Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Wat is lekker op de Filippijnen

Gestart door ganda, woensdag 24 juni 2009, 19:20:05

Vorige topic - Volgende topic

opinie

Ube-roomijs is er ook veel te krijgen. Kinderen die de Filippijnen bezoeken, willen het direct hebben omwille van de afwijkende kleur.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Kano

Lijkt me niet erg smakelijk, maar wisten jullie dat Ginebra (jenever) ook in sachets is te krijgen?


Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

ganda


Kano


Ganda, 40% alcolhol. Zie hier.

De Ginebra premium hier heeft 35% alcohol en is iets zachter van smaak. (Php 90, 750 ml)  :drunk:

:atyourservice:

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

ganda

Als ik goed kan lezen is dat nog maar een jaar of 4 op markt. En volgens onze normen spot goedkoop, schol.

:thumb:

ganda


toyoke

als je terugkeerd van  :smiley-philippines: heb je dan geen probleemen met de meegebrachte alcohol ( rum )
in  manilla airport of shiphol airport

of zijn er regels hieromtrend dat een bepaalde hoeveelheid per persoon is toegelaten

groeten

ganda


Reizigers die terugkeren uit een niet-EU-lidstaat

Wanneer u vanuit een niet-EU-lidstaat een lidstaat binnenkomt langs de weg, per trein, per boot of met het vliegtuig, moet u rekening houden met grenscontroles.

U dient aangifte te doen van alle artikelen die buiten de EU al dan niet in een taxfreeshop zijn aangekocht. Dit zijn de van belasting vrijgestelde maximumhoeveelheden:

Tabak: 200 sigaretten, 100 cigarillo's, 50 sigaren of 250 gram rooktabak
Drank: 2 liter niet-mousserende wijn en: 1 liter sterke drank of 2 liter tussenproducten (tot 22°) ofwel 2 liter mousserende wijn
Reukwaren: 50 ml parfum en 250 ml eau de toilette
Koffie: 500 gram of 200 gram extract/essence
Thee: 100 gram of 40 gram extract/essence
Andere gewone artikelen: tot een maximumwaarde van 175 euro

Boven dit bedrag moeten invoerrechten en BTW worden betaald.
De vrijstelling voor tabak en alcohol geldt slechts voor reizigers vanaf 17 jaar en die voor koffie en producten voor reizigers vanaf 15 jaar.

Robert

Citaat van: toyoke op zondag 28 maart 2010, 20:25:40
als je terugkeerd van  :smiley-philippines: heb je dan geen probleemen met de meegebrachte alcohol ( rum )
in  manilla airport of shiphol airport

of zijn er regels hieromtrend dat een bepaalde hoeveelheid per persoon is toegelaten

groeten

Manila alleen als je het in je handbagage hebt zitten. Hoeveel flessen er in je koffer zitten maakt daar niet uit.

Mawibata



Je kan de rum beter (laten) meenrengen van uit de  :smiley-philippines:

Ik heb hier onlangs een fles gekocht voor Mihmi's party, en moest â,¬ 14.00 afdokken.   :janken:





Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.