Container voor het overbrengen van persoonlijk materiaal naar de PH

Gestart door josephpinoy, zondag 24 juli 2011, 13:18:28

Vorige topic - Volgende topic

Johan En Elvie

Beste mensen hier,

Sta op punt om een koelkast te kopen om naar de filippijnen op te sturen MAAR er staat duidelijk 50Hz op het plaatje.
Zou dit een probleem kunnen vormen of kan je daar een omvormer tussen plaatsen zodat dit wel langdurig kan werken.
Graag jullie bevindingen aub, alvast bedankt.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Marinero

Citaat van: Johan En Elvie op vrijdag 28 december 2012, 18:52:27
Beste mensen hier,

Sta op punt om een koelkast te kopen om naar de filippijnen op te sturen MAAR er staat duidelijk 50Hz op het plaatje.
Zou dit een probleem kunnen vormen of kan je daar een omvormer tussen plaatsen zodat dit wel langdurig kan werken.
Graag jullie bevindingen aub, alvast bedankt.

Zou ik zeker niet doen. Oude koelkast verkopen en daar een nieuwe kopen.

http://wikitravel.org/nl/Elektrische_systemen

Luke

Citaat van: Johan En Elvie op vrijdag 28 december 2012, 18:52:27
Beste mensen hier,

Sta op punt om een koelkast te kopen om naar de filippijnen op te sturen MAAR er staat duidelijk 50Hz op het plaatje.
Zou dit een probleem kunnen vormen of kan je daar een omvormer tussen plaatsen zodat dit wel langdurig kan werken.
Graag jullie bevindingen aub, alvast bedankt.

Wat zit achter deze bedoeling een nieuwe (europese) koelkast naar de PH te sturen?
Zijn er geen koelkasten te koop daar in de buurt??

josv

Daar het Johan is met z'n bb-service zal ie het wel gratis versturen en er een goede reden voor hebben. Is het misschien een Amerikaanse koelkast, zo'n dubbeldeurs met ijsblokjes en alles erop en eraan ? Heb er in NL ook een gehad ( Amana ). Omgebouwd naar 220 maar als ik een lampje wilde vervangen dan moest ik naar 110V op zoek. Ik denk persoonlijk niet dat een omvormer nodig is.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Kano

Side by side koelkasten met ijscrusher en waterdispenser zijn ook op de Filipijnen te koop. O.a. Samsung en Electrolux.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

josv

Citaat van: Kano op zaterdag 29 december 2012, 12:19:52
Side by side koelkasten met ijscrusher en waterdispenser zijn ook op de Filipijnen te koop. O.a. Samsung en Electrolux.

Klopt. Maar daar Johan die vraag stelt denk ik dat er "meer" aan de hand is  :happy2:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

bananacreek

Citaat van: Luke op zaterdag 29 december 2012, 11:21:48
Citaat van: Johan En Elvie op vrijdag 28 december 2012, 18:52:27
Beste mensen hier,

Sta op punt om een koelkast te kopen om naar de filippijnen op te sturen MAAR er staat duidelijk 50Hz op het plaatje.
Zou dit een probleem kunnen vormen of kan je daar een omvormer tussen plaatsen zodat dit wel langdurig kan werken.
Graag jullie bevindingen aub, alvast bedankt.

Wat zit achter deze bedoeling een nieuwe (europese) koelkast naar de PH te sturen?
Zijn er geen koelkasten te koop daar in de buurt??


Waarom?
Je hebt hier allerlei merken en maten koelkasten en die hebben al een compressor die op 60Hz werkt.
Zelfs hier in de provincie heb je al een zeer grote keuze tegen redelijke prijzen...........bv. Sanyo, Panasonic, Whirlpool (wat duurder maar zeer goed), Daewoo, KIA.......... :happy:...,Fujidenzo enz enz........volop keuze inclusief de Stainless Steel modellen........ :jajaja: :jajaja:


Johan En Elvie

Citaat van: josv op zaterdag 29 december 2012, 12:31:51
Citaat van: Kano op zaterdag 29 december 2012, 12:19:52
Side by side koelkasten met ijscrusher en waterdispenser zijn ook op de Filipijnen te koop. O.a. Samsung en Electrolux.

Klopt. Maar daar Johan die vraag stelt denk ik dat er "meer" aan de hand is  :happy2:

Ja zeker ik weet ook wel dat alles in de filippijnen te koop is maar ik zal duidelijk zijn waarom ik dit vraag, dan moeten mensen niet gaan gissen.

Het is de boedoeling om een ijskast, frigo te kopen en op te sturen naar mij familie daar omdat ze de zaak daar gaan overbrengen van het dorp naar de stad.
nu huurt hij 2 afzonderlijke panden en het is de bedoeling om alles onder te brengen in 1 groot pand.
Internetcafe achteraan, daarvoor CD film rend, daarvoor xerox copie, daarvoor souveniershop met onderandere t-shirts met filippijnse opdruks, en daarvoor langs de straatkant een kleine snackbar met onderandere ijscream, kip aan het spit, broodjes met beleg, halo halo en andere verkoopbare snacks.

Hiervoor hebben we dus die ijskast nodig, je moet die dan ook zien als een tafelmodel met glazen schuifraam bovenaan.

Ik kan hier in België op een veilingsite een 350 liter ijskast zo goed als nieuw kopen voor slechts 60 euro. Nog te bieden natuurlijk het kan dus ook nog iets meer gaan maar als die daar niet werkt is die 60 euro weggesmeten geld dus daarom mijn vraag.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Marinero

Ik zeg 50 hertz is 50 hertz dus niet doen.. De e-motor van de compressor is ontworpen voor 50 hertz dus ik denk dat hij misschien de compressor niet meer of slechter rondkrijgt waardoor er hogere stromen door de windingen gaan lopen. Ik heb een zeer bescheiden elektrische kennis dus misschien sla ik de plank wel mis. D'r zijn vast wel een stel geheimzinnege forumers die hier meer van weten dan ik maar hun mond houden.

Ik zou absoluut het plaatje voor lief nemen die 50 hertz zegt, als hij ook voor 60 hertz geschikt was.... hadden ze het niet na gelaten dat er even op te zetten.

Ik probeer je de gek niet aan te steken, maar als je toch tegen mijn advies ingaat laat me vooral even weten hoe het met je koelkast afloopt, dat is ook leerzaam voor mij. Mijn verloofde heeft een tijd terug al een speakerset opgeblazen maar dat had met voltage verschil te maken.

Het was spectaculair.

Johan En Elvie

Citaat van: Marinero op zaterdag 29 december 2012, 09:10:30
Citaat van: Johan En Elvie op vrijdag 28 december 2012, 18:52:27
Beste mensen hier,

Sta op punt om een koelkast te kopen om naar de filippijnen op te sturen MAAR er staat duidelijk 50Hz op het plaatje.
Zou dit een probleem kunnen vormen of kan je daar een omvormer tussen plaatsen zodat dit wel langdurig kan werken.
Graag jullie bevindingen aub, alvast bedankt.

Zou ik zeker niet doen. Oude koelkast verkopen en daar een nieuwe kopen.

http://wikitravel.org/nl/Elektrische_systemen

Bedankt voor deze link ik heb het gelezen en kom toch tot de vaststelling dat een KOELKAST en dan ook zeker een ijskast geen goed idee is om op te sturen met enkel 50 Hz de motor zal aan een andere snelheid draaien en vlug stuk gaan met ook risico op brandgevaar, stel u voor dat daardoor gans de winkelstraat afbrand dan heb je wel de boter gegeten.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.