Filipijnse president hoopt in Rusland "overafhankelijkheid van VS" te "corrigere

Gestart door ganda, dinsdag 23 mei 2017, 08:55:18

Vorige topic - Volgende topic

ganda


Filipijnse president hoopt in Rusland "overafhankelijkheid van VS" te "corrigeren"



De Filipijnse president Rodrigo Duterte heeft zich vandaag, voor zijn vertrek naar Rusland, sterk gemaakt de "overafhankelijkheid" van zijn land van traditionele partners zoals de VS te "corrigeren".
De Filipijnen en Rusland onderhouden de voorbije veertig jaar relaties, maar de samenwerking bleef minimaal. Die moet toenemen in beider belang, zei het Filipijnse staatshoofd.

Gemiste kansen
"Rusland moet ophouden in de marge van de Filipijnse diplomatie te zijn", aldus Durterte. "Overafhankelijkeid van traditionele partners heeft onze manoeuvreerruimte in een zeer dynamische internationale arena beperkt".

Een en ander heeft tot "vele gemiste kansen voor ons land geleid. Ik ben vastberaden dit te corrigeren", zei de Filipijnse president.

Bron: Belga


R.deJong

Citaat van: ganda op dinsdag 23 mei 2017, 08:55:18


Een en ander heeft tot "vele gemiste kansen voor ons land geleid. Ik ben vastberaden dit te corrigeren", zei de Filipijnse president.

Bron: Belga

Vraag eensaan een Filipijn of ze naar USA willen. JA
                                                       EU             JA
                                                      China          NEE
                                                     Rusland        NEE

Rusland  van wiki

Filipino economic migrants began to flock to Russia in the early 2000s. In 2004, 2,010 Filipino nationals are registered to be staying in Russia. In 2013, the number of Filipinos in Russia increased to 4,335 according to statistics from the Commission of Filipinos Overseas. However it is estimated by the government body that there are about 8,000 Filipinos in Russia when illegal immigrants are taken into account. 93 percent of Filipinos in Russia are in Moscow. Many Overseas Filipino Workers in Russia has professional training but most of them work in the household service sector as cleaners, cooks, drivers and nannies

Top 30 landen met OFW

https://www.pinoymoneytalk.com/ofw-population-country-age-sex-work-type/

Nick B.

 Waarom de Filipinos/as niet naar de E.U.in plaats van naar Qatar,Dubai,Riad...en Moslems niet in de Golf gaan werken is voor mij een zeer zeer groot mysterie. Al de filipinas die in hotels kamers kuisen,verpleegster in ouderhuizen etc..hier doen het goed en maken geen probs. win win.Hoeveel duizenden uit de magrheb ,O.Afrika .. krijgen  elk  jaar een verblijfsrecht om hun geluk in de BENELUX te zoeken en hoe moeilijk is het (en kostelijk) om je officiele partner hier te krijgen?
Ik vind het puur discriminatie of/en pesterij. Zou een massaal aanschrijven van verkozenen helpen om dit onrecht uit de wereld te helpen? Alleen druk jaagt politici uit hun zetel...en stemmen.


Nick B.

"Vraag eensaan een Filipijn of ze naar USA willen. JA
                                                       EU             JA
                                                      China          NEE
                                                     Rusland        NEE"
Niet onlogisch als je weet dat Spanje bijna 400 jaar het moederland is geweest en vervolgens de V.S. .
Iedereen (bijna) spreekt er engels velen verstaan nog steeds Spaans en mijn toekomstige heeft een dubbele Spaanse familienaam.

Vraag aan een arabier buiten de golf of magrheb inwoner of hij naar de US/EU wenst te komen ?
Het verschil zit er in dat een gedeelte van diezelfden uit pure haat/rascisme gisteren in het hart van die wereld mensen platgereden en achterna gelopen hebben om ze met lange messen af te maken.
Ze houden niet echt v.d.christelijke wereld.


Geef mij maar de fillipinos. :smiley-philippines: :applaus: