Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Echtscheiding of annulment

Gestart door MaxxHoorn, zaterdag 10 mei 2014, 14:29:52

Vorige topic - Volgende topic

Admin

Er zijn twee fragmenten online, die enkel via html in te voegen zijn.
Citaten van dit bericht zullen niet werken. Html is enkel beschikbaar voor de admin.



[admin][/admin]
Hallo gast. :welcome:

Cees


OK ik had enkel de link gekopieerd eb nu even verder zitten kijken het wordt 21 Mei om 7pm et zal denk europese tijd zijn.

Next Airing: WED MAY 21 7PM ET

Heb hem zelf al 2x gezien


gr.Cees
Je hoeft niet altijd geluk te hebben, als je maar geen pech heb

erikjohan

Citaat van: MaxxHoorn op dinsdag 13 mei 2014, 22:46:37
Hmm, fijn land die Filipijnen :D Ik zal eens zoeken naar de berichten over die Brit.

Geweldig land Maxxhoorn, Maar je moet er even doorheen bijten kop in de wind en doorbijten waar een wil is is een weg.
Je niet laten afschrikken door de ervaringen van deze Brit.
Succes !! 

Adik

Mijn ervaring is meer gebaseerd op andere aziatische landen maar 'de weg van de minste weerstand is vaak het meest succesvol'. Harmonie staat vaker hoger dan individualisme (egoisme niet te verwarren met egocentrisme). Er als buitenlander lig je toch al snel onder de spotlight en krijg je te maken met 'natuurlijke selectie'. Ik weet niet hoe de verstandhoudingen zijn maar het is een overweging waard om je op de vlakte te houden en je vriendin het voornaamste deel met de schoonfamilie te regelen.

bananacreek

Citaat van: Admin op woensdag 14 mei 2014, 21:04:37
Er zijn twee fragmenten online, die enkel via html in te voegen zijn.
Citaten van dit bericht zullen niet werken. Html is enkel beschikbaar voor de admin.



<html><iframe width="640" height="391" src="http://channel.nationalgeographic.com/channel/locked-up-abroad/videos/arrested-and-pregnant/embed/" frameborder="0" scrolling="no" allowfullscreen></iframe></html>


<html><iframe width="640" height="391" src="http://channel.nationalgeographic.com/channel/locked-up-abroad/videos/deadly-car-chase/embed/" frameborder="0" scrolling="no" allowfullscreen></iframe></html>


Yep....that's the real  :smiley-philippines: drama.......... :jajaja: :jajaja:

MaxxHoorn

Bedankt voor de links en clips. Wel scary hoor.

Maar ik zet ook gewoon door hoor. Zal me niet tegen laten houden door één zo'n verhaal, maar zal wel een beetje beter opletten.

daf105paccar

Citaat van: MaxxHoorn op zaterdag 17 mei 2014, 13:42:35
Bedankt voor de links en clips. Wel scary hoor.

Maar ik zet ook gewoon door hoor. Zal me niet tegen laten houden door één zo'n verhaal, maar zal wel een beetje beter opletten.
Maxx,de bedoeling was niet om je af te schrikken maar om je de nodige voorzichtigheid aan te raden.
Ik hoop dat je de nood aan een goeie advocaat inziet?

gertve

Jackie heeft een advocate die haar annulment in Davao zal indienen, of al ingedient heft.. Jackie zelf is in Taiwan en zal niet in staat zijn de zittingen bij te wonen.
Ik heb haar wel geholpen met het zoeken naar een advocaat en wat er bij komt kijken (voor zover internet toestaat), maar verder geen mengeling hierin. Wat ik heb gelezen is dat een annulment aardig duur kan worden als ze doorhebben dat er een buitenlander bij gemoeid is.
Ik zal eventueel een nieuw topic starten als ik meer weet van de uitkomst, zodat ik ' onze' bevindingen kan delen.
Volgens mij zal het gebeuren een 160-180.000 pesos kosten, staat me bij.

bananacreek

Citaat van: gertve op zondag 18 mei 2014, 13:06:33
Jackie heeft een advocate die haar annulment in Davao zal indienen, of al ingedient heft.. Jackie zelf is in Taiwan en zal niet in staat zijn de zittingen bij te wonen.
Ik heb haar wel geholpen met het zoeken naar een advocaat en wat er bij komt kijken (voor zover internet toestaat), maar verder geen mengeling hierin. Wat ik heb gelezen is dat een annulment aardig duur kan worden als ze doorhebben dat er een buitenlander bij gemoeid is.
Ik zal eventueel een nieuw topic starten als ik meer weet van de uitkomst, zodat ik ' onze' bevindingen kan delen.
Volgens mij zal het gebeuren een 160-180.000 pesos kosten, staat me bij.

Naar mijn mening zal ze toch in die zaak PERSOONLIJK moeten getuigen............anders krijgt zij NOOIT die anullment toegewezen............... :neeneenee:

Citaat(b) The notice shall be served separately on the parties and their respective counsels as well as on the public prosecutor. It shall be their duty to appear personally at the pre-trial. c

Hier de volledige tekst van een SC circular betreffende anullment procedures in the Philippines:

Citaathttp://www.chanrobles.com/amno021110sc.html#.U3icUNKSyE4










Rich

De vraag is : If  I am  abroad, can I still file and pursue an annulment?

het antwoord is: Yes.  Part of the psychological evaluation can be done by email and the interview can be done via *VOIP, but most psychologists will ask to see the petitioner in person before releasing the evaluation. Also, after the drafting of the Petition, you may sign the petition in the presence of a Philippine consul authorized to take oaths nearest your place of residence. The authenticated documents are then sent back to the Philippines for filing in court. At a certain point in the proceedings described above, particularly during the trial stage, you will be required to testify and appear in court.  Source : http://deborjalaw.com/2009/04/11/philippine-annulment-top-ten-10-questions/

Haar advokaat zou haar er op moeten wijzen dat zij dus persoonlijk in de rechtbank dient te verschijnen. Ik ga dan van de veronderstelling uit dat hij weet dat zij in Taiwan werkt?

* VOIP : VoIP staat voor Voice-over-Internet-Protocol en betekent in de praktijk zoveel als bellen over een computernetwerk zoals internet. Bij gebruik van VoIP is niet langer een analoge (PTSN) of digitale telefoonlijn (ISDN) nodig en kan naast spraak ook andere digitale informatie worden meegezonden. VoIP wordt ook weleens IP-telefonie of internettelefonie genoemd.
Rich de Nederbelg.