Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

relatie met een au pair

Gestart door tompoes0, woensdag 6 oktober 2010, 11:14:00

Vorige topic - Volgende topic

tompoes0

hallo allemaal, ik zal me even kort voorstellen, want heb hier het laatste jaar voornamelijk posts gelezen en zelf niks gepost.
Ik ben dit jaar in april getrouwd met een fillipijnse alginder maar dit bleek achteraf gezien toch de verkeerde beslissing, onze relatie is ondertussen spaak gelopen en ik heb hier in ons land nadien een fillipijnse au pair leren kennen waarmee het bijzonder goed klikt en waar ik ondertussen een 4 tal maanden een relatie mee heb. Mijn vriendin heeft nog een contract als au pair tot volgend jaar maart en moet dan het land verlaten. We zijn dan ook bezig een visum aan te vragen zoadat ze mits gunstig gevolg na haar contract als aupair,  bij mij kan komen wonen. Het gevaar schuilt er natuurlijk wel in,  dat ik nog altijd getrouwd ben, alhoewel ik mijn huwelijk nooit heb laten registreren hier,  en dat ze daarom het visum zullen weigeren
iemand ervaring hiermee of iemand die me hierbij kan helpen?

xav

als je het hier nooit hebt laten registreren, dan zal het volgens mij geen probleem geven... maar andere forumleden zullen hier wel uitsluitsel over kunnen geven...

ladgar

Sinds uw huwelijk in de Filippijnen , bent u een getrouwd persoon , normaal hebt u de plicht  onmiddellijk elke wijziging in uw burgerlijke stand zelf aan te geven aan uw gemeente.

dolfijn76

Tompoes betrof het enkel een kerkelijk huwelijk? Dan denk ik dat het geen probleem zal geven.  Natuurlijk als je niet ooit een visum aangevraagd hebt voor je ex vrouw als zijnde jou vrouw.

Kano

@Tompoes0 Waarom vraag je geen scheiding aan in Belgie? Dat lost een hoop problemen op.  Want let wel op, een Filipijns huwelijk is ook in Belgie geldig, ook al is dit niet geregistreerd. Als je ooit een legal capacity to marry hebt aangevraagd en/of een visum voor je ex, dan is het niet onwaarschijnlijk dat de Belgische authoriteiten op de hoogte zijn.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Robert

Waarom ben je meteen zo snel getrouwd, ik begrijp dat echt niet. Ik weet best dat het bestaat liefde op eerste gezicht, maar in de meeste gevallen kan je het beter een beetje eerst aankijken.
Ik wil hier niemand op de tenen trappen die het wel is gelukt, maar het gaat vaker mis dan goed in dit soort gevallen.
Tom, als jij in april bent getrouwd en nu al een relatie hebt van 4 maanden in België was het wel erg snel voorbij, ben je meteen na het huwelijk vertrokken of zo. 
Ik ben geen jurist, maar als je on speaking terms met je vrouw bent, regel het dan in Filipijnen.

Je hebt toch nog wel een huwelijksnacht gehad of was je toen ook al weg ?
Succes ermee in ieder geval.

tompoes0

robert, we zijn in april getrouwd, en toen ik begin mei terug thuis was, ben ik langzaam aan beginnen twijfelen of zij wel echt de ware was, zoals zo velen hier kende ik haar hoofdzakelijk via internet, en heb ik haar in april voor de trouw pas de tweede keer ontmoet, het ligt ook wel een beetje aant systeem dat er voor zorgt dat we zo snel int huwelijksbootje stappen, het was idd een gok, dat had ik er voor over, achteraf jammer genoeg de verkeerde gok. In real life was ze dan ook heel anders dan via de chat,
heb dan midden juni een phill meisje hier leren kennen waar het vele beter mee klikt en waar de gevoelens ook oprecht voor zijn

tompoes0

ladgar en kano, ik heb altijd gelezen hier opt forum dat je huwelijk pas dient geregistreerd te worden in  :belgiesmiley: nadat je vrouw hier is gearriveerd
opt gemeentehuis hier sta ik ook nog altijd als ongehuwd geregistreerd

Mawibata

Citaat van: ladgar op woensdag  6 oktober 2010, 11:47:52
Sinds uw huwelijk in de Filippijnen , bent u een getrouwd persoon , normaal hebt u de plicht  onmiddellijk elke wijziging in uw burgerlijke stand zelf aan te geven aan uw gemeente.

Toeval of niet ?

Vandaag ontvangen van de   :belgiesmiley:  ambassade in Manila.


Belgische onderdanen moeten geadviseerd worden een buitenlandse akte van de burgerlijke stand te laten overschrijven in de lopende registers van de burgerlijke stand in België.
Het verzoek tot overschrijving gaat uit van de betrokkene, zijn wettelijke vertegenwoordiger of de Procureur des Konings. De ambassade noch het departement Buitenlandse Zaken komen hierin tussen, met uitzondering voor de overlijdensakten en de eventuele legalisatie van de akten.
De bepaling omvat alle akten en heeft zowel betrekking op Belgen die zijn teruggekeerd naar het grondgebied van het Rijk, als op zij die nog in het buitenland verblijven.
Ook indien de buitenlandse akte foutieve vermeldingen bevat kan deze worden overgeschreven waarna een verbetering mogelijk is op advies van de procureur des Konings (art 99 en 100 BW) of langs gerechtelijke weg (art 1383-1385 Ger.W.)

Toepassing art 48 BW volgens hetwelk een buitenlandse akte van de burgerlijke stand die betrekking heeft op een Belg steeds in België kan overgeschreven worden in hiërarchische volgorde in:

Ø      de registers burgerlijke stand van de woonplaats van betrokkene of deze van zijn eerste vestigingsplaats in België, zo niet
Ø      de registers van de laatste woonplaats in België van de betrokkene, zo niet
Ø      de registers van de woonplaats van één van de ascendenten van de betrokkene, zo niet
Ø      de registers van zijn geboorteplaats, zo niet
Ø      de registers van de burgerlijke stand te Brussel.


PAS OP: Een buitenlandse authentieke akte moet worden gelegaliseerd (zie onze website http://www.diplomatie.be/Manilanl/default.asp?id=23&ACT=5&content=8&mnu=23) om in België te worden voorgelegd, onverminderd de toepassing van de talrijke bilaterale en multilaterale overeenkomsten die geen legalisatie vereisten.
De vereisten betreffende vertaling naar één van onze landstalen, die gelden in administratieve materies, zijn ook hier van toepassing.


Sincerely



René PEETERS
Consul of Belgium
Deputy Head of Mission
Embassy of Belgium MANILA
www.diplomatie.be/manila
rene.peeters@diplobel.fed.be
                                                                                         
[/i][/color]


Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

pvgossum

In mijn Gemeente wordt ht huwelijk pas geregistreerd wanneer het visum is goedgekeurd. Overschrijving kan pas gebeuren als het visum geregistreerd is en heeft in Gent een wachtttijd van 1 jaar.

Ik ben dus nog steeds ongehuwd volgens Belgie en gehuwd volgens de Filipijnen.