Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

papieren voor huwelijk

Gestart door gammaracer, donderdag 11 oktober 2012, 21:25:18

Vorige topic - Volgende topic

gammaracer

hallo mensen

heb een beetje gesurfd op de site voor ettelijke uren , toch nog geen sluitend antwoord gevonden voor wat betreft de benodigde papieren
Jullie hebben me overigens al fantastisch geholpen  :thumb:, hoop nu weer een beroep op jullie te kunnen doen

vraag 1 : betreft eensluidend verklaren van papieren ?? de ambasade in manilla antwoord gewoon niet op deze vraag ,hoe moet de eensluiding precies gebeuren ???



vraag 2 : moeten de papieren voor de marriage license vertaald worden naar het engels en ook nog op een of andere manier gelegaliseerd worden ????
-geboorteakte
-bewijs van woonst en verblijfplaats
-legal capacity (verkregen in manilla )
-bewijs van goed gedrag en zeden nodig
-cenomar



dank bij voorbaat





gammaracer

met één van de papieren heb ik toch wel men bedenkingen


voor de marriage license heb ik ook een CENOMAR nodig , die moest mijn vriendin daar invullen met mijn persoonlijke gegevens dat vervolgens naar het NSO wordt verstuurd .Daar zou gecontroleerd worden of ik al dan niet eerder in de  :smiley-philippines: of  :belgiesmiley:gehuwd ben .
Maar volgens mij verstrekt belgie die gegevens niet omwille van de privacy

hoe zit dat dan ?

mvg

Kano

Voor wat betreft vraag 1:
Zie http://justitie.belgium.be/nl/themas_en_dossiers/personen_en_gezinnen/legalisatie_van_documenten/belgische_documenten_in_buitenland/

Voor wat betreft vraag 2:  
De vereisten voor de marriage license staan duidelijk in de Family Code van de Fiilipijnen http://www.chanrobles.com/executiveorderno209.htm#.UJmve3YuGVM
Niettemin vragen sommige civil registrars extra documenten, kennelijk uit onzekerheid of onbekendheid met de vereisten.
Daarom vooraf tijdig bij de municipality waar u wilt huwen (laten) informeren naar de documenten die men van u wilt hebben.
Als u in de kerk wilt trouwen ook daar (laten) informeren of men aanvullende documenten zoaals een speciaal doopbewijs nodig heeft. (Soms doet men wat moeilijk als u bijvoorbeeld eerder gehuwd en gescheiden bent).

Voorbeeld wat de gemeente Cebu City vereist:
PASSPORT I.D. — 2 photocopies (present the original for counterchecking)
Stamped or Printed DATE OF ARRIVAL  (Latest) on the passport — 2 photocopies
Certificate of Legal Capacity to Marry issued by the foreigner's diplomatic official in the Philippines — 1 original & 2 photocopies;
(FOR DIVORCED APPLICANTS) — Divorce Decree (translated if in non-english content);
If foreigner is a widow/widower, same requirements above applies;
If applicant is naturalized citizen, Naturalization Papers — 2 photocopies (present original  for counter-check)

Voor wat betreft de Cenomar.
Men kan aan de Legal Capacity zien dat u niet in Belgie gehuwd bent of daar een buitenlands huwelijk heeft laten registreren. Het is dan ook niet om die reden dat men een CeNoMar van u vraagt. Maar het is om uit te sluiten dat u niet gehuwd bent in de Filipijnen (en dat niet heeft opgegeven bij de Belgische autoriteiten).

Ons forumlid Mawibata heeft veel duidelijk gemaaktin dit topic http://www.filippijnen.org/index.php/topic,2297.140.html


Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

gammaracer

dankuwel Kano , dit heeft me heel wat bijgebracht  :thumb:

de lokale civil register vroegen vooral de LC , CENOMAR en de BC , en de belgishe intern. BC is reeds in drie talen (frans , nederlands en engels) , zo ook de LC en the CENOMAR

ze vroegen ook om zoveel mogelijk bewijzen mee te brengen , doch deze zijn niet echt vereist en hoeven ook niet vertaald te zijn
En ze aanvaarden de legalisatie van het betrokken land

gammaracer

hallo ,ben nu getrouwd voor de wet in de filipijnen 3jan 2013, davao STO tomas , en dit ging heel vlotjes ,dit is dus mijn persoonlijke ervaring

de papieren nodig waren (ik was nooit eerder getrouwd)

LC (ambasade in manilla )kosten 1375 peso!
cenomar (nso approved)beiden 800 peso,wachttijd is 3 a 4 weken !(via municipality)
geboorteakte (beiden)in belgie gratis plus 15 euro legalisatie
extra documenten welkom , doch niet vereist ,geen vertaling nodig
6000 peso voor de trouw te betalen
geldig paspoort voor beiden(invullen marriage contract)

de originele papieren krijg je terug in manilla , zodus geen extra set papieren nodig voor de registry centre of municipal waar je gaat trouwen

dus vooral tijdig informeren in het lokale gemeentehuis daar voor de gewenste of vereiste documenten

Rich

Citaat van: gammaracer op vrijdag 11 januari 2013, 02:26:02
hallo ,ben nu getrouwd voor de wet in de filipijnen 3jan 2013, davao STO tomas , en dit ging heel vlotjes ,dit is dus mijn persoonlijke ervaring

de papieren nodig waren (ik was nooit eerder getrouwd)

LC (ambasade in manilla )kosten 1375 peso!
cenomar (nso approved)beiden 800 peso,wachttijd is 3 a 4 weken !(via municipality)
geboorteakte (beiden)in belgie gratis plus 15 euro legalisatie
extra documenten welkom , doch niet vereist ,geen vertaling nodig
6000 peso voor de trouw te betalen
geldig paspoort voor beiden(invullen marriage contract)

de originele papieren krijg je terug in manilla , zodus geen extra set papieren nodig voor de registry centre of municipal waar je gaat trouwen

dus vooral tijdig informeren in het lokale gemeentehuis daar voor de gewenste of vereiste documenten

:congratualtionsis0: en veel geluk met jullie huwelijk.
Rich de Nederbelg.

Kano

Gammaracer, van harte gefeliciteerd met je huwelijk :congratualtionsis0:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

gammaracer