Container voor het overbrengen van persoonlijk materiaal naar de PH

Gestart door josephpinoy, zondag 24 juli 2011, 13:18:28

Vorige topic - Volgende topic

josephpinoy

Graag zou ik weten wat ik juist moet doen om een kleine container te huren voor het overbrengen van mijn persoonlijke elektrische toestelen zoals een grote plasma tv en geluidsinstalatie en andere electrische toestelen zals een grote hoop gereedschap gaande van boormachines tot luchtcompresor.
De schatting van het aantal zeker rond de 500a600kg of meer.
Kan iemand me inlichtingen geven hoe ik dit best kan aanpakken  en hoeveel dit zou kunnen kosten , moeten er nog speciale verzekeringen genomen worden voor deze dure zaken ?

Rich

Hier heb je een lijst van bedrijven die containers verschepen, en je verder alle nuttige informatie kunnen verstrekken.

http://www.vea-antwerpen.be/img/user/file/12_05_2011.pdf

http://www.vea-antwerpen.be/
Rich de Nederbelg.

Luke

Is dit in navolging van een 13a of balikbayan status??
Anders toch eens nagaan hoeveel importtax & BTW je gaat betalen in PH.
Ivm electrische toestellen; PH is 220/60Hz. Is het electrisch gereedschap aangepast voor 60Hz?

callebaut

Citaat van: Luke op zondag 24 juli 2011, 15:04:53
Is dit in navolging van een 13a of balikbayan status??
Anders toch eens nagaan hoeveel importtax & BTW je gaat betalen in PH.
Ivm electrische toestellen; PH is 220/60Hz. Is het electrisch gereedschap aangepast voor 60Hz?

En dan nog niet te spreken over TV ... sommige televisietoestellen werken alleen in europe en andere dan weer niet ..dacht ook iets met de frequentie te maken heeft .... ( vroeger aantal lijnen ) ....

josephpinoy

het doel is migratie dus voor er te blijven en regelmatig eens naar belgie terug te komen maar er ginder lange tijd te verblijven lang huurcontract he ik weet dat het ginder 60Hz is maar ik heb geluiterd en dat zou enkel  voor het waterpompje van de wasmachine een nadeel kunnen zijn , maar daar zijn nu goedkoop omvormers van 60Hz naar 50Hz voor te koop die je dan tussen de wasmlachine zet , de rest zoalds radoi tv ( plasma ) enzo zijn er reeds op berekend gereedschappen zullen iets sneller draaien maar vermits dat slechts over korte periodes gaat wist men mij te vertellen dat het niet zulk een groot verschil zou maken dat de tiojd te kort zou zijn om de moter te verbranden

josephpinoy

Ja mijn tv zal zeker geen probleem geven daar ik op de achterzijde zie staa 60Hz - 50Hz

callebaut

Citaat van: josephpinoy op maandag 25 juli 2011, 15:29:32
Ja mijn tv zal zeker geen probleem geven daar ik op de achterzijde zie staa 60Hz - 50Hz

Belgie gebruikt het PAL systeem terwijl de filipijnen het NTSC systeem gebruiken .... hopelijk geeft dit geen problemen met uw plasma tv ....  :atyourservice:

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: josephpinoy op zondag 24 juli 2011, 16:15:50
het doel is migratie dus voor er te blijven en regelmatig eens naar belgie terug te komen maar er ginder lange tijd te verblijven lang huurcontract he ik weet dat het ginder 60Hz is maar ik heb geluiterd en dat zou enkel  voor het waterpompje van de wasmachine een nadeel kunnen zijn , maar daar zijn nu goedkoop omvormers van 60Hz naar 50Hz voor te koop die je dan tussen de wasmlachine zet , de rest zoalds radoi tv ( plasma ) enzo zijn er reeds op berekend gereedschappen zullen iets sneller draaien maar vermits dat slechts over korte periodes gaat wist men mij te vertellen dat het niet zulk een groot verschil zou maken dat de tiojd te kort zou zijn om de moter te verbranden
omvormers voor hz ? nooit van gehoord :ikkeniebegrijp:
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

opinie

Citaat van: jens op maandag 25 juli 2011, 22:03:10
omvormers voor hz ? nooit van gehoord :ikkeniebegrijp:

In 2000 plaatste de lokale glasfabriek een nieuwe autoclaaf. Hiervoor gebruikten ze drie drukpompen om eerst vacuüm te trekken en daarna te verwarmen onder hoge druk. Om de slijtage van de drie pompen gelijk te houden (één pomp zou anders 100% en de derde bvb. 10% van de tijd werken), werden de pompcapaciteiten via frequentieregelaars geregeld. Lagere Hertz => lagere toerentallen => lagere debieten.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Frequentieregelaar



Plasma en LCD maken daar toch geen verschil meer in omdat ze een ander formaat hebben?



Een plasma verbruikt meer en een LCD is iets duurder. Plasma wordt gezien als verouderd en duur in gebruik. Er is nu ook een nieuwe technologie OLED.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Oled
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

klootzakken (voorheen Jens)

prima uitleg van zaken opinie.  had hier voordien nog nooit van gehoord , maar vind het wel mooi dat er zo iets is .

jens.....
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.