Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Verlaging pensioen in het buitenland!

Gestart door Raftie, dinsdag 20 december 2011, 01:13:56

Vorige topic - Volgende topic

westhoek

Citaat van: Luc op woensdag 21 december 2011, 00:50:30
Iedereen zal uiteindelijk worden gepakt. Dit is nog maar het begin.

Altijd maar meer betalen en minder terugkrijgen.


CitaatIn realiteit mag de totale schuld van de Belgische overheid  op vandaag op minstens 400% BBP worden geraamd.  Ons sociaal stelsel was dus volledig gebaseerd op krediet. Politiek geïnspireerde sociale initiatieven worden op vandaag nog altijd systematisch op de rug van toekomende generaties gefinancierd. Dat piramidespel is nu niet langer houdbaar:



De grafiek is duidelijk. Ganda, ga je dit ook ontkennen ?

Phille

Citaat van: westhoek op woensdag 21 december 2011, 10:32:08
Citaat van: ganda op dinsdag 20 december 2011, 23:57:59
Het ga je goed westhoek.

Absoluut.
Jammer dat ik je pak vanuit je eigen gepost boeksken hé, en dat dit ook overeenkomt met wat ik hier beweerde en weet. En dat dit ook overeenkomt met berekeningssites zoals kenuwpensioen.be  Iedereen kan daar de test doen. Vul maar eens in dat je maar een paar jaartjes ambtenaar zijt geweest tegen bijv. in de privé. En kijk maar eens naar de uitleg,.... en vooral bedrag van het pensioen. Dat zijn de ware feiten, en niks anders dan dat. Draai maar rond de pot zoveel je wil, feit is dat men soortgelijke voordelen niet heeft in de privé, ga je dat nu ontkennen of wat ??
Ga maar eens vragen aan een zieke mens uit de privé hoeveel die heeft, en vergelijk dat maar eens met een ambtenaar. Kijk de verslagen maar eens na van het rekenhof. Dat zijn geen dogma's, maar ware feiten Ganda. En iedereen weet dat, de politiek ook omdat het boeltje veel te veel kost. Ook al eens uitvoerig gezegd op een Panorama uitzending een paar maand geleden.
Waarom gaan jullie morgen staken beste Ganda ? Nee, niet antwoorden, want ik heb de 'antwoorden' al gehoord van de vakbonden. Ze komen in de buurt met wat jij ons in de strot wil diwen. Maar 't pakt niet meer en ook niet meer bij de Minister, hoewel, ze hebben iets thuisgehaald. Doch voor de toekomst zal het 'iets' rechtvaardiger worden.

GO Minister Q !!!!

Dit komt mij bekend voor ... het is alsof ik ergens aan den toog sta  :jajaja:



ganda

Citaat van: Phille op woensdag 21 december 2011, 11:33:32
Dit komt mij bekend voor ... het is alsof ik ergens aan den toog sta  :jajaja:




Ik geef een rondje, voor westhoek een fleske tabasco.

:lachen:

westhoek

Citaat van: Phille op woensdag 21 december 2011, 11:33:32
Citaat van: westhoek op woensdag 21 december 2011, 10:32:08
Citaat van: ganda op dinsdag 20 december 2011, 23:57:59
Het ga je goed westhoek.

Absoluut.
Jammer dat ik je pak vanuit je eigen gepost boeksken hé, en dat dit ook overeenkomt met wat ik hier beweerde en weet. En dat dit ook overeenkomt met berekeningssites zoals kenuwpensioen.be  Iedereen kan daar de test doen. Vul maar eens in dat je maar een paar jaartjes ambtenaar zijt geweest tegen bijv. in de privé. En kijk maar eens naar de uitleg,.... en vooral bedrag van het pensioen. Dat zijn de ware feiten, en niks anders dan dat. Draai maar rond de pot zoveel je wil, feit is dat men soortgelijke voordelen niet heeft in de privé, ga je dat nu ontkennen of wat ??
Ga maar eens vragen aan een zieke mens uit de privé hoeveel die heeft, en vergelijk dat maar eens met een ambtenaar. Kijk de verslagen maar eens na van het rekenhof. Dat zijn geen dogma's, maar ware feiten Ganda. En iedereen weet dat, de politiek ook omdat het boeltje veel te veel kost. Ook al eens uitvoerig gezegd op een Panorama uitzending een paar maand geleden.
Waarom gaan jullie morgen staken beste Ganda ? Nee, niet antwoorden, want ik heb de 'antwoorden' al gehoord van de vakbonden. Ze komen in de buurt met wat jij ons in de strot wil diwen. Maar 't pakt niet meer en ook niet meer bij de Minister, hoewel, ze hebben iets thuisgehaald. Doch voor de toekomst zal het 'iets' rechtvaardiger worden.

GO Minister Q !!!!

Dit komt mij bekend voor ... het is alsof ik ergens aan den toog sta  :jajaja:



Ja kan me maar belachelijk maken door dit soort van opmerkingen (wegens niet beter weten zeker ?) maar feiten zijn feiten, ik en Luc ook) halen officiele links aan, lees ze minstens en zeg waar ik verkeerd ben. Doe de test op kenuwpensioen.be en lees minstens de uitleg.
Alleszins staat Minister Q niet achter de toog, dat in vergelijk met zijn voorhanger, (daar hadden de ambtenaren en vakbonden geen problemen mee)....daarom zitten we nu in de problemen.
Als jij het zo normaal vindt dat ambtenaren het dubbele krijgen voor een paar jaar werken tegenover mensen in de privé, dan ben je weinig sollidair. Als jij het zo normaal vindt dat sommigen een brugpensioen krijgen tegenover anderen in een kleinere firma die sluit en niks krijgen, als jij het zo normaal vindt dat zieke mensen uit de privé amper 750 euro krijgen tegenover ambtenaren die 1200 euro krijgen en waar misbruik van wordt gemaakt (lees verslagen Rekenhof).
Feit is, mochten er geen problemen zijn, ze dit niet zullen aanpassen.
Je kan je ogen sluiten en maar meegaan met de hoop, maar daarmee worden de problemen niet opgelost. Je legt maar een hypotheek op de volgende generatie. En die generatie zijn wij dus,...wij mogen betalen voor de nest die ze er van hebben gemaakt in het verleden.

Klein beetje eerlijk zijn, klein beetje beter verdelen, dan heeft iedereen wat hoor.

ganda


Geef de westhoek nog een fleske tabasco, hij is op dreef.  :lachen:


Luc

Citaat van: boldy op woensdag 21 december 2011, 06:27:48
en maar klagen dat je zelfstandige bent , dan had je daar niet voor moeten kiezen en moet jezelf wat aan de kant leggen ,dat wist je van tevoren . je verdient waarscheinlijk 1 keer zoveel als iemand in loondienst  ,klaag je daar ook over ?   

afz een gelukkig ambtenaar  :lachen:

De zelfstandigen kennen ook de truken van de foor. Ik heb er zo ook een paar in de familie. Een aantal jaar voor hun pensioen verkopen ze de zaak op voorwaarde dat ze aangeworven worden als werknemer. Zo verwerven ze op het laatste ook het recht op een werknemerspensioen.

Zo stond er ooit een zelfstandige tegen mij te klagen dat hij zo weinig pensioen had. Ondertussen had hij maandelijks wel meer inkomen met het verhuren van appartementen dan het pensioen van een gemiddelde ambtenaar. Dan had hij voor alles en nog wat het recht op sociaal tarief omdat zijn pensioen zo laag was. De huurinkomsten worden niet meegeteld.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

boldy

kijk dat bedoel ik daar zullen er wel genoeg van wezen die dat zo doen of iets in die trend .  ik heb geen enkel maar dan ook geen enkele meelij wet welke zelfstandige dan ook ,ze kiezen er allemaal zelf voor niemand word gedwongen en ze verdienen nog allemaal meer dan iemand in loondienst maar daar hoor je ze niet over . nou dit is mijn mening en hier moeten jullie het mee doen   :atyourservice:

miss is er een wezenljik verschil met ambtenaar zijn in belgie en nederland  maar ik weet wel dat het tegenwoordig niet meer allemaal zo goed is als vroeger. ze tornen aan genoeg dingen .
afz de ambtenaar   die minder verdiend dan iemand in de private sector ( die hetzelfde werk doet als mij )     
het leven is net een lul keihard en veel te kort

ganda


Ik ken een dame die een goeddraaiende voedingszaak had in Borgerhout. Op haar zestigste heeft ze de zaak overgegeven aan een Marokkaan. Een jaar later is ze gehuwd met een... ambtenaar uit het hoger echelon.
Ze gaan minimaal 3 keer per jaar op reis. Zal ik niet kunnen als ik op pensioen ben.
Ze heeft dat slim bekeken, jaren dik haar boterham verdiend en voor haar pensioen heeft ze gezord door haar huwelijk.


innka3

Citaat van: boldy op woensdag 21 december 2011, 17:56:38
afz de ambtenaar   die minder verdiend dan iemand in de private sector ( die hetzelfde werk doet als mij )     

ja hetzelfde werk ,alleen doe je er 4x langer over  :atyourservice: want laten we er geen doekjes om
winden "ambtenaren" staan nou niet bekent om hun snel optreden  :daag:  :biggrinn:

ganda

Citaat van: innka3 op woensdag 21 december 2011, 19:50:39
Citaat van: boldy op woensdag 21 december 2011, 17:56:38
afz de ambtenaar   die minder verdiend dan iemand in de private sector ( die hetzelfde werk doet als mij )     

ja hetzelfde werk ,alleen doe je er 4x langer over  :atyourservice: want laten we er geen doekjes om
winden "ambtenaren" staan nou niet bekent om hun snel optreden  :daag:  :biggrinn:

Dat is reeds lang achterhaald, ik werk in een laboratorium en wij werken met contracten. Wij moeten er voor zorgen dat we beter en sneller werken dan de private sector. Doen we dit niet dan verliezen we onze contracten  ( en ons werk ) aan de privé. Sommige nieuw aangeworven laboranten die uit de privé komen schrikken van de werkdruk en houden het na een tijdje voor bekeken. Zo hard werken voor zo een laag loon, dan gaan ze liever terug naar de private sector waar ze meer kunnen verdienen.
Bij ons werken we sinds drie jaar niet meer met benoemingen, eerst beginnen met een contract van bepaalde duur. Later na een examen kan je een contract van onbepaalde duur krijgen.
De reden waarom er niet meer benoemd word is dat we een  tweede pensioenpijler hebben, waardoor benoemingen totaal overbodig zijn geworden.

Veel mensen weten niet dat er de laatste jaren er serieuze hervormingen zijn geweest bij de ambtenaren.
De "goeie ouwe tijd" is met recht en reden al lang voorbij.