Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Belgische souvenirs meenemen naar Filippijnen

Gestart door mikesdfsdf37, zaterdag 13 juni 2015, 14:49:27

Vorige topic - Volgende topic


jamietagabundok

Kan me moeilijk voorstellen dat je vandaag de dag iemand nog blij maakt met een stripverhaal,  en al zeker niet van Kuifje osuske en wiske. Dan zouden het toch stris moeten zijn die de  :smiley-philippines: jeugd aanspreekt ,over een basketbal team bij voorbeeld

Adik

Voor je vrouw: zo'n sneeuwbol. Je hebt met van die dat je een foto erin kunt schuiven, of met beeldje/ tafereel erin. Even vanuitgaande dat ze nog nooit sneeuw heeft gezien, schot in de roos is mijn ervaring.

Voor je schoonfamilie: bezoek gewoon een souvenirwinkel in Belgie en je ziet vanzelf wel wat bij wie past. Kadotje is toch persoonlijk? Kan wel belgisch bier ofzo noemen maar als ze geen bierdrinkers zijn liever wat anders.

Succes met de voorbereiding op je huwelijk.

Herbie

Tupperware, is niet zo goedkoop, maar dat kunnen ze zeker gebruiken, kan je ook in :smiley-philippines: kopen.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Baron

Citaat van: Adik op donderdag 18 juni 2015, 11:05:14
Voor je vrouw: zo'n sneeuwbol. Je hebt met van die dat je een foto erin kunt schuiven, of met beeldje/ tafereel erin. Even vanuitgaande dat ze nog nooit sneeuw heeft gezien, schot in de roos is mijn ervaring.
Voor je schoonfamilie: bezoek gewoon een souvenirwinkel in Belgie en je ziet vanzelf wel wat bij wie past. Kadotje is toch persoonlijk? Kan wel belgisch bier ofzo noemen maar als ze geen bierdrinkers zijn liever wat anders.
Succes met de voorbereiding op je huwelijk.

:hoedjeaf:

Wat een gaaf idee, die glazen sneeuw-bollen! Dat ik dar nog niet /zelf) opgekomen ben.

Mijn standaard souveniers zijn klompen. Bij Holland souvenier Schiedam krijg je 12 paar porseleinen klompjes voor 6 euro. Dus 50 vent per stuk. die geef iik met gulle hand en men is er verschrikkelijk blij mee. Voor de dames uit de hoereca, de serveersters, ook voor hun kinderen, de guard en overig personeel van de condo´s, hotels enz. Ik koop ze (bestel via internet) met soms 5, 8, 10 dozijn. Jaren later zie ik mij onbekende vrouwen met een paar klompjes aan hun tas, die mij toelachen en trots op de klompjes wijzen. Je zou kunnen zeggen een soort keurmerk van de hollandse baron zelf. Getest en goedgekeurd, hehe.
Ik snuffel verder, informeer ook wel eens naar een restpartijtje, bv laatst mooie sleutelhangers met een porseleinen klomp er aan. Restpartij, 12 stuks, voor 75 cent / stuk.

Natuurlijk zou ik de Belgen dus aanraden ook in het internet een Belgische souvenierhandel te zoeken en veel mannekes pis of iets van de Ardennen of, ook altijd goed in de PH, iets van een of ander bedevaartoord in Belgie mee te nemen.
Of de Eifeltoren, Het duitse sauerland enz. dat zijn dan natuurlijk souveniers uit Europa. Maar dat maakt allemaal niets uit. Menn is er blij mee.
Flessen bier zou ik nooit meenemen. dan eerder blikjes. En met het idee om ze straks in huis te plaatsen in de vitrinekast en niet zozeer om zeb te drinken.

:atyourservice: :thumb: :daag:






Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

bananacreek

Citaat van: Herbie op donderdag 18 juni 2015, 11:42:29
Tupperware, is niet zo goedkoop, maar dat kunnen ze zeker gebruiken, kan je ook in :smiley-philippines: kopen.

Echte Tupperware ....duur hier............... :negatief:


bananacreek

Citaat van: jamietagabundok op donderdag 18 juni 2015, 08:04:15
Kan me moeilijk voorstellen dat je vandaag de dag iemand nog blij maakt met een stripverhaal,  en al zeker niet van Kuifje osuske en wiske. Dan zouden het toch stris moeten zijn die de  :smiley-philippines: jeugd aanspreekt ,over een basketbal team bij voorbeeld







Zit hier al vol met Komiks (stripverhalen)...en zoiets als Kuifje dat gaat hier niet aanslaan.........(dacht ik)...Donald Duck heeft het hier ook nooit gemaakt... :neeneenee: :neeneenee:

Herbie

Citaat van: bananacreek op donderdag 18 juni 2015, 14:04:36
Citaat van: Herbie op donderdag 18 juni 2015, 11:42:29
Tupperware, is niet zo goedkoop, maar dat kunnen ze zeker gebruiken, kan je ook in :smiley-philippines: kopen.

Echte Tupperware ....duur hier............... :negatief:



Ja dat klopt, maar in :belgiesmiley: nog veel duurder, of hier Home Gallery, verkrijgbaar in de mall. Diepvries en micro bestendig. Goeie kwaliteit en redelijk van prijs.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

jamietagabundok

@  Bananacreek hebbie de datum gezien op die comics  ?  Eerste kwartaal 1979   :haha:    Volslagen oudbollig dus, ja voor het internet tijdperk werden er maandelijks miljoenen exemplaren van verkocht in  :smiley-philippines:    Die dingen kosten destijds misschien maar 1 of 2 pisos stuk.

Maar daar maak je heden tendage de jeugd niet meer blij mee.    Soms zijn er in  :eu:   aanbiedingen  een simpele celphone voor 10 Euro, zijn ze blijer mee denk  ik.    Alhoewel  sommigen zullen hun neus ophalen voor een simpele, moet touchscreen zijn endergelijke.

Mijn vriendin was ook helemaal ziek van zo een dure hoe heten die Iphone 6  ?  Nou ik zeg zie maar dat je die krijgt dan van iemand ,maar niet van mij.

Ik loop zelf met een simpele oud type samsung ,  en ik vind het best zo lang die het doet.   Inmiddels heb ze andere prioriteiten  :biggrinn: