Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Capcom Cebu huwelijk

Gestart door Pascal&Katiren, zondag 19 februari 2012, 10:24:12

Vorige topic - Volgende topic

Pascal&Katiren

Omdat ik al de raad van ervaren mensen had meegekregen op een ander forum, maar vind het nodig hier het ook even te vertellen

We zijn voor LC (legal capacity ) ambasade van  :belgiesmiley: op  :smiley-philippines: gegaan en na 3 dagen hadden we die

De dag nadien naar Cebu gevlogen en daar de aanvraag gedaan te mogen huwen ( 10 werkdagen wachten)

Moesten we na afgifte een gezonaamde Capcom spreken daar die ons even vertelde dat het niet mogelijk zou zijn om na 10 dagen ondertrouw te kunnen huwen

Ik vermoede al argwaan omdat men bij registratie zei dat we de documenten op 17de weer zouden krijgen

Dit weerhield trouwens niet de heer waar we het gesprek mee hadden even mijn toekomstige te texten

Goed dus volgens hem ( capcom ) was alles volgeboekt voor onze 4u durende cemenar over huwen en konden we enkel nadien onze papieren krijgen

Mja volgens deze heer zou pas de datum na de cemenar gelden als eerste ondertrouw dag

Ging zelfs zo ver dat hij mijn aanstaande een voorstel deed even een nachtje met hem door te brengen en dan zou hij het wel regelen

We hebben deze heer gewoon bedankt lol en genegeerd tot we de 17 de onze papierenwinkel op gingen halen

Hopelijk leren leden hier wat van

Plaats City Hall Cebu

En ik laat het hier dan ook bij

Ik vond een notering van de heer wel voldoende

Je hebt hier met de Phill the maken dus heeft het voor ons geen zin hier een serieuze zaak van te gaan maken ( met al de gevolgen vandien )

We wilden wel toekomstigen even waarschuwen


Groetjes


Pascal&Katiren

Ik heb aangifte gedaan waar nadien de heer in kwestie zig heeft verontschuldigd bij mijn vrouw


Baron

 :hoedjeaf: :hoedjeaf:


Haha, wat een verhaal. Goed dat jullie het met humor nemen. Eigenlijk zouden ze hem op straat moeten zetten. Maar ja, dan zouden jullie misschien weer gevaar lopen. Wraak!


:lachen: :lachen: :lachen:
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

Pascal&Katiren

@Baron
G
Neen hoor hij werd ontslagen en heeft er spijt van

Life is better in the phillipines lol

vvjoris

Citaat van: Pascal&Katiren op zondag 19 februari 2012, 10:24:12
...

Moesten we na afgifte een gezonaamde Capcom spreken daar die ons even vertelde dat het niet mogelijk zou zijn om na 10 dagen ondertrouw te kunnen huwen

...


Ik heb hier al zoveel gelezen over de papierwinkel en de procedures om te trouwen, maar...

een Capcom wat is dat voor iets?
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Cosyns Guy

Heb het er met mijn vrouw over gehad en ze vertelde mij dat ze Capcom niet kende maar wel Papcom ( population comission ).
Welk trouwens hetzelfde is,ben je zeker dat er geen schrijffout gemaakt is Pascal ?

Kano

Er is inderdaad een Population Commission. De afkorting is niet Capcom of Papcom, maar Popcom   :biggrinn:  http://www.popcom.gov.ph/index.php.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Cosyns Guy

Citaat van: Kano op dinsdag 28 februari 2012, 11:29:55
Er is inderdaad een Population Commission. De afkorting is niet Capcom of Papcom, maar Popcom   :biggrinn:  http://www.popcom.gov.ph/index.php.

Correct,moet inderdaad popcom zijn....oude dag...oude ogen... :lachen:

Pascal&Katiren

Juist Papcom lol

De naam zegt al genoeg hahahahaha :lachen:

Tinulang_Manok

Jonge ogen zijn echter ook geen garantie voor goed zicht :haha:
Amare et sapere vix deo conceditur

Baron

Citaat van: Pascal&Katiren op dinsdag 28 februari 2012, 00:17:37
@Baron
G
Neen hoor hij werd ontslagen en heeft er spijt van

Life is better in the phillipines lol


:hoedjeaf: :hoedjeaf:


Goed zo, heeft ie ook wel verdiend  :thumb:


:daag: :daag:
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).