Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

CONTAINERHUIS

Gestart door jiggy, maandag 2 maart 2015, 16:13:48

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Hier is een winkel uit containers gebouwd....kan de foto niet vinden dus morgen een nieuwe maken.....


Luc

Citaat van: bananacreek op dinsdag  3 maart 2015, 12:21:21
Leuk om die prijzen te zien.....maar hoe krijg ik een 40 footer de bergen in?.............. :lachen: :lachen: :run: :run:.. :weetikniet: :weetikniet: :denk:

Vroeger was er eentje te koop in San Miguel in Bacong van een Amerikaan.....

Als je ruimte hebt zijn ze natuurlijk zeer handig...... :thumb: :thumb:





Ik zie dat de breedste container (45ft) maar 8' breed is. Dat is 243cm. Vind ik toch maar smal. Voor een studentenkot gaat dat wel.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

bananacreek

Citaat van: Cobra op maandag  2 maart 2015, 19:33:08
Een zonneboiler voor warm water is natuurlijk ideaal in de PH met die felle zon daar.


Ik kan geen foto vinden van zo'n koker op het dak voor natuurlijke ventilatie.

Zoek nog even verder.

Alsjeblieft : http://www.milieuadvieswinkel.be/index.php/02.01.02.02.05

Ik heb er vier op het dak van de werkplaats........



Eentje (kleinere) op het huis en dat scheelt 6 graden op zolder................. :thumb:








Hier meer foto's: (turbine roof ventilators Philippines)

krijg de link er niet in: Google op: turbine roof ventilators Philippines


pierrevanwies

Citaat van: bananacreek op dinsdag  3 maart 2015, 12:21:21
Leuk om die prijzen te zien.....maar hoe krijg ik een 40 footer de bergen in?.............. :lachen: :lachen: :run: :run:.. :weetikniet: :weetikniet: :denk:

Vroeger was er eentje te koop in San Miguel in Bacong van een Amerikaan.....

Als je ruimte hebt zijn ze natuurlijk zeer handig...... :thumb: :thumb:


die had er twee staan van 40 voet en vroeg er toen 50.000 peso voor per stuk,dat was zowat 10 jaar geleden. ..we waren er gelijk naar toe geweest.   :jajaja:  .

  ze staan er nog maar hij heeft toen wat later een muur rond zijn properties gebouwd en kan er langs geen kanten meer uit.

jiggy

Citaat van: Luc op dinsdag  3 maart 2015, 12:31:29

Ik zie dat de breedste container (45ft) maar 8' breed is. Dat is 243cm. Vind ik toch maar smal. Voor een studentenkot gaat dat wel.

Al is een gemiddelde woning in de Phils niet groter dan 1 zeecontainer, je hebt gelijk, Luc : 243 is vrij smal, zeker voor een leefgedeelte.
Doch kijk maar eens op de foto's in dit topic of internet. Meestal worden meerdere containers naast elkaar gebruikt of met een tussenschakel die dan weer licht doorlaat, circulatie mogelijk maakt of waar technieken makkelijker kunnen weggewerkt worden.


Luc

Citaat van: jiggy op dinsdag  3 maart 2015, 14:30:37
Citaat van: Luc op dinsdag  3 maart 2015, 12:31:29

Ik zie dat de breedste container (45ft) maar 8' breed is. Dat is 243cm. Vind ik toch maar smal. Voor een studentenkot gaat dat wel.

Al is een gemiddelde woning in de Phils niet groter dan 1 zeecontainer, je hebt gelijk, Luc : 243 is vrij smal, zeker voor een leefgedeelte.
Doch kijk maar eens op de foto's in dit topic of internet. Meestal worden meerdere containers naast elkaar gebruikt of met een tussenschakel die dan weer licht doorlaat, circulatie mogelijk maakt of waar technieken makkelijker kunnen weggewerkt worden.



Ja maar daar wordt ook heel veel gebruik gemaakt van grote vensters om een gevoel van ruimte te creëren. Ik weet niet of dat in de  :smiley-philippines: zo ideaal is. Je hebt natuurlijk speciale beglazing die de warmte tegenhoud maar die is ook niet goedkoop. Op die foto staat dat ook midden in de natuur dus geen probleem met privacy terwijl in de  :smiley-philippines: de meesten maar een klein stukje grond hebben.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

jiggy

Citaat van: Luc op dinsdag  3 maart 2015, 15:04:56


Ja maar daar wordt ook heel veel gebruik gemaakt van grote vensters om een gevoel van ruimte te creëren. Ik weet niet of dat in de  :smiley-philippines: zo ideaal is. Je hebt natuurlijk speciale beglazing die de warmte tegenhoud maar die is ook niet goedkoop. Op die foto staat dat ook midden in de natuur dus geen probleem met privacy terwijl in de  :smiley-philippines: de meesten maar een klein stukje grond hebben.

Wel Luc,... ik gaf dit voorbeeld enkel als antwoord op jouw bemerking ivm de geringe breedte van zo'n container.

Iedere toepassing dient uiteraard getoetst te worden aan specifieke omstandigheden :

- overstekende dakranden voor afschermen van directe zonnestralen (zie link die Rich al eerder postte)
- Concept afstemmen op privacy. Het zijn GESLOTEN containers waarvan je vertrekt, dus.. de aanpassingen bepaal je zelf. Dat doe je toch ook als je een woning bouwt ?
- perceel in de bergen (zoals Bananecreek aangaf). Wel... voor mij is dit idee nog zeer "embryonaal". Ik zou geen lot in de bergen zoeken ,uiteraard. Liever met zeezicht , met RUIME beglazing in die richting.  

Luc

Ik ken er hier een paar die in de bergen wonen, het is te zeggen de Ardennen. Op het eerste zicht wonen die rustig maar het probleem is dat het geluid daar zeer ver kan gaan. Een party in het dal hoor je kilometers ver. Zeker wanneer je op de top van een berg woont.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

bananacreek

Ik kan gratis op het land van een broer van een vroegere huishoudster wonen en wilde daar een strandhuisje bouwen voor de weekenden....probleem is dat het 22 km in de bergen is en niet al te gemakkelijk te bereiken....(speciaal in het regenseizoen)......zou een bamboo huisje moeten worden...en daar krijg je geen 40 footer container naar boven.... :lachen: :lachen: :run: :run: :run:



Als het kon dan zoiets met bamboo bekleden............... :thumb: :thumb: :happy: :happy:


jiggy

Citaat van: bananacreek op dinsdag  3 maart 2015, 15:56:17
Ik kan gratis op het land van een broer van een vroegere huishoudster wonen en wilde daar een strandhuisje bouwen voor de weekenden....probleem is dat het 22 km in de bergen is en niet al te gemakkelijk te bereiken....(speciaal in het regenseizoen)......zou een bamboo huisje moeten worden...en daar krijg je geen 40 footer container naar boven.... :lachen: :lachen: :run: :run: :run:




Dus, zoals ik al zei : geen container voor jou daar Creek, da's logisch. Ik ben echter nog vrij om een locatie te kiezen.  :biggrinn:

Enne... Interessante foto. Een "paar deukjes" in. Niet meer bruikbaar als container, maar wie weet als woonst? Als het meevalt snijd ik er die "slechte plekken" wel uit voor een raam !  :biggrinn: :lachen: :lachen: