machtsmisbruik: zwaar over de zeik

Gestart door Fonzzz, donderdag 12 januari 2012, 05:41:50

Vorige topic - Volgende topic

Fonzzz

...

Amice

Nah, je hebt a gezegd wetende en gewaarschuwt wat je eventueel te wachten zou kunnen staan.
Dus wil je het af maken dan dien je B te zeggen.

In ieder geval dien je risiko's in te perken en voorzover je niet weet hoe dingen aan te pakken zou je ruggesteun kunnen zoeken bij andere buitenlande investeerders, die wellicht met dezelfde problemen te kampen hebben gehad.

neem eens contact op met Gerard Heinen, wellicht kan die je op het juiste spoor zetten.

:hoedjeaf:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

shando

Dit soort praktijken komen me bekend voor.

niet bang zijn en strategisch/tactisch denken. Alle bewijzen bewaren en kopie's ervan maken.
Welk plaatsje ben je momenteel?

Als je echt zeker bent van je zaak dan zou ik ermee doorgaan.
Je kunt een klacht indienen over je vorige advocaat's praktijken. Vraag aan je huidige advocaat waar je dit kunt doen.
Jullie krijgen toch wel een receipt van alle betalingen dat jullie deden?

Uit ervaring weet ik dat de filipino's erg tegen lawyers opkijken. Ook jou vrouw waarschijnlijk.
Doe geen Blackmailbetalingen meer.

Fonzzz

#3
...

Fonzzz

#4
...

shando

Het is gemakkelijker gezegd dan gedaan.

Ga er maar vanuit dat ondank dat je juridisch sterk in je schoenen staat de hele rechtzaak een aantal jaren gaat duren.
Ook al denk je dat je duidelijk en sterk bewijs te over hebt dan komt er altijd wel iets tussen. Wees daar op voorbereid en speel d'r alvast op in.

Hem zien bloeden heeft geen zin en geeft ook geen voldoening.
Waarschijnllijk dat na de rechtszaak ervan komt dat ie gearresteerd wordt.
De rechter kan daar een bevel aan toe geven.

Indien hij zijn licentie kwijtraakt kan hij waarschijnlijk nergens meer terecht. Ook niet meer ergens anders aan het werk.
Een advocaat zonder geld is niet interessant voor de maffia.

Je kan eraan denken om je familie tijdelijk ergens anders te gaan plaatsen.
Laat je leiden door je verstand, niet je emotie.

Kano

Moeilijk om van een afstand en als leek raad te geven. Maar waarom kon de nieuwe layer niet de zaak overnemen van de ex-lawyer?  En als dat niet mogelijk was, waarom kon hij niet bemiddelen om verder persoonlijk contact te vermijden?

Misschien is het een idee om met de huidige lawyer alle voordelen en nadelen van de verschillende opties (aangifte aanranding en chantage bij de politie, civiele zaak, tegenpartij laten betalen voor intrekking van de aangiftes en eventuele wraakakties e.d. ) te bespreken,  als je die lawyer tenminste vertrouwt want veel lawyer's spelen maar al te graag onder een hoedje.

Zo zie je maar, dat zelfs al heeft je vrouw goede connecties en een lawyer als vriend de zaak totaal anders kan uitpakken als je had gedacht. Dat is gevaar van business doen in de Filipijnen.

Ik hoop dat alles op zijn pootjes terecht komt. En kijk alsjeblieft uit want in de transportwereld zijn het beslist geen lieverdjes, maar daar ben je al achtergekomen.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Luke

We hadden ook een rechtzaak aangespannen tegen een fabrikant die niet leverde.
Niet om het voorgeschot terug te winnen, want we wisten al op voorhand dat de kans klein was.
Eerder om er voor te zorgen dat ze geen voordeel konden halen met  het voorschot.
Na bijna 10 jaar is het uitgedraaid op een "Mediation" (een middelijke schikking) op hun aanvraag.
Ze hebben dan nog 30 % van het voorschot terug betaald. Maar het heeft hen veel meer gekost aan rechtskosten en advocaten.
Wij hadden/hebben een relatief goedkope advocaat gevonden die het een beetje opnam voor ons (geen advocaten buro).
We betaalde per actie/oproep en er was geen "retention fee" (soort van maandelijkse loon voor een avocaat).

Voor ons was dat voldoende.
Wat Fonzz will zien is bloed  :moord:.  Iemand in een hoek duwen kan zware gevolgen geven....  :moord:

Ifugao

Ik denk dat je vrouw direct naar de politie had moeten stappen en verbaal had moeten laten opmaken. (Dat zou ze alsnog moeten doen denk ik.) Dit incident staat volledig los van je zakelijke beslommeringen. Ook al doet de politie er voorlopig niets mee, je hebt in ieder geval een politie rapport op papier als eventueel toekomstig bewijs.
Hou je hoofd wel koel en bemoei je er zo weinig megelijk mee. Laat je vrouw zoveel mogelijk het woord doen overal.

Fonzzz

#9
...