Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Wat is lekker op de Filippijnen

Gestart door ganda, woensdag 24 juni 2009, 19:20:05

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Morgen naast het karretje staan en de cellphone in de hand nemen, dan naar de overkant van de weg kijken.... en dan plotseling met zeeeer luide stem....KWEK-KWEK...........KWEK-KWEK....KWEK-KWEK....KWEKKEN...

...........en kijken hoe de gast reageert............ :weetikniet: :weetikniet: :lachen:


ganda


Nog iets speciaals is ukoy of okoy, dat zijn gebakken garnalen met pompoenfritten. De frieten worden ook soms gemaakt van zoete aardappelen. ( lijkt meer op de frieten die wij kennen )




Herbie

Citaat van: ganda op zondag 13 november 2011, 06:20:18

Wie heeft er ooit kwek kwek gegeten?

Kwek -kwek - gekookte die in beslag worden ondergedompeld dan gefrituurde kwartelseieren. Een  populaire straatdelicatesse.



Een grotere versie van kwek-kwek = Tokneneng



Heb er geen flow benul van wat dat is. Ook nooit gezien. En mijn vriendin ook niet. Of Of Of Of misschien geen echte Filipijnese.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Herbie

Ja het is bijna zelfste als balot, Joy ka haar frang valt nu, ja ze is al drie uur wakker nu, maar wakker? echt wakker :happy2:, maar ja. Ze praat ook over Quil egg dat zou het zelfde zijn?? smaakt als IGIT
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

josv

Kwartel - eitjes ( Quail - egg ) is een doodgewoon produkt, in iedere supermarkt te koop. Effe frituren met een beslagje er omheen lijkt me lekker. Gewoont gekookt smaakt het hetzelfde als 'n kippe-ei.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

MadRed

Citaat van: Herbie op maandag 28 november 2011, 00:22:57

Wie heeft er ooit kwek kwek gegeten?

Heb er geen flow benul van wat dat is. Ook nooit gezien. En mijn vriendin ook niet. Of Of Of Of misschien geen echte Filipijnese.

Ik heb het er gezien in Manilla. Ook een paar keer gegeten. Best lekker. Als je bij Mall of asia bent kan je het proberen voor de deur van de mall tussen de jeepney's. Het is daar blijkbaar in orde want ik ben er niet ziek van geworden ^^.

balikbayan

Kwek-Kwek is a quail egg coated with flour, corn starch, asuete juice, and paprika. It is round and reddish in color and usually deep fried in cooking oil. As a substitute for atsuete juice, ketchup or paprika powder can be used.  It is a popular and extremely addictive street food in public places found throughout the Philippines. Kwek Kwek is easy to prepare and inexpensive. It makes a perfect combination served with vinegar and chopped chili sauce.
Kwek-kwek Ingredients:
-1 dozen quail eggs peeled and boiled

-1/2 cup flour.
-1/4 cup corn starch.
-1/4 cup Asuetete juice or paprika.
-Cooking oil.
-1/4 cup water.
-Salt and pepper.
Kwek-Kwek Cooking Instructions:
Place hard boiled quail eggs in a plastic container with cornstarch. Dredge and make sure quail eggs are fully covered with corn starch. Set aside.

In a mixing bowl, combine flour, salt, pepper, water, and Annato juice or powder. Mix it constantly until mixture is smooth and batter-like.

Dip quail eggs in the batter mixture making sure eggs are fully covered.

Heat cooking oil in a deep frying pan. Deep fry kwek-kwek until golden brown. Drain and set aside.

Serve with vinegar and chili pepper dipping sauce.


josv

BB, bij deze ben je aangenomen in de SQ  :lachen:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

ganda


boldy

josv zijn eettent  savour queen of zoiets dergelijks .
het leven is net een lul keihard en veel te kort