Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Wat is lekker op de Filippijnen

Gestart door ganda, woensdag 24 juni 2009, 19:20:05

Vorige topic - Volgende topic

ganda


In de Sun Wah vroeg men een maand geleden 7â,¬ voor een kilo Filipijnse mango's.
Groot prijsverschil met de mango's uit Indië.

Waar heb je de Indische trouwens gevonden?


Ronny55

Citaat van: ganda op zondag 31 maart 2013, 22:36:45

In de Sun Wah vroeg men een maand geleden 7â,¬ voor een kilo Filipijnse mango's.
Groot prijsverschil met de mango's uit Indië.

Waar heb je de Indische trouwens gevonden?


In Genk donderdag voormiddag kan je mango's vinden ...indische zijn gekoper dan de fillipijnse allen vond ik de smaak niet echt vergelijkbaar met hier....niet dat het niet eetbaar was maar lang niet zo lekker. Het feit dat ze onder het transport moeten rijpen misschien,  :weetikniet: of wordt het overgevolgen  :weetikniet:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

vvjoris

Het is hier vlak om de hoek bij mij, Asian shop in Berchem - Statiestraat. Ik kom daar nogal eens, zodat ik weet dat ze niet altijd beschikbaar zijn. Ik vond hem echt wel lekker, zeker beter dan die groene Brazilaanse, maar uiteraard zijn de in de Phills beter want verser. Dat is met een banaan ook altijd zo é, als je ze eet smaakt ze veel beter wanneer ter plaatse in het tropisch land....

Ik vond wel dat er een hele grote pit in zat ... denk dat dat bijna de helft van het gewicht is. En wat ik absoluut niet begrijp hoe men dat in de  :smiley-philippines: serveert zodat je 'kubusjes' in de schil op je bord krijgt ... Ik weet niet waar ik moet beginnen snijden daarvoor, en bij mij plakt het vruchtvlees altijd aan die pit....

Ik zal eens vragen of ze per vliegtuig komen....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Luke

Het kan niet anders als per vliegtuig. Per boot zal het heeeel groen moeten geplukt worden met gevolg dat het dan een zure rijpe mango is ipv een zoete mango. Van pluk tot rijp is 1 a 2 weken hier. Misschien per gekoeld transport dat het wat langer gerekt kan worden.

vvjoris

Vanuit de Filippijnen kan het bijna niet anders dan vliegen want:

"The maximum duration of storage and transport is 14 - 25 days. Attempts have been made to extend storage life by storage in a CO2 atmosphere, with wax coatings and hot water treatment. Given its poor keeping properties, importation of this juicy fruit to temperate latitudes is a very difficult task. Transport is generally by air freight. Particular attention must be paid to postharvest diseases if transport is to be by ship."
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Rich

Een week of 3 geleden 2 mango's gekocht op de markt en afkomstig uit Peru. Groot en sappig en fantastisch van smaak.

8 euro per stuk  :jajaja:  Nou ja, mag wel eens voor een keertje want ik had er zo'n zin in.
Rich de Nederbelg.

antzan

Hier in Heerlen , zijn 3 Turkse winkels. Mango,s  meestal 2 voor E. 1,50
of 2 voor E. 1,00 . Zijn wat ouder dan.
Meestal zijn ze lekker zoet , zo niet doe ikze in de blender met ander zoet fruit of sap .
En de kleine  banaantjes koop ik in de supermarkt in Duitsland .
Bij Kaufland of Netto. Zo,n stuk of 8 voor E. 1,00 .
Maar eerlijk ,ieder jaar in  Iligan City zijn ze het lekkerst .
Cebu Mango 20/30Peso , banaantjes 80 voor een hele kam .
Foodmaster

Baron

 :hoedjeaf:


Weet je wat er ook altijd in gaat?

Een sandwich massage!

Voor: :ziek:  :negatief: :weetikniet: :janken: :mauer: :explotieren: :cold:
Na:  :lachen: :jajaja: :thumb: :atyourservice: :happy: :biggrinn:  :happy2:  :dance:

Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

PHwaarde

#228
Citaat van: Baron op dinsdag  2 april 2013, 02:06:27
:hoedjeaf:


Weet je wat er ook altijd in gaat?

Een sandwich massage!

Voor: :ziek:  :negatief: :weetikniet: :janken: :mauer: :explotieren: :cold:
Na:  :lachen: :jajaja: :thumb: :atyourservice: :happy: :biggrinn:  :happy2:  :dance:



Uw beef caldereta die in de zoetzure sinigang gaat?  :happy2:

Baron

 :hoedjeaf:

Net met de freule 40 bakjes fruit met boko - salade gemaakt, met condensado milk (zoet, ) en multi purpose cream, en natuurlijk gemengde fruitsalade.

Wat een ongezonde troep, wat een suikerbom, maar ... wel lekker.



:ziek:
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).