Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

intervieuws

Gestart door Gilbert, woensdag 5 oktober 2011, 21:43:02

Vorige topic - Volgende topic

Gilbert

Heykes iedereen,
Mijn toekomstige moet dus een intervieuw doen in de ambassade. Ze is daar nu al nerveus van... heeft er iemand weet van welke vragen daar zoal stellen aan haar. Over ons beider geloofsovertuiging durven ze ook iets vragen heb ik hier al gelezen maar dat even kwestie gelaten.
Ook las ik hier dat ze hier in Belgie ook nog een intervieuw zou moeten doen ???
Alle info is welkom.
Gilbert

Phille

Citaat van: Gilbert op woensdag  5 oktober 2011, 21:43:02
Heykes iedereen,
Mijn toekomstige moet dus een intervieuw doen in de ambassade. Ze is daar nu al nerveus van... heeft er iemand weet van welke vragen daar zoal stellen aan haar. Over ons beider geloofsovertuiging durven ze ook iets vragen heb ik hier al gelezen maar dat even kwestie gelaten.
Ook las ik hier dat ze hier in Belgie ook nog een intervieuw zou moeten doen ???
Alle info is welkom.
Gilbert

Met wat zoekwerk op dit forum zal je al veel antwoorden vinden, maar toch hier een opsomming van de vragen die aan mijn vrouw gesteld werden:

1) Waar we elkaar leren kennen hebben? (Hoe)
2) Wanneer hebben we elkaar in het echt ontmoet, hoe vaak en wat we dan zoal gedaan hebben, plaatsen die we bezocht hebben enzo
3) Vragen ivm haar familie, hoeveel zusters, broers, familie situatie, waar ze leven enzo
4) Vertel al wat je weet over je echtgenoot

Dus geen schokkende vragen eigenlijk.

Een goeie raad die ik je kan meegeven is dat je het interview met haar zeer grondig voorbereid. Mocht je het nog niet gedaan hebben, vertel je vrouw alles over je werk en wat je doet en dit in detail. Vertel haar hoe je familie in elkaar zit, ouders, broers, zusters, wanneer ze geboren zijn, of ze kinderen hebben, waar ze wonen, over jezelf natuurlijk, welke historiek jij hebt, of je kinderen hebt, enzovoort.

De raad die ik mijn vrouw gaf was: praat zoveel als mogelijk, breng zoveel als mogelijke details, betrek er zoveel mogelijk bij; zodanig dat de interviewer minder tijd heeft om vragen te stellen. Antwoord de vraag oprecht en eerlijk.

Als je vrouw een beetje zenuwachtig is dan is dat niet zo erg, is heel normaal. Maar zorg ervoor dat je met het nodige enthousiasme en overtuiging praat!

Als ze iets vragen over elkaar leren kennen, zorg er dan voor dat het er duidelijk wordt verteld dat het via een datingsite is en geen soort huwelijksbureau, ik heb den indruk dat hier al wel eens verwarring over kan bestaan.

Als ze vragen stellen over geld, zorg er dan voor dat het als een nuttige bijdrage overkomt; zoals in ons geval financiële steun om het mogelijk te maken dat haar jongere broer kan studeren.

Ik kan er niet genoeg nadruk op leggen, bereid het interview tot vervelens toe voor, herhaal herhaal herhaal; stel je vrouwen af en toe wat vragen.

Ik heb al wel eens horen vertellen dat er ook vragen kunnen gesteld worden wat je hemdmaat is, of jeans, of schoenen; wat je graag eet en zo; maar die vragen hebben ze haar niet gesteld.

Van een interview in Belgie heb ik geen weet, er is wel een kort interview door de politie geweest wanneer ze in Belgie is toegekomen; maar dat was ook niks schokkend.

Hopelijk heb je hier iets aan.

Groet en vooral heel veel succes!

:hoedjeaf:







pvgossum

Gilbert: grootsteden (Antwerpen, Gent, Kortrijk) doen meestal ook een interview met de Belgische partner

Andere vragen die mijn vrouw of ikzelf kreeg waren:
- of ik haar geld stuurde (hierbij steeds aangeven waarvoor het gestuurde geld diende bv ziektekosten, computer kopen om te chatten)
- wat mijn werk was?
- vragen mbt trouwfeest: of het kerkelijk huwelijk was of mijn familie er bij was, etc

Best beide wel oefenen, de vragen zijn meestal niet schokkend, maar het is belangrijk dat de antwoorden correct zijn.

Groetjes,

Peter

Gilbert

ok ...bedankt mannen ..... ik zal haar helpen met haar voorbereiding en in november zien we elkaar toch weer 2 weken...

we zijn echter nog niet getrouwd ...ik wil dat hier doen in Belgie en haar nu met een " wettelijk samenwonen " visa naar hier halen met een huwelijk in het verschiet....

Haar fam. heb ik momenteel nog niet ontmoet.

Toch alvast bedankt voor de tips ...

Gilbert

nog één vraagske: de dag dat we de papieren binnengeven en het visa dus gaan aanvragen ... gebeurt het intervieuw dan op dat moment ?? Ik dacht dat zij dat later nog moest doen??   En dan worden er ook vragen aan mij gesteld ??? 

Phille

Citaat van: Gilbert op donderdag  6 oktober 2011, 16:11:32
nog één vraagske: de dag dat we de papieren binnengeven en het visa dus gaan aanvragen ... gebeurt het intervieuw dan op dat moment ?? Ik dacht dat zij dat later nog moest doen??   En dan worden er ook vragen aan mij gesteld ??? 

De ervaringen die ik hier heb gedeeld is wel degelijk naar aanleiding van een visum gezinshereniging, hoe het zit met visum om samen te wonen weet ik niet.  :weetikniet: Het zou mij niet verbazen dat ze wat strenger zijn wat dit type van visum betreft en dus veel meer vragen stellen.

Het verrast mij dat je schrijft dat je de de familie nog niet ontmoet hebbt; dat zal alvast een alarmbelletje laten rinkelen bij de ambassade  :jajaja:, Hoe lang kennen jullie elkaar dan eigenlijk en hoe vaak hebben jullie elkaar al ontmoet?

Het interview vindt plaats op het moment dat zij het visum aanvraagt.

Indien er twijfels zijn, onduidelijkheden, documenten niet in orde, welke de reden dan ook mag zijn, dan kan zij nadien nog uitgenodigd worden voor bijkomende interviews, maar dat is dus alleen wanneer er iets niet in orde is of als er twijfels zouden ontstaan.




Gilbert

wij kennen elkaar 2 jaar ...al 3 maal ontmoet en nu in november de 4° maal ....
dat ik haar fam nog niet ontmoet heb is omdat zij in Cavite woont, samen met een vriendin en haar andere fam woont in Leyte.....   

Gilbert

ik heb de site van DVZ nog eens gelezen en het verschil in papieren voor " wettelijk samenleven " tov huwelijk in Belgie is amper één papiertje.  Ik moet dan hier op het gemmentehuis het wel gaan aangeven  maar ... hoe kan ik nu een datum bepalen op het gemeentehuis als ik niet weet of ze al dan niet haar visa gaat krijgen ???

Phille

Citaat van: Gilbert op donderdag  6 oktober 2011, 16:42:42
wij kennen elkaar 2 jaar ...al 3 maal ontmoet en nu in november de 4° maal ....
dat ik haar fam nog niet ontmoet heb is omdat zij in Cavite woont, samen met een vriendin en haar andere fam woont in Leyte.....   

Dat is maar een zwak excuus hé  :jajaja:, mijn vrouw woonde in Makati (Manila) en haar ouders in Balingasag (Mindanao), dat is ongeveer onderhalf uur vliegen om er te geraken, dan een uur met de bus en dan een half uur met de trike. Als ge dit zo gaat zeggen tijdens het interview zal je veel  :ikkeniebegrijp: als dit krijgen, of  :denk:, of  :confused2: of wie weet zelfs  :¨l en wie weet reageert de interviewster  :mad1: op een reden als welke je aangeeft  :jajaja:

:weetikniet:

Gilbert

kan zijn maar zij maakte ook geen aanstalte om haar fam te gaan bezoeken .... is de jongste van het gezin en haar echte vader en stiefvader , waar haar moeder niet mee getrouwd was, is er ook niet meer.  Ik weet dat ze nog enkele zussen heeft maar spreekt daar ook zelf niet over ...  Ik denk dat er iets scheef zit binnen hun eigen fam.

Wel heeft ze al eens gevraagd of ze een deel van mijn fin. steun voor dagelmijks gebruik ( toen  ze op dat moment geen job had )... of ze een deel mocht spenderen omdat haar moeder ziek was.  Heb ik dan ook toegestaan.
Ik kan mijn gf ook niet dwingen om naar Leyte te vliegen hé....
We zullen het oer dat punt nog wel eens hebben in november.  Misschien is het beter om zelf niet mee te gaan naar de ambassade ???