Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Wat is lekker op de Filippijnen

Gestart door ganda, woensdag 24 juni 2009, 19:20:05

Vorige topic - Volgende topic

josv

Citaat van: bananacreek op woensdag 30 november 2011, 13:54:34
Ok.........er wordt geen bier geschonken ?

Citaat van: josv op woensdag 30 november 2011, 13:03:02
Zelfs bier verkoop ik niet ( aan pinoy's  :floet: )

Beter lezen Creek ! zoek de verschillen .......  :happy2:

Maar je bent ten alle tijden van harte welkom in Davao.

Helaas geen slangenvlees, en van Abu Sayaf heb ik hier nog nooit iets gezien. Pas wel op, we hebben hier het Davao Death Squad ( zegt men ) die eventuele klootzakken  'n eindje naar de andere wereld helpen. Maar in de SQ ben je wel veilig ( denk ik ).

Enne, je huishoudsters mag je best wel meenemen hoor !!!!
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

ganda

#181
Paniki — Gebakken vleermuis. De paniki vleermuis leeft op overrijpe exotische vruchten. De Filipijnse bevolking eet dit zoogdier zonder vel en vleugels. Ze bakken Het vlees in kruiden en olie tot het erg droog is.



Smakelijk eten.

ganda

Betute Tugak — Gevulde Kikker. De kikker wordt volgepropt met heel kleine stukjes varkensvlees en daarna gefrituurd. Doordat het hele lichaam opgevuld is, lijkt het net alsof je een heel dikke kikker eet.




ganda

Tamilok — Rauwe wormen. De roze glibberige wormen worden vers uit drijfhout geslagen. De gemiddelde lengte ligt tussen de vijftien en twintig centimeter. Je slikt de lekkernij in één keer door. Hierdoor voel je het beest door je slokdarm bewegen.
naar boven


gosternokke

Vooral in Puerto Princesa is tamilok heel populair  en  meeste restaurant hebben het wel op de menulijst staan.  Ik hoef het niet, geef mijn portie maar aan fikkie  :lachen:

Lambik

#185


Crispy Crablets vrij krokant.

kamperman

vandaag gemaakt door mijn asawa oliebollen  :lachen:
waren goed gelukt zo te zien



Baliw-katok

Heb deze foto genomen bij Kinabuchs restaurant in Puerto Princesa.  Ik denk dat het een bordje Tamilok is ... had niet de "guts" om het te proeven

xav

Citaat van: ganda op zondag 18 december 2011, 00:23:39
Tamilok — Rauwe wormen. De roze glibberige wormen worden vers uit drijfhout geslagen. De gemiddelde lengte ligt tussen de vijftien en twintig centimeter. Je slikt de lekkernij in één keer door. Hierdoor voel je het beest door je slokdarm bewegen.
naar boven



ik toonde deze foto aan mijn vrouwtje... wat deze kerel binnen slurpt is een niet voorbereide tamilok... met alles er nog in vanbinnen... normaal worden die opengedaan en van alle viezigheid ontdaan...

in sabang (palawan) kan je een moeras tocht doen en vragen of ze er enkele zoeken voor jou...

Baliw-katok

kalderetang kambing ... stoofpotje van geitenvlees ... overheerlijk  :thumb: :thumb: :thumb: