


De maatregel wordt wellicht onderdeel van een plan waardoor er energie moet worden bespaard. Er dreigt 'stroompanne' en Brussel doet er alles aan om dat te voorkomen, schrijft De Morgen vandaag.

Als gemeenten tijdens de kerstdagen het tijdens een verbod toch wagen om de lampjes aan te doen tijdens de verboden tijdstippen, riskeren ze een boete. Het uitschakelen van de kerstverlichting is overigens slechts het begin van de donkere tijden. Ook alle "niet-functionele verlichting", zoals neonreclames en de verlichte kerstdecoraties in etalages moeten uit.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Straks misschien ook de computers en Laptops uit, zal het stil worden op dit forum!




Rich

Citaat van: peldoman op donderdag 27 november 2014, 10:14:08
Bron: PowNed.


De regering van onze zuiderburen overweegt om tijdens kerstmis de sfeervolle kerstverlichting tussen 17:00 uur en 20:00 uur te verbieden.


De maatregel wordt wellicht onderdeel van een plan waardoor er energie moet worden bespaard. Er dreigt 'stroompanne' en Brussel doet er alles aan om dat te voorkomen, schrijft De Morgen vandaag.

Als gemeenten tijdens de kerstdagen het tijdens een verbod toch wagen om de lampjes aan te doen tijdens de verboden tijdstippen, riskeren ze een boete. Het uitschakelen van de kerstverlichting is overigens slechts het begin van de donkere tijden. Ook alle "niet-functionele verlichting", zoals neonreclames en de verlichte kerstdecoraties in etalages moeten uit.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Straks misschien ook de computers en Laptops uit, zal het stil worden op dit forum!

Zo'n vaart zal het niet lopen denk ik, en dan nog zou het maar 3 uurtjes zijn. Voor mij is sfeervolle kerstverlichting overal kaarsen aan, dus verbieden is in dit geval bij ons niet van toepassing.
Rich de Nederbelg.

regenwolkje

Lijkt mij wel een redelijke maatregel.

Je zal maar bij de ongelukkigen zitten die tussen 17 en 20 uur thuis zonder stroom zitten wegens het tekort, terwijl er een paar gemeenten verder de straten volop verlicht zijn door kerstverlichting en grote reclameborden. Als het stroomverbruik dan toch gereduceerd moet worden, beter eerst op de minder belangrijke zaken besparen.

Lorre

Dringend bericht aan alle mensen met een blauwe kerstverlichting in hun voortuin!

Wil je aub direkt de stekker uittrekken van dit ongein, ik denk altijd dat de flikken daar staan, dan moet ik mijn voet van de gaspedaal nemen, mijn gsm op de passagierszetel gooien, mijn autogordel zoeken, mijn blikje jupiler op de grond werpen en mijn joint inslikken!!!

Amice

Wat meteen bij me opkwam is de vraag hoe het met de verlichting van  de EU kantoren zit rond die tijd?
Werken ze daar dan nog?
Hoe is die feestverlichting daar dan? :weetikniet:

Reklameborden vind ik dan weer een maatregel die niet kan want daar wordt voor betaald en dik ook vaak.
Niet tegenstaande dat het best wat minder mag maar zoals vaak gebeurd is men erbij als er te verdienen valt maar geeft men niet thuis als men moet leveren.


Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Rich

Citaat van: regenwolkje op donderdag 27 november 2014, 10:39:26
Lijkt mij wel een redelijke maatregel.

Je zal maar bij de ongelukkigen zitten die tussen 17 en 20 uur thuis zonder stroom zitten wegens het tekort, terwijl er een paar gemeenten verder de straten volop verlicht zijn door kerstverlichting en grote reclameborden. Als het stroomverbruik dan toch gereduceerd moet worden, beter eerst op de minder belangrijke zaken besparen.


Ongelukkigen?  OMG dat is nu echt het einde van de wereld.....niet!

En daarbij, het is nog lang niet zover hoor, we zullen wel zien.
Rich de Nederbelg.

peldoman

Zit toch te denken om een actie te beginnen.
Help de Belgen de winter door!  Kaarsjes opsturen of zo iets!
Of , Help de Belgen aan licht in het duister!
Zo zijn wij  :nederlandsevlag: dan ook wel weer. :lachen:


Lorre

Citaat van: peldoman op donderdag 27 november 2014, 13:08:32
Zit toch te denken om een actie te beginnen.
Help de Belgen de winter door!  Kaarsjes opsturen of zo iets!
Of , Help de Belgen aan licht in het duister!
Zo zijn wij  :nederlandsevlag: dan ook wel weer. :lachen:



Je kan ook de  :belgiesmiley: forumleden een ticket naar de  :smiley-philippines: cadeau doen, ons eeuwig respect krijg je dan.

Cosyns Guy

Citaat van: peldoman op donderdag 27 november 2014, 13:08:32
Zit toch te denken om een actie te beginnen.
Help de Belgen de winter door!  Kaarsjes opsturen of zo iets!
Of , Help de Belgen aan licht in het duister!
Zo zijn wij  :nederlandsevlag: dan ook wel weer. :lachen:


Kaarsjes opsturen !!!....daar zal de brandweer weer gelukkig mee zijn als ze mogen uitrukken voor in lichterlaaie staande kerstbomen... :lachen:  :lachen:

P.S.:Wat dat je van een goedkoop generatoortje als kerstkadootje Peldo ?
       Vrijgevig als  :nederlandsevlag: zijn kan dat er toch best van af vind je niet ?  :lachen:  :jajaja: :biggrinn:

peldoman

Citaat van: Cosyns Guy op donderdag 27 november 2014, 17:01:07
Citaat van: peldoman op donderdag 27 november 2014, 13:08:32
Zit toch te denken om een actie te beginnen.
Help de Belgen de winter door!  Kaarsjes opsturen of zo iets!
Of , Help de Belgen aan licht in het duister!
Zo zijn wij  :nederlandsevlag: dan ook wel weer. :lachen:


Kaarsjes opsturen !!!....daar zal de brandweer weer gelukkig mee zijn als ze mogen uitrukken voor in lichterlaaie staande kerstbomen... :lachen:  :lachen:

P.S.:Wat dat je van een goedkoop generatoortje als kerstkadootje Peldo ?
       Vrijgevig als  :nederlandsevlag: zijn kan dat er toch best van af vind je niet ?  :lachen:  :jajaja: :biggrinn:
Nou, ok dan maar, heb er nog eentje staan, Lidl ding, kom hem morgenvroeg dan maar even ophalen, ben tot 12.00 uur thuis.
Haal ik ff een paar bossche bollen voor de koffie bij, zo ben ik ook wel weer.