Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Wat is lekker op de Filippijnen

Gestart door ganda, woensdag 24 juni 2009, 19:20:05

Vorige topic - Volgende topic

josv

Citaat van: Rich op maandag 14 mei 2012, 09:00:49
Citaat van: Baliw-katok op maandag 14 mei 2012, 08:44:07
Citaat van: Rich op maandag 14 mei 2012, 00:30:13
Citaat van: Kano op maandag 14 mei 2012, 00:18:40
Ik eet het wel eens en doop het in azijn :jajaja:

Nou, dan zou ik van jou geen zoen willen kano  :lachen: :lachen:

Anders wel ?  :biggrinn:


Neeeeeeeeeeeeeee  :biggrinn:   :benweg:

Uberhaupt het idee dat jullie elkaar gaan zitten aflebberen is al jegggg.

Maar het ETEN van die zooi is niet zo erg. Ik ga over m'n nek als ze het KOKEN................... dan ben ik  :benweg:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....


vvjoris

Citaat van: Budgie op zondag 13 mei 2012, 21:42:24
Citaat van: ganda op zondag 13 mei 2012, 18:51:43

Dit is het lievelingskostje van de asawa, zelf lust ik het niet.



Ook mijn asawa is er gek op als het vers is van de Filippijnen Oude uit de Toko Nee dankje
Wel èèn afspraak Bakken onder het afdak buiten en daar opeten die stinktroep

Het is niet te snappen é, soms geeft Janice de voorkeur aan dried fish tegenover verse vis...
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

ganda

Citaat van: vvjoris op donderdag  1 november 2012, 04:07:13
Citaat van: Budgie op zondag 13 mei 2012, 21:42:24
Citaat van: ganda op zondag 13 mei 2012, 18:51:43

Dit is het lievelingskostje van de asawa, zelf lust ik het niet.



Ook mijn asawa is er gek op als het vers is van de Filippijnen Oude uit de Toko Nee dankje
Wel èèn afspraak Bakken onder het afdak buiten en daar opeten die stinktroep

Het is niet te snappen é, soms geeft Janice de voorkeur aan dried fish tegenover verse vis...

Klopt volledig, als mijn asawa mag kiezen tussen seafruits of dried fish dan is haar keuze snel gemaakt. Dried fish of course.

Dit heerlijks blijft liggen




Herbie

#214
Vandaag wat prawns of waren het shrimps op de kop kunnen tikken  :weetikniet: maar waren wel heel lekker, 1.7kg voor 450p niet slecht naar mijn geval.
Heb ze wel zelf klaar gemaakt want haar moeder ging ze gewoon in de soep draaien  :jajaja:




Haar fornuis waar ze, ze ging in de soep draaien.


Ik heb ze dan maar zelf klaar gemaakt op het gasvuur, maar moest wachten tot haar broer klaar was met de coconut.


Klaar gemaakt in de look  :happy: :happy:




Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

vvjoris

Die wegen bijna 200 gr 't stuk of zo?

Enige garantie ivm de versheid?
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

gosternokke

Flinke Jongens in ieder geval  :thumb:   Er zitten bij mij in zee veel van die lobster.  Die dingen worden met een soort harpoen geschoten.  Ze veschuilen zich onder stenen.

  http://www.facebook.com/photo.php?fbid=446923685346725&set=pb.100000872929867.-2207520000.1352705239&type=3&theater

Zijn veelkleurige dieren, helaas ben ik niet zo liefhebber van zeedieren en vis om te eten.

Herbie

Citaat van: vvjoris op maandag 12 november 2012, 08:23:55
Die wegen bijna 200 gr 't stuk of zo?

Enige garantie ivm de versheid?

Geen idee hoeveel het er waren. Er waren 17 heel grote bij zoals op de foto op het bord, en dan nog eens zoveel wat kleinere.

Versheid waren enkele uren oud denk ik, ze leefden nog en de vissen lagen ook nog te spartelen in de emmers. Ze hadden mureen ook, die waren dood want ze waren in drie stukken gekapt  :lachen: Die beesjes hebben heel scherpe tandjes hoor. Heb ik nog in Egypte gegeten lekker.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Herbie

Citaat van: gosternokke op maandag 12 november 2012, 08:33:33
Flinke Jongens in ieder geval  :thumb:   Er zitten bij mij in zee veel van die lobster.  Die dingen worden met een soort harpoen geschoten.  Ze veschuilen zich onder stenen.

  http://www.facebook.com/photo.php?fbid=446923685346725&set=pb.100000872929867.-2207520000.1352705239&type=3&theater

Zijn veelkleurige dieren, helaas ben ik niet zo liefhebber van zeedieren en vis om te eten.

Ja als duiker kom je ze veel tegen, als je je ze kan pakken achter hun kop is het goed. want als je ze moet nemen bij hun voelsprieten die hebben weerhaken, werkhandschoenen is aangeraden  :biggrinn: Maar natuurlijk als duiker doe je dat niet  :neeneenee: je houd van de natuur.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

vvjoris

Net gevonden in Antwerpen: Mango's uit Indië, ook geel, als in  :smiley-philippines:, en smaken bijna even lekker, alleen was er wel een erg grote pit .... Kost: â,¬ 1.30, vergelijkbare vrucht in  :smiley-philippines: : 25 pesos (kasticketje Robinson's bijgehouden)
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.