Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Wat is lekker op de Filippijnen

Gestart door ganda, woensdag 24 juni 2009, 19:20:05

Vorige topic - Volgende topic

Pascal Keirens

Je zou van dit topic zowaar honger en dorst krijgen!

Ik ben nog maar één keer op de Filippijnen geweest, dus ik heb nog bijlange niet alles geproefd maar dit is mijn mening: Red Horse is 'n goed bier zolang het ijskoud geserveerd is, en niet met ijsblokjes in. De smaak van Colt 45 deed me bijna kotsen; het leek wel of er brandnetels enzo in verwerkt zaten.
Ik ben niet zo voor zoet, dus vind ik het wel jammer dat men op de Filippijnen wel zo van zoet houdt! Dat ik in Jollibees zelfs een hamburger kreeg met zoete saus, kon ik niet vatten.
Wat ik ginds wel lekker vond om te eten: lechon, bulalo, gising-gising, sizling of hoe heet dat nu weer?

Rich

Citaat van: Pascal Keirens op vrijdag 25 maart 2011, 12:56:44
Je zou van dit topic zowaar honger en dorst krijgen!

Ik ben nog maar één keer op de Filippijnen geweest, dus ik heb nog bijlange niet alles geproefd maar dit is mijn mening: Red Horse is 'n goed bier zolang het ijskoud geserveerd is, en niet met ijsblokjes in. De smaak van Colt 45 deed me bijna kotsen; het leek wel of er brandnetels enzo in verwerkt zaten.
Ik ben niet zo voor zoet, dus vind ik het wel jammer dat men op de Filippijnen wel zo van zoet houdt! Dat ik in Jollibees zelfs een hamburger kreeg met zoete saus, kon ik niet vatten.
Wat ik ginds wel lekker vond om te eten: lechon, bulalo, gising-gising, sizling of hoe heet dat nu weer?



Die zoete saus dat heb je in Nederland ook he. Ik vind die zoete mayonaise wel eens lekker.
En de sizling beef in de Filippijnen is nog steeds mijn favoriet  :thumb:
Rich de Nederbelg.

Deep Throat

En ..........ondertussen in NL genieten we er ook maar van, alleen de temperatuur werkte niet mee..............



Eerst eten



En dan beginnen de dames:



De Spatlese raakt in de vrouwen:



Hier bier:



Tenslotte de afwas:



De beer was tenslotte jarig geweest.....

Baliw-katok

@ deep throat heer bommel en tom poes wittebeer

Ik meen een balikbayan en supernova te hebben gezien, diba ? Of heb ik verkeerd gezien ?

Deep Throat

Citaat van: Baliw-katok op zondag 27 maart 2011, 21:38:15
@ deep throat heer bommel en tom poes wittebeer

Ik meen een balikbayan en supernova te hebben gezien, diba ? Of heb ik verkeerd gezien ?
Balikbayan is juist, de andere lange is Roland, de anderen zijn geen lid van het forum (of hebben zich niet als zodanig bekend gemaakt).

ganda


Wie heeft er ooit kwek kwek gegeten?

Kwek -kwek - gekookte die in beslag worden ondergedompeld dan gefrituurde kwartelseieren. Een  populaire straatdelicatesse.



Een grotere versie van kwek-kwek = Tokneneng


Amice

Kwek kwek is best lekker met n beetje zuur erbij, happen ze heerlijk weg.

Zo af en toe wil ik t wel eens hebben. De grote vind ik minder en je moet wel oppassen bij wie/waar je ze koopt want frituren kunnen ze vaak niet echt die filipino's.
Ik kijk eerst of de olie licht is en goed warm,dan neem ik nog de kwek kwek onder de loep alvorens te bestellen.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

boldy

ze zien er in iedergeval appetijtelijk uit
het leven is net een lul keihard en veel te kort

bananacreek

Citaat van: ganda op zondag 13 november 2011, 06:20:18

Wie heeft er ooit kwek kwek gegeten?

Kwek -kwek - gekookte die in beslag worden ondergedompeld dan gefrituurde kwartelseieren. Een  populaire straatdelicatesse.



Een grotere versie van kwek-kwek = Tokneneng



Zo dus dat zit hier in ?
Ik dacht Bitterballen of zoiets....... :lachen: :lachen:


balikbayan

Gewoon een filipino die de verkeerde afslag genomen heeft tijdens koninginnedag  :lachen: