Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Hulp gezocht in Amsterdam

Gestart door harrie1966, vrijdag 6 januari 2012, 10:27:31

Vorige topic - Volgende topic

harrie1966

 :nederlandsevlag: :smiley-philippines:

Hallo Lieve mensen. Ik ben nieuw hier op het forum. Ik ben op zoek naar een man of vrouw die ons wil helpen met onze moeder. Het zit zo, mijn vriend en ik wonen en werken in Eindhoven. Zijn moeder woont in Amsterdam. Zij is erg ziek geweest en kan slecht lopen. ze kan ook erg slecht Nederlands. Je voelt het al aankomen dus. Ze komt bijna niet meer buiten en is erg afhankelijk van ons twee. Ik ken geen Tagalog helaas en zij geen Nederlands. Mijn vriend wel maar we kunnen niet elke week op en neer gaan met de trein. Wat zoeken we dan ? een man of vrouw die soms met haar naar de stad of film of zwemmen of wat andere leuke dingen kan doen. En 1 keer per maand een beetje schoonmaak werk (Ik help dan mee natuurlijk) Ik maak me grote zorgen over haar. Als je dit verhaal je aanspreekt dan laat maar wat horen hier op het Forum

Groetjes Harrie :applaus:

Oops foutje gemaakt is natuurlijk geen poll maar een oproep sorry

klootzakken (voorheen Jens)

hallo harrie  :welcome: hiero.

ik kan je helaas niet helpen , [enschede te ver weg] maar veel succes met je zoektocht.

hoe oud is moeder, en hoelang is zij al in nederland? het lijkt mij toch dat er genoeg pinai in de buurt van A,DAM woond om dit probleem op te lossen.
in ieder geval veel succes er mee.
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Luke

mmmmm Ik dacht dat de Filipinos zo gehecht waren aan de familie??  :floet:
Waarom woont je moeder daar alleen??

Phille

Citaat van: Luke op zaterdag  7 januari 2012, 07:38:27
mmmmm Ik dacht dat de Filipinos zo gehecht waren aan de familie??  :floet:
Waarom woont je moeder daar alleen??


Inderdaad, goeie opmerking  :thumb: en dan ben ik ook zeer nieuwsgierig naar het antwoord.

josv

Citaat van: Phille op zaterdag  7 januari 2012, 09:49:18
Citaat van: Luke op zaterdag  7 januari 2012, 07:38:27
mmmmm Ik dacht dat de Filipinos zo gehecht waren aan de familie??  :floet:
Waarom woont je moeder daar alleen??

Inderdaad, goeie opmerking  :thumb: en dan ben ik ook zeer nieuwsgierig naar het antwoord.

Waar dat verhaal van die hechte band vandaan komt heb ik nooit zo begrepen maar goed.

Het komt me ook wel wat bekend voor maar dan van chinese zijde. Opa woonde al jaaaaaaaaren in NL. Kinderen hadden eigen carriere dus konden niet verhuizen, opa wilde niet verhuizen ( stronteigenwijs, ook een in de PH bekende eigenschap ), sprak ook geen NL. Dan maar voor een paar uur per week in soort "gezelschaps dame/heer" gevonden. Opa blij, kinderen blij.

Zo'n raar verhaal is het niet hoor ! Tis dat het 'n beetje uit de buurt is maar anders had mijn vrouw zeker zo'n oudje 'n paar uur per week op sleeptouw willen nemen !!
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

harrie1966

Het is inderdaad niet zo vreemd dat ze alleen woont. Ze is ooit getrouwd geweest met een Nederlandse man. Ze zijn nu gescheiden. Ze wou in Nederland blijven wonen en er toen een huis gevonden in Amsterdam. Haar kinderen wonen nog in de Filipijpijnen. Alleen 1 zoon dus niet niet en die woont en werkt in Eindhoven. Dus zo raar verhaal is het niet. En niet iedere Filippijn is gelijk vriend of familie van je. Natuurlijk kennen we wel veel mensen en zien we elkaar op party`s. Maar dat wil nog niet zeggen dat ze meteen helpen als je ze vraagt. Ze hebben werk kinderen. Vandaar dat ik het hier probeer.

:thankyoufw5:

Phille

Citaat van: harrie1966 op zaterdag  7 januari 2012, 10:57:18
Het is inderdaad niet zo vreemd dat ze alleen woont. Ze is ooit getrouwd geweest met een Nederlandse man. Ze zijn nu gescheiden. Ze wou in Nederland blijven wonen en er toen een huis gevonden in Amsterdam. Haar kinderen wonen nog in de Filipijpijnen. Alleen 1 zoon dus niet niet en die woont en werkt in Eindhoven. Dus zo raar verhaal is het niet. En niet iedere Filippijn is gelijk vriend of familie van je. Natuurlijk kennen we wel veel mensen en zien we elkaar op party`s. Maar dat wil nog niet zeggen dat ze meteen helpen als je ze vraagt. Ze hebben werk kinderen. Vandaar dat ik het hier probeer.

:thankyoufw5:

Dan laat je ze toch verhuizen naar Eindhoven, als ze in jullie buurt woont is het probleem toch opgelost ... ik snap het niet goed!  :weetikniet:

harrie1966

Ha ha weet je hoe lang het duurt voor je een huis krijgt hier? zeker 5 jaar. En wie zegt dat ze daar weg wil. Maar we dwaalen af van de vraag die ik gesteld had. Dus laten we niet antwoorden geven waar we niet mee geholpen zijn. Je snapt niet wat er aan de hand is en hou er rekening mee dat erg ziek is.

Groetjes Harrie

boldy

Citaat van: harrie1966 op zaterdag  7 januari 2012, 12:03:31
Ha ha weet je hoe lang het duurt voor je een huis krijgt hier? zeker 5 jaar. En wie zegt dat ze daar weg wil. Maar we dwaalen af van de vraag die ik gesteld had. Dus laten we niet antwoorden geven waar we niet mee geholpen zijn. Je snapt niet wat er aan de hand is en hou er rekening mee dat erg ziek is.

Groetjes Harrie


juist  altijd maar weer een vraag met een wedervraag beantwoorden schieten we geen zak mee op :jajaja: .  maarja zoals altijd gebeurd dat weer hier  :negatief:

het leven is net een lul keihard en veel te kort

josv

Citaat van: Phille op zaterdag  7 januari 2012, 11:51:16
Dan laat je ze toch verhuizen naar Eindhoven, als ze in jullie buurt woont is het probleem toch opgelost ... ik snap het niet goed!  :weetikniet:

Phille, in NL is een spreekwoord dat zegt: "ouwe bomen moet je niet verplaatsen". Toen mijn schoonmoeder ziek werd heeft ze ruim 1 maand bij ons gewoond. Maar toch wilde ze uiteindelijk terug naar haar berg, bamboo-hutje etc. 4 maanden later was ze overleden maar wel op d'r eigen plekkie !!
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....