Container voor het overbrengen van persoonlijk materiaal naar de PH

Gestart door josephpinoy, zondag 24 juli 2011, 13:18:28

Vorige topic - Volgende topic

vvjoris

 :offtopic: want in een container zit geen electriciteit.... Als ik ooit een huisje bouw in de  :smiley-philippines: leg ik de elecriciteit zelf, gewoon de basics in het oog houden, de overbodige normen die nu in  :belgiesmiley: gelden hoeven niet: 7 licht/contactpunten per 'circuit', alles aarden en verliesstroomschakelaar (hebben ze dat daar, maakt 50/60 Hz verschil, dat is nog uit te zoeken) voor de 'natte' circuits, en 'algemene' verliesstroomschakelaar. Keep it simple en er zullen niet te veel problemen zijn denk ik, misschien nog ergens een bijkomende beveiliging voorzien voor blikseminslagen of zo ....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

a007esprit

Citaat van: josephpinoy op zondag 24 juli 2011, 13:18:28
Graag zou ik weten wat ik juist moet doen om een kleine container te huren voor het overbrengen van mijn persoonlijke elektrische toestelen zoals een grote plasma tv en geluidsinstalatie en andere electrische toestelen zals een grote hoop gereedschap gaande van boormachines tot luchtcompresor.
De schatting van het aantal zeker rond de 500a600kg of meer.
Kan iemand me inlichtingen geven hoe ik dit best kan aanpakken  en hoeveel dit zou kunnen kosten , moeten er nog speciale verzekeringen genomen worden voor deze dure zaken ?


Johan heb er 2 ijskasten draaien van belgie, nooit geen probleem mee gehad ,  enkel een klophamer die na 7 dagen werken met een verbrande motor stopte met werken .
groeten
Chris

josephpinoy

Ja de elektrische installaties hier zijn verre van veilig daarom ga ik in mijn nieuw huis dat nog moet gezet worden en zekeringskast voorzien gemaakt in België met verliestroomschakelaars en dergelijke , ook breng ik in de container de elektrische kabels van bij ons daar deze  deze hier ook gewoon niet te vinden zijn  VOB 1.5 Tot VOB 6 care natuurlijk alles met aarding en ook de aarding zelf .
Wat je hier niet vind kan je altijd meebrengen om het veilig te maken .

Lenn

Je kan de boel ook overdrijven met het meebrengen van elec. mat.Ik heb hier nog nooit een probleem gehad.En we hebben tegenwoordig ook moderne stoppenkasten hier te koop.

Gibson

Correct, alles is verkrijgbaar hier.. Goede kwaliteit, geen probleem.  Alleen de aardlek ben ik persoonlijk nog nooit tegen gekomen. Zelfs voor beidde generators (15kva) heb ik automatische (en programeerbare) schakelkasten  gevonden.

Probleem alleen is dat het duurder is dan de goedkope rotzooi........dus wat ze (vaak) gebruiken is de goedkope spullen....  Goedkoop=Duurkoop (of zoiets)
Expect nothing in the PH. All else is a "plus"

vvjoris

Citaat van: Gibson op vrijdag  4 januari 2013, 13:59:15
Correct, alles is verkrijgbaar hier.. Goede kwaliteit, geen probleem.  Alleen de aardlek ben ik persoonlijk nog nooit tegen gekomen. Zelfs voor beidde generators (15kva) heb ik automatische (en programeerbare) schakelkasten  gevonden.

Probleem alleen is dat het duurder is dan de goedkope rotzooi........dus wat ze (vaak) gebruiken is de goedkope spullen....  Goedkoop=Duurkoop (of zoiets)

Ik ben in augustus naar materiaal gaan kijken voor installatie van elektriciteit ... ze zitten qua 'dure' spullen toch 10 jaar achter op Europa .... Hier in  :belgiesmiley:  heb je ook alles in 100 verschillende designs ...
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

josephpinoy

vvjoris ik ben het volledig met jou eens , hier staan ze zekers 10jaar achter tegenover Europa , ik moet even vermelden dat ik mijn stoppenkast zoals onze Nederlander zegt niet meebreng zomaar , ik heb een zéér goede vriend die die stoppenkasten zelf assembleert en dan zie je zeer groot verschil , ik spreek niet over een klein beetje hoor.
Ik zal het op de beste manier laten maken en dan hier instaleren , nog een klein voorbeeldje in Europa zit in elke elektriciteitsmeter van de company zoals Electrabel zekeringen in voor als het echt misgaat .
Dat kun je hier in de Filipijnen wel mooi vergeten zelfs als je boel staat te fikken geeft die nog steeds volle power
Mijn besluit ieder doet wat hij wil maar ik hou het op veilig , ieder doet wat hij wil maar we moeten het onder ogen zien zoals het hier werkelijk is.
Het kost me meer geld dan wanneer ik het hier laat installeren maar dat heb ik er graag voor over.
Ik spreek hier over een gewone simpele elektrische installatie , niet over verder gedreven domotica daar ze dat hier maar eerst binnen 20a30 jaar zullen ontdekken     

Bulldozer

Ga je de rest van het huis ook meenemen uit europa om de lekkende water/gas leidingen, kromtrekkende deuren, niet sluitende ramen en scheefgebouwde muren te voorkomen?

vvjoris

Citaat van: Bulldozer op zaterdag  5 januari 2013, 15:48:31
Ga je de rest van het huis ook meenemen uit europa om de lekkende water/gas leidingen, kromtrekkende deuren, niet sluitende ramen en scheefgebouwde muren te voorkomen?
Dat is toch iets minder belangrijk:
Van een waterlek gaat je huis niet afbranden
Gas is toch enkel van de fles Gazul naar de 'stove', controleer ik wel snel zelf
Als je niet toeziet op het bouwen heb je idd scheve ramen, scheve deuren en duurt alles dubbel zo lang: eigen schuld dikke bult ....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

mike-bel


korrek, een kleine "investering" in materiaal kan je van een ramp behoeden,
voorbedrade zekeringkast kan je zowiezo hier kopen met zekeringen en verliesschakelaar , net zoals kabel 2x2.5 + aarding
op 1 zekering van 20 amp. kan je tot max 8 "punten" (gewoon stopcontact of lichtpunt) aansluiten, hou het op 6 en speel veilig
en sluit slechts 1 "zwaar toestel bv wasmachine, oven... aan per kring"
uit je zekeringkast vertrekt een dikke aardingdraad (12 carré ? ) naar de aardingstaaf die je zo diep mogelijk onder de grond slaat, en hoe vochtiger hoe beter
de verliestroom(indien er verlies is uiteraard) wordt afgevoerd
ben zelf geen elektrieker, maar heb zelf eenvoudige installatie gemaakt, 15jaar geleden in ons huis in belgie
en deze werd probleemloos gekeurd door erkend buro anders krijgt ge geen aansluiting van de elek maatschappij
dit is geen evengelie, juist enkele richtlijnen, voor wie er iets mee kan :hoedjeaf:


Citaat van: josephpinoy op zaterdag  5 januari 2013, 14:38:42
vvjoris ik ben het volledig met jou eens , hier staan ze zekers 10jaar achter tegenover Europa , ik moet even vermelden dat ik mijn stoppenkast zoals onze Nederlander zegt niet meebreng zomaar , ik heb een zéér goede vriend die die stoppenkasten zelf assembleert en dan zie je zeer groot verschil , ik spreek niet over een klein beetje hoor.
Ik zal het op de beste manier laten maken en dan hier instaleren , nog een klein voorbeeldje in Europa zit in elke elektriciteitsmeter van de company zoals Electrabel zekeringen in voor als het echt misgaat .
Dat kun je hier in de Filipijnen wel mooi vergeten zelfs als je boel staat te fikken geeft die nog steeds volle power
Mijn besluit ieder doet wat hij wil maar ik hou het op veilig , ieder doet wat hij wil maar we moeten het onder ogen zien zoals het hier werkelijk is.
Het kost me meer geld dan wanneer ik het hier laat installeren maar dat heb ik er graag voor over.
Ik spreek hier over een gewone simpele elektrische installatie , niet over verder gedreven domotica daar ze dat hier maar eerst binnen 20a30 jaar zullen ontdekken