Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Verlaging pensioen in het buitenland!

Gestart door Raftie, dinsdag 20 december 2011, 01:13:56

Vorige topic - Volgende topic

Raftie

Ik haalde het reeds aan in een andere topic, ik zie hier geen reactie op komen. Ik vind het nochthans superbelangrijk, het zou een einde kunnen maken aan de droom van velen onder ons.

Blijkbaar is men in België (ook in Nederland en Duitsland) aan het uitkijken om de uitbetaling van de pensioenen aan te passen aan het gemiddelde loon van het land van verblijf. Dit lijkt mij een totaal uitzinnige maatregel maar met de huidige "besparingen" zijn ze tot alles in staat.

Heeft iemand hier meer uitleg over ?

Groeten,

Raf

boomerang

Citaat van: Raftie op dinsdag 20 december 2011, 01:13:56
Ik haalde het reeds aan in een andere topic, ik zie hier geen reactie op komen. Ik vind het nochthans superbelangrijk, het zou een einde kunnen maken aan de droom van velen onder ons.

Blijkbaar is men in België (ook in Nederland en Duitsland) aan het uitkijken om de uitbetaling van de pensioenen aan te passen aan het gemiddelde loon van het land van verblijf. Dit lijkt mij een totaal uitzinnige maatregel maar met de huidige "besparingen" zijn ze tot alles in staat.

Heeft iemand hier meer uitleg over ?

Groeten,

Raf

Dat zal vermoedelijk zo'n vaart niet lopen omdat een dergelijke maatregel een terugkeer van vele pensionado's zal betekenen welke een grotere zorgbehoefte hebben en bovendien woonruimte behoeven. De lak zal dan duurder zijn dan de brief.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

westhoek

Citaat van: Raftie op dinsdag 20 december 2011, 01:13:56
Ik haalde het reeds aan in een andere topic, ik zie hier geen reactie op komen. Ik vind het nochthans superbelangrijk, het zou een einde kunnen maken aan de droom van velen onder ons.

Blijkbaar is men in België (ook in Nederland en Duitsland) aan het uitkijken om de uitbetaling van de pensioenen aan te passen aan het gemiddelde loon van het land van verblijf. Dit lijkt mij een totaal uitzinnige maatregel maar met de huidige "besparingen" zijn ze tot alles in staat.

Heeft iemand hier meer uitleg over ?

Groeten,

Raf
Misschien kan je de bron zeggen waarvan je dit weet ?

Alleszins heeft mijn generatie en al die jonger zijn het 'spek aan hunne rekker'. Vervroegd pensioen vanaf 62 en minstens 40 jaar gewerkt. Dat wil dus zeggen dat ik alleszins meer dan 40 jaar zal hebben gewerkt op die leeftijd. Dat in vergelijk met die ambtenaarkens en de NMBS,leger en politie. Natuurlijk gaan ze staken, ze zien hun luilekkerleventje een einde nemen.

Al diene zever zeg van arbeidsplaatsen te kort : bull natuurlijk, ze willen gewoon onze betalingen van pensioenen zo lang mogelijk uitstellen.
Zal maar verder sparen, er zit niks anders op dan dat.

We zijn getuigen van het einde van de verzorgingsstaat. 'Ge moet er van profiteren zeggen ze dan', ja maar hoe,... :confused2:

mork2007

Citaat van: westhoek op dinsdag 20 december 2011, 02:25:33
Dat in vergelijk met die ambtenaarkens en de NMBS,leger en politie. Natuurlijk gaan ze staken, ze zien hun luilekkerleventje een einde nemen.



We zijn getuigen van het einde van de verzorgingsstaat. 'Ge moet er van profiteren zeggen ze dan', ja maar hoe,... :confused2:

Hoe?.... blijkbaar volgens je eigen redenering door ambtenaar, militair of politie te worden of bij de NMBS te gaan...  :weetikniet:

Pjottr

Het voor zo ver ik het gelezen heb  om verlaging van AOW voor die gegenen die in een ander EU land wonen .De reden is dat pensionado's
gezondheidszorg ontvangen in het land waar ze wonen en dat moet de Ned overheid  terug  betalen aan dat betreffende land.Daarom willen ze hiervoor de AOW voor die groep korten
Ik las niets over pensionado's buiten de EU
Overigens zal het mij niet verbazen -en ik heb dat al eerder gezegd,- dat straks de AOW in het geheel niet meer gexporteerd wordt.
Eens een dief altijd een dief die Nede regering. Ja en dat zal voor velen verschrikkelijk zijn.Denk maar aan je gezin en kidds hier die geen Ned Nat bezitten Pa moet weg en Ma mag met de kinderen
niet komen
Dat worden hartverscheurende taferelen reken maar. Puur om geld worden hele gezinnen straks uiteen gerukt. Ben ik nu negatief? Ik zie de bui al hangen.
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

Kano

Het Nederlandse kabinet wil het zogenoemde woonlandbeginsel op 1 juli 2012 laten ingaan. De maatregel geldt voor de Algemene Nabestaandenwet, deels voor de Werkhervattingsregeling Gedeeltelijk Arbeidsongeschikten, de kinderbijslag en het kindgebonden budget. Voor het kindgebondenbudget is de ingangsdatum 1 januari 2013.
In het regeerakkoord is afgesproken dat de export van de kinderbijslag en het kindgebonden budget naar landen buiten de Europese Unie uiteindelijk helemaal wordt gestopt.
De AOW blijft vooralsnog buiten schot, maar voor hoelang? Een kat in het nauw maakt rare sprongen.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

westhoek

Citaat van: mork2007 op dinsdag 20 december 2011, 06:57:41
Citaat van: westhoek op dinsdag 20 december 2011, 02:25:33
Dat in vergelijk met die ambtenaarkens en de NMBS,leger en politie. Natuurlijk gaan ze staken, ze zien hun luilekkerleventje een einde nemen.



We zijn getuigen van het einde van de verzorgingsstaat. 'Ge moet er van profiteren zeggen ze dan', ja maar hoe,... :confused2:

Hoe?.... blijkbaar volgens je eigen redenering door ambtenaar, militair of politie te worden of bij de NMBS te gaan...  :weetikniet:

Verkeerde redenering. Alle Belgen gelijk voor de wet staat in de grondwet,....

O.B.Bommel

Citaat van: westhoek op dinsdag 20 december 2011, 02:25:33
Alleszins heeft mijn generatie en al die jonger zijn het 'spek aan hunne rekker'. Vervroegd pensioen vanaf 62 en minstens 40 jaar gewerkt. Dat wil dus zeggen dat ik alleszins meer dan 40 jaar zal hebben gewerkt op die leeftijd. Dat in vergelijk met die ambtenaarkens en de NMBS,leger en politie. Natuurlijk gaan ze staken, ze zien hun luilekkerleventje een einde nemen.
Ambtenaren hebben tegenwoordig geen vervroegd pensioen meer, als ze eerder ophouden betalen ze dit zelf. Dat is een. Twee: als er al een groep is die voor zijn pensioen mag vrezen zijn het eerder de ambtenaren dan de particuliere verzekeraars, op particuliere pensioenen kan je niet korten op woonlandbeginsel.

Dat er gekort wordt op sociale uitkeringen naar het buitenland, hadden ze al veel eerder moeten doen. Daar is al veel te veel fraude mee gepleegd.

De AOW is in de toekomst niet veilig, dat vind ik principieel wel onjuist, dat is een soort pensioen en geen risicoverzekering en waar ook weer aanvullende pensioenen op zijn gebaseerd, maar dat is maar een mening van mij.

De Nederlandse ambtenaren worden voor hun pensioen geacht in NL te wonen, want hun uitkeringen zijn hier belast, ik ben dus benieuwd welke constructie wordt bedacht.
Ik zou overigens nooit officieel NL verlaten, altijd een adres hier houden, maar dat is een persoonlijke keuze.

Waar ik banger voor ben is dat de AOW gekort gaat worden boven een bepaald pensioen, die hebben het geld niet nodig zeggen ze dan (daarom maar op tijd stoppen), maar dat heeft niks met woonland te maken. Maar ik verwacht wel barre tijden op dat gebied, geniet er nog maar van, apres le deluge.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

westhoek

Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op dinsdag 20 december 2011, 17:06:16
Citaat van: westhoek op dinsdag 20 december 2011, 02:25:33
Alleszins heeft mijn generatie en al die jonger zijn het 'spek aan hunne rekker'. Vervroegd pensioen vanaf 62 en minstens 40 jaar gewerkt. Dat wil dus zeggen dat ik alleszins meer dan 40 jaar zal hebben gewerkt op die leeftijd. Dat in vergelijk met die ambtenaarkens en de NMBS,leger en politie. Natuurlijk gaan ze staken, ze zien hun luilekkerleventje een einde nemen.
Ambtenaren hebben tegenwoordig geen vervroegd pensioen meer,
Hebben en hadden ze wel, voorbeelden legio, zelfs het Rekenhof dat al jaren dit aankaart, en dat doen ze zomaar niet. Wordt omzeild door 'ziektepensioenen'. Schandalig gewoon.
En 't gaat om Belgische pensioenen.
Waarom staken die vakbondjes ? Omdat ze eens eerlijkheid en redelijkheid willen brengen en ze hun luilekkerleventje zien teniet gaan.

Als zelfstandige juich ik dit toe, en hopelijk (maar is bijna zeker) dat ze dit donderdag stemmen. Laat ze maar staken. Zijn we hier gewoon.

ganda


Nu wil ik wel eens de knuppel in het hoenderhok gooien.

Hoeveel jaren moet een gewone ambtenaar gewerkt hebben om recht te hebben op een volledig pensioen.?

Met een gewone ambtenaar bedoel ik de eenvoudige man zonder universitaire of hogere studies. Vb; Jefke die achter de kar loopt bij de stadsreiniging of Louiske aan het loket dienst vreemdelingen.