visum voor 59 dagen

Gestart door g, maandag 30 november 2009, 22:06:49

Vorige topic - Volgende topic

Gago


ik probeer al 2 dagen tevergeeft Peter en Tony te bereiken  :weetikniet: . ik heb een visum nodig en vertaling en legalisering van documenten om te huwen.
Ik zou zaterdag naar Deurne gaan, maar had toch graag bevestiging gehad dat er iemand aanwezig zal zijn.

Weet er iemand of Peter misschien in de Filippijnen zit?

Mawibata



Zowel Tony, als Peter zullen er zijn zaterdag,


Mawibata



CitaatGeachte Willy,

Laat je vriend maar afkomen zaterdag voormiddag, zowel Tony als ik, zullen aanwezig zijn.

Er zijn wegeniswerken aan de gang in de nabijheid en ze hadden een kabel beschadigd daarom was mijn telefoon naar de bliksem
Nu is alles terug in orde.

Groetjes
Peter


Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Gago


ah ok bedankt Mawibata.

ik heb Peter intussen al kunnen bereiken.

bedankt voor de hulp.  :hoedjeaf:

disnoke

Is het niet eenvoudiger om het ter plaatse te regelen?  Zelf heb ik het nog maar 1 keer voorgehad, was wel idioot want was maar voor 22 dagen (dag aankomst-dag vertrek), ben vertrokken naar daar zonder visum.  Heb geluk gehad want de datum dat ze op de stempel gebruikten was juist voor die 22e dag.

Ter plaatse wat info gevraagd en daar zeiden ze me, van kromme haas gebaren en gewoon vertrekken.  Het enige dat ze konden doen was om me te laten betalen voor het visum en 2000 peso erboven op als boete.  Op de luchthaven heeft niemand iets gezegd en gewoon kunnen vertrekken

ladgar

Voor het berekenen van het aantal dagen , de dag van aankomst telt niet mee , de dag van vertrek wel.
Dat is een algemeen wettelijk beginsel op de Filippijnen : artikel 13 van de civil code :
"In computing a period, the first day shall be excluded, and the last day included. (7a)"

Gago

Citaat van: disnoke op zondag 18 april 2010, 12:40:26
Is het niet eenvoudiger om het ter plaatse te regelen? 

misschien kan het zo ook wel, maar ik vertrek liefst met zo min mogelijk zorgen.
ik ga terug om te huwen met mijn vriendin, en zal al genoeg worries hebben om alles op tijd klaar te krijgen daar.
dus ik heb geen zin om me net voor het hartverscheurende afscheid nog bezig te houden met het aanvragen van een visum.

toch bedankt voor de hulp.

callebaut

Vandaag even langs geweest bij  Bureau of Immigration Cebu District Mandaue om mijn verblijf te verlengen
Formulier ingevuld en aangekruist 2 maanden
Kostprijs 3030 php en 40 dagen gekregen ...i.p.v. 59     :ikkeniebegrijp:    geldig vanaf 26 april tot 5 juni 2010
Is dit nu een nieuwe regel ....?   :weetikniet:  vorige keren bij verlenging altijd 59 dagen gekregen

Kano

Is het niet zo dat de eerste verlenging altijd maar 38 dagen is. Samen met de eerste 21 dagen is dat 59 dagen .   :hoedjeaf:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

callebaut

Citaat van: Kano op maandag 26 april 2010, 15:43:57
Is het niet zo dat de eerste verlenging altijd maar 38 dagen is. Samen met de eerste 21 dagen is dat 59 dagen .   :hoedjeaf:


Goh .....zou best kunnen ....wat hebben wij toch pientere leden heeee  :thumb:

stijn54

@callebaut.
Dien je nog ander formaliteiten te vervullen voor verlenging visum in the Immigration bureau naast het invullen van het vereiste formulier?
Ik zou namelijk in december voor de eerste maal voor bijna 3 maanden naar Filippijnen gaan. Als ik het goed begrijp kan men nu beter eerst bij Peter van Bogaert een visum van 59 dagen vragen.
Groeten.