mijn verhaal over mijn vrouw en haar in belgie krijgen jaar 2011

Gestart door jantje2700, woensdag 9 november 2011, 17:21:02

Vorige topic - Volgende topic

jantje2700

popcorn

sory dat ik u nog eens stoort maar u zegt visum aangevraagd eind oktober

wij hadden het aangevraagd 19 augustus , hier in belgie zijn onze documenten maar toegekomen 01 oktober en de brief heb ik ontvangen 10 oktober dan pas was het zichtbaar op de site , ook hadden ze nog bijkomende gegevens nodig.
de beslissing was gevallen 07 november 2011 dankzij tussenkomst advocaat en zwangerschap.
ook was positief klein leeftijdverschil en financieel sterk.
groeten

jan

ladgar

Het lid AileenVM heeft wegens zwangerschap ook snel visum gekregen , en ook het ex-lid Stip aka Klusser heeft voor zijn vrouw wegens medische redenen snel visum gekregen. Zij hebben dit verkregen zonder inschakelen van een advokaat. Zij hebben dat gewoon via het contacteren van de helpdesk verkregen. De helpdesk is in zulke zaken wel behulpzaam , zij reageren anders dan op iemand die vanuit een cafe , 2 keer per dag belt voor iets wat hij op de website kan lezen.
Alzo kan kunnen hoge advokaat-erelonen toch vermeden worden.

popcorn

bedankt voor de antwoorden .

Jan , ivm leeftijdsverschil zit het bij ons ook goed . Ik 35 , zij 32 . Beide geen kinderen , en beide nooit getrouwd.

Wat raden jullie aan , zaterdag heeft ze een afspraak bij de dokter . Moet ze daar een attest aanvragen .
En dan ? Moet ik wachten tot de documenten in Brussel zijn aangekomen voor ik bewijs aflever ? Of moet ze die gaan afgeven daar op de ambassade ?

Met helpdesk , bedoelen jullie de helpdesk van DVZ ?


jantje2700

uw bewijzen zowel afgeven aan de ambassade in manilla als hier in belgie omdat de ambassade van manilla de bewijzen niet doorsturen.

westhoek

Citaat van: jantje2700 op donderdag 10 november 2011, 17:14:07
popcorn

sory dat ik u nog eens stoort maar u zegt visum aangevraagd eind oktober

wij hadden het aangevraagd 19 augustus , hier in belgie zijn onze documenten maar toegekomen 01 oktober en de brief heb ik ontvangen 10 oktober dan pas was het zichtbaar op de site , ook hadden ze nog bijkomende gegevens nodig.
de beslissing was gevallen 07 november 2011 dankzij tussenkomst advocaat en zwangerschap.
ook was positief klein leeftijdverschil en financieel sterk.
groeten

jan
En dat zou geen rol mogen spelen. Staat dat ergens zwart op wit ?
Dus arme mensen met wat leeftijdsverschil (hoeveel dan ?) mogen het schudden ?

Phille

Citaat van: westhoek op vrijdag 11 november 2011, 01:37:22
Citaat van: jantje2700 op donderdag 10 november 2011, 17:14:07
popcorn

sory dat ik u nog eens stoort maar u zegt visum aangevraagd eind oktober

wij hadden het aangevraagd 19 augustus , hier in belgie zijn onze documenten maar toegekomen 01 oktober en de brief heb ik ontvangen 10 oktober dan pas was het zichtbaar op de site , ook hadden ze nog bijkomende gegevens nodig.
de beslissing was gevallen 07 november 2011 dankzij tussenkomst advocaat en zwangerschap.
ook was positief klein leeftijdverschil en financieel sterk.
groeten

jan
En dat zou geen rol mogen spelen. Staat dat ergens zwart op wit ?
Dus arme mensen met wat leeftijdsverschil (hoeveel dan ?) mogen het schudden ?

Wanneer gaan ze hier stoppen om het altijd over dat leeftijdsverschil te hebben; in zoverre ik dat kan inschatten is dat zwaar overroepen en ik heb een vermoeden dat leeftijdsverschil pas begint te spelen als er eerst andere elementen niet koosjer zijn. In elk geval heeft het bij ons geen enkele rol van betekenis gespeeld, we verschillen 24 jaar en het visum is ambtshalve goedgekeurd en zo ken ik er nog een paar.


ladgar

Phille , dit is wat Freddy Roosemont , de grote baas van vreemdelingenzaken zegt
http://www.vandaag.be/binnenland/60919_1-op-de-5-huwelijken-in-belgie-wordt-verdacht-schijnhuwelijk-te-zijn.html
"Zo'n koppel valt al snel door de mand als één van de partners veel ouder blijkt te zijn dan de andere"
Het leeftijdsverschil is hier toch wel een belangrijk punt.
Consul Peeters was in het begin van zijn ambtsperiode in Manilla heel streng , daar zijn veel klachten over geweest.
Op het einde is hij blijkbaar omgeslagen en is hij beginnen smijten met ambsthalve visa . ( zelfs iemand met 40 jaar leeftijdsverschil  , zelf zijt ge juist in de goede periode gevallen)
Nu mag de ambassade in Manilla geen ambtshalve D-visa meer geven , die in Thailand blijkbaar nog wel . Misschien is dat een gevolg.

jantje2700

geachte,

sorry , ik zal hier veel wind tegen krijgen , maar leeftijd speelt nu wel een belangrijkle rol.
persoonlijk vind ik het ook heel raar mensen van in de 50 -60 -70 jaart dat een vrouw ( of ik noem dat nog een meisje ) van in de 20 begin de 30 willen.
leeftijdverschillen van meer dan 15 - 20 jaar zou ik ook argwanend bekijken , jullie roepen altijd dat het liefde is , mja ik denk van het meisje haar kant dat dit in veel gevallen geen liefde meer is maar gewoon een reaktie is om uit de miserie te geraken ,
Ik ken hier in mijn omgeving enkele gevallen dat de dames na 5 jaar toch voor een jongere partner kozen hier.
ik heb hier nog niet 1 maal tegengekomen dat de heren een dame van 15 of meer dan 20 jaar ouder nemen .
sorry , maar dit is mijn mening .
gelieve dit niet persoonlijk te nemen .

groeten

jan

popcorn

Citaat van: jantje2700 op vrijdag 11 november 2011, 10:28:40
geachte,

sorry , ik zal hier veel wind tegen krijgen , maar leeftijd speelt nu wel een belangrijkle rol.
persoonlijk vind ik het ook heel raar mensen van in de 50 -60 -70 jaart dat een vrouw ( of ik noem dat nog een meisje ) van in de 20 begin de 30 willen.
leeftijdverschillen van meer dan 15 - 20 jaar zou ik ook argwanend bekijken , jullie roepen altijd dat het liefde is , mja ik denk van het meisje haar kant dat dit in veel gevallen geen liefde meer is maar gewoon een reaktie is om uit de miserie te geraken ,
Ik ken hier in mijn omgeving enkele gevallen dat de dames na 5 jaar toch voor een jongere partner kozen hier.
ik heb hier nog niet 1 maal tegengekomen dat de heren een dame van 15 of meer dan 20 jaar ouder nemen .
sorry , maar dit is mijn mening .
gelieve dit niet persoonlijk te nemen .

groeten

jan

Ik heb het hier nooit durven zeggen , maar ik moet Jan toch bij treden . bv Danny en Joanna . Ze kan gewoon zijn kleindochter zijn .
Wanneer hij op zoektocht was , waarom moet hij dan in contact komen met zoiets jong . Kan hij niet zoeken achter iemand van boven de 40 Jaar .

Kan toch ook niet geloven dat dit echt liefde is . Misschien van danny zijn kant wel , maar voor Joanna  :confused2: