Container voor het overbrengen van persoonlijk materiaal naar de PH

Gestart door josephpinoy, zondag 24 juli 2011, 13:18:28

Vorige topic - Volgende topic

josephpinoy

@ Bulldozer Ik heb reeds gezegd ieder doet wat hij wil ik schreef mijn reactie niet met het oogpunt eindeloze discuties te maken over deze topic , verder nog een vriendelijke groet van josephpinoy
P.S. ik ben blij dat er wel verschillende mensen mijn mening delen dank daarvoor aan allen

Kano

Mijn ervaring is, dat je de electriciens/loodgieters vooral dat moet laten doen wat ze al jaren doen, want dat kunnen ze heel goed. Ga je ze proberen nieuwe ideeën te laten uitvoeren of met nieuwe onbekende materialen te laten werken dan loopt het vaak op een fiasco uit. Wel opletten dat je bijv. een master electrician krijgt en de beste materialen koopt die lokaal verkrijgbaar zijn, zoals dikke electriciteitsdraden in verschillende kleuren (wit, zwart en groen), randaarde, voldoende breakercircuitset, dubbele schakelaar met zekeringen voor de generator e.d.


Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Bulldozer

Citaat van: josephpinoy op zondag  6 januari 2013, 05:03:00
@ Bulldozer Ik heb reeds gezegd ieder doet wat hij wil ik schreef mijn reactie niet met het oogpunt eindeloze discuties te maken over deze topic , verder nog een vriendelijke groet van josephpinoy
P.S. ik ben blij dat er wel verschillende mensen mijn mening delen dank daarvoor aan allen
Ohh sorry, dacht dat een forum voor discussie was. Maar misschien dan een goed idee om te vertellen hoe het gegaan is met het sturen van de container dat je anderhalf jaar terug wilde doen? Welk bedrijf heb je gebruikt, moest je belasting betalen (hoeveel), hoe lang duurde het voordat de container aan kwam. Ik hoop dat je ons op de hoogte houdt (in een ander topic) met de bouw van je huis, inclusief electrische installatie.

josephpinoy

JA dit is een forum voor discuties onder discuties versta ik zinnige uitleg.
Even antwoorden op Bulldozer over de inlichtingen van de container heb ik inderdaad zeer goed uitleg gekregen en die container moet nog verstuurd worden .
Deze container word verstuurd van " Door to door " dat wil zeggen dat men hem in je woonplaats ( in België in mijn geval )  voor de deur komt afzetten op vrijdag zodoende heb je het hele weekeinde tijd om te laden, er komt iemand van het bedrijf om je tips te geven over hoe te laden en een pakkinglist op te maken.
De container wordt verzonden naar je adres in de Filipijnen en daar voor de deur afgezet , je moet zelf niets doen van papieren van douane of iets ook de verzekering is inbegrepen , de container word voor de deur in de Filipijnen gebracht met 2 Filipijnse helpers , de chauffeur en de meerijder , deze helpen ook samen met jouw familie om de container te lossen gedurende 2 dagen , wel wat eten geven enzo.
De prijs van deze operatie kost rond de 4000â,¬ , natuurlijk als je zelf Ikea meubelen hebt is het onzin om dit te doen ( wat bij mij niet het geval is) we spreken hier over een 20feet  een 40 feet is ongeveer 500â,¬ duurder .
Zover de inlichtingen van de container
Over de ( discuties van ) de elektrische installaties zeg ik het volgende dat ik een zeer traditionele installatie zal hebben met schakelaars en outlets van de Filipijnen zelf  enkel de VOB draad en de zekeringskast zullen uit Europa komen ( België )  de reden daarvoor is de veiligheid van de onderdelen zoals stroomverliesschakelaars zekeringen van 10Ka overspanningsbeveiligingen en dergelijke , daar deze niet in een goede kwaliteit zoals Niko en Legrand te vinden zijn hier in de Filipijnen .
Verder nog een ding vermelden dat een goede zekeringskast en elektrische installaties zeker zo belangrijk zijn als de gasinstallatie die zou lekken want lekken betekent een ferme boem en knal, bij de elektrische instatalies betekent dat wanneer ge goed materiaal hebt je gerust je hoofdje elke nacht kunt neerleggen op je kussen.
P.S Koken zak gebeuren op een ceramische kookplaat er komt dus GEEN gas in huis, over het verbruik geen probleem er komen zonnepanelen geleverd dor de Filippijnen die zijn hier wel goed .
Ik hoop hiermede de discuties een groot deel te hebben opgelost
Nog een herhaling IEDER DOET WAT HIJ WIL
Bulldozer en Kano  indien nog verdere discuties sta ik verder tot je dienst
beste groetjes
       

Kano

Josephpinoy, welke zonnepanelen heb je, waar gekocht en en wat kosten die?
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

vvjoris

Citaat van: Kano op donderdag 10 januari 2013, 14:58:53
Josephpinoy, welke zonnepanelen heb je, waar gekocht en en wat kosten die?

In een ander topic (maand of 6 geleden denk ik) stond toch dat zonnepanelen veel duurder waren in de  :smiley-philippines:, dus lijkt het interessant zeer van hier naar ginder te exporteren? Er zijn ook zelf-bouw/monteer-paketten naar het schijnt ... probleem is wel dat je blijkbaar niet van je overtollige stroom afraakt in de  :smiley-philippines: ...
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

O.B.Bommel

#46
Citaat van: josephpinoy op donderdag 10 januari 2013, 14:49:10
Nog een herhaling IEDER DOET WAT HIJ WIL
Natuurlijk, lijkt me heel redelijk.

Een vraagje nog. Die 4000 is dat inclusief de corruption fee voor aflevering bij huis? Just guessing omdat ik dat al 2 keer (op 2) gezien heb dat dat exclusief was. Maakt overigens niet uit voor de vraag of je het al of niet moet doen.

En van electrische zaken heb ik de ballen verstand, ik geloof het meteen, daar hoort niemand mij over. Ik weet niet eens wat een VOB-draad is, heb sowiezo last van 2 linkerhanden.
Ik ben soms zo simpel om ervan uit te gaan dat ik mij aanpas aan de situatie van het land i.p.v. andersom en in mijn omgeving is in al die jaren nog geen fles ontploft. De kans dat ik wordt omgelegd als buitenlander om o.a. financiele redenen acht ik zelf wat groter.
Maar ik beschouw me maar als gemakzuchtig en simpel en ik wentel mij in de de uitspraak zalig zijn de simpelen van geest.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

josephpinoy

@kano het huis moet nog gebouwd worden dat heb ik al gezegd dus de zonnepanelen zijn er nog niet, ok over de overschot van de stroom dat berekent men zo dat je zonnepanelen kan nemen die net genoeg geven
In de 4000â,¬ is ALLES inbegrepen door to door zelfs niet persoonlijk gaan om papieren of iets te regelen dat is ook de reden dat ik die firma ZAL nemen ( moet dus nog gebeuren) ,
Ik weet dat je het goedkoper kan maar dan heb je inderdaad dat je steekpenningen zal moeten geven onder tafel en meer zal moeten regelen voor het transport tot aan je deur.


Johan En Elvie

Citaat van: josephpinoy op vrijdag 11 januari 2013, 08:19:12
@kano het huis moet nog gebouwd worden dat heb ik al gezegd dus de zonnepanelen zijn er nog niet, ok over de overschot van de stroom dat berekent men zo dat je zonnepanelen kan nemen die net genoeg geven
In de 4000â,¬ is ALLES inbegrepen door to door zelfs niet persoonlijk gaan om papieren of iets te regelen dat is ook de reden dat ik die firma ZAL nemen ( moet dus nog gebeuren) ,
Ik weet dat je het goedkoper kan maar dan heb je inderdaad dat je steekpenningen zal moeten geven onder tafel en meer zal moeten regelen voor het transport tot aan je deur.



Josephpinoy.

Voor zover ik weet is het niet met ons dat u die container gaat versturen tenzij ik uw nickname hier niet kan linken.
Een klein vraagje.
Wanneer hebt u die prijs gekregen en naar waar moet die verzonden worden.
Dit is wel heel erg belangrijk omdat prijzen heel sterk kunnen schommelen.
Prijzen hiervoor kunnen pas gegeven worden binnen de 2 maand voor de zending.
Als u dus met andere woorden de prijs pas hebt gekregen is die juist.
Als je de prijs reeds langer dan 2 maand hebt gekregen dan moet je opletten.
Met het zakken van de euro de hoge dieselprijzen en de hogere prijs om een container van hier naar manila te verschepen zou het wel eens kunnen dat die 4000 euro niet meer volstaan.
Tenzij het in metro manila moet geleverd worden dan kan het nu ook nog net maar dan zal de zender er ook bijna niets aan overhouden.
En toch opletten als hij zegt dat er helemaal geen probleem is en dat alles is inbegrepen voor die prijs momenteel zal het heel nipt zijn en zouden de extra kosten bij de douane toch nog eens afzonderlijk kunnen aangerekend worden.
En wat ga je dan doen? zeggen dat je niet wil? dan zal je container blijven staan zolang er niet betaald word.
Wat ik in uw plaats zou doen is een sluitend contract laten opstellen door de verzender waarin hij alles beschrijft wat inbegrepen is zodat je dit kan voorleggen en waarbij de zender niet anders kan dan je container aan je deur brengen zelfs al daagt hij er dan aan toe dat is dan zijn probleem.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Ronny55

Citaat van: josephpinoy op vrijdag 11 januari 2013, 08:19:12
@kano het huis moet nog gebouwd worden dat heb ik al gezegd dus de zonnepanelen zijn er nog niet, ok over de overschot van de stroom dat berekent men zo dat je zonnepanelen kan nemen die net genoeg geven
In de 4000â,¬ is ALLES inbegrepen door to door zelfs niet persoonlijk gaan om papieren of iets te regelen dat is ook de reden dat ik die firma ZAL nemen ( moet dus nog gebeuren) ,
Ik weet dat je het goedkoper kan maar dan heb je inderdaad dat je steekpenningen zal moeten geven onder tafel en meer zal moeten regelen voor het transport tot aan je deur.


Dat door to door is een heel rekbaar begrip.  :ikkeniebegrijp: ....bij sommige transpoteurs klopt dat maar niet bij helemaal.  :neeneenee:  Geen steekpenningen pffff das ook zo iets....de douanen zijn oppermachtig ,zij bepalen wanneer je container vrijkomt  :floet:  . Je moet nl begrijpen steekpenningen zijn hun extra inkomen . Zie dat je de juiste transporteur hebt dan zijn zelfs de steekpenningen inbegrepen. Of het wordt "Container aangekomen ...6 maanden vertraging...50% van de goederen  :daag:  spoorloos verdwenen.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.