machtsmisbruik: zwaar over de zeik

Gestart door Fonzzz, donderdag 12 januari 2012, 05:41:50

Vorige topic - Volgende topic

yepyep

1. Probeer niemand achter slot en grendel te krijgen.
2. Heb geduld en probeer het de zaak wat kracht bij te zetten m.b.v. de oude LTFRB baas.
3. Meestal willen ze bij LTFRB geld (onder de tafel) zien als men een lijn beschikbaar stelt.


Fonzzz

#21
...

shando

Nu het hier in dit topic over een rechtszaak gaat en gang van zaken daarvan.

Wie weet wat er gebeurt als de tegenpartij niet komt opdagen tijdens een zitting en/of de voortgang hiervan steeds frustreert?
Wat kan men hiertegen doen?

Kano

Gaat het hier om een strafzaak of een civiele procedure? De lawyer van de tegenpartij komt ook niet opdagen? En wat bedoel je met "steeds belemmert". Waar gaat dit over?
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

shando

Het is een civiele procedure.

Mijn vriendin heeft een rechtszaak aangespannen tegen een administrator wegens belastingsfraude, het opmaken van 3 verschillende huurcontracten die zij niet getekent heeft en 'voor eigen rechter spelen' van de gedaagde.

Ze is nu op een moment gekomen dat ze al een mediation met de gedaagde heeft gehad waar ze niet tot een oplossing zijn gekomen.
Daarna volgde een JDR, een mediation met de rechter die met een voorstel kwam. Daar kreeg beide partijen 2 maanden de tijd voor om over het voorstel na te denken. In december moesten beide partijen weer bij elkaar komen voor de rechter om hun mening te geven over het voorstel.

2 weken voor de zitting in december is mijn vriendin op bezoek geweest bij de echte eigenaar. De eigenaar is min of meer verantwoordelijk voor de adminstrators activiteiten. De eigenaar verklaarde dat hij helemaal niks wist van de 3 contracten en dat er ook een rechstzaak aan de gang was. De eigenaar wist eigenlijk niet dat de gedaagde verschillende huurders had daar hij eigenlijks het gebouw alleen aan de admnistrator verhuurde.
Hij zei ook dat als er 3 contracten waren dat mijn vriendin voor de laagste contract moest gaan, maar dat even terzijde. Na het gesprek heeft de eigenaar de administrator gesommeerd om het probleem op te lossen en mijn vriendin het geld (deposit) terug te geven. Daar heeft de administrator nog steeds geen gehoor aan gegeven.

Op de dag van de 2e zitting van de JDR in december is de gedaagde niet op komen dagen. Zijn advocaat was wel aanwezig en die vertelde dat gedaagde aanwezig zal zijn. Na een half uur wachten besloot de rechter de zitting te sluiten en dit te verplaatsen naar februari.

De gedaagde heeft de gewoonte om de voortgang te frustreren door niet de juiste juridische pad te volgen, zoals;
- niet te verschijnen bij eerdere mediations
- niet te verschijnen tijdens 1e zitting bij de Barangay
- na een complaint tegen mijn vriendin niet de mogelijk heeft genomen om een rechtszaak tegen haar te beginnen.
- nalatig zijn in afspraken.
- nalatig zijn in het uitvoeren van de eigenaars order.

Dit was het in het kort.


Ik vraag me af of dit geen consequentie voor de gedaagde kan hebben en kan er hier niet over geklaagd worden?



Fonzzz

#25
...

shando

Tnx Fonzzz, maar wat ik wou weten is wat voor gevolgen kan dit hebben voor een gedaagde als hij niet komt opdagen tijdens een officieele zitting?

Amice

Als jij het als buitenlander bent moet je wel n hele goeie smoes hebben en zal het zwaar zijn.
Als filipino is elke smoes van de 10000 bekende smoezen en n beetje piso voldoende. :jajaja:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Kano

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

shando

Fonzzzz, ikzelf doe niet mee aan het proces. Wel sta ik op de achtergrond als backsupport en haar van tips te voorzien.
Wat de gedaagde doet is dat hij het niet aandurft om de juiste juridische weg te bewandelen. We zoeken naar een manier dat dit alles tegen hem begin te werken.
Daarom willen we ook weten wat er gebeurt wanneer een gedaagde niet op komt dagen tijdens een zitting en wat we eventueel kunnen doen.