Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Echtscheiding of annulment

Gestart door MaxxHoorn, zaterdag 10 mei 2014, 14:29:52

Vorige topic - Volgende topic

gertve

De advocaat in kwestie weet dat ze in het buitenland werkt. Op het forum waar ik het eerst over haar gelezen heb is er iemand geholpen die ook niet hoefde te verschijnen. Het is het internet, dus er wordt een hoop geschreven.
Dus daarom bood ik aan om er een topic over te schrijven zodra ik meer weet/resultaten heb. Tot die tijd is het afgaan op je gevoel denk ik.

Ik meen ook dat er best wel verschillende rechters zijn. Zo zijn er een aantal bekend waar je op voorhand nul op request krijgt, die zijn ronduit tegen annulment. Daar zullen ook wel rechters tegen over staan die meer in het belang van de vrouw denkt. Nu is Davao meer Moslim georienteerd, wellicht kent Jackie's advocaat daar een rechter waar wat mee te regelen is, geen idee.

Basis punt is dat Jackie bij haar man weg wil, en dat zou voor haar de hoofreden moeten zijn voor annulment. Dat heb ik herhaald toen ze me vroeg wat ze moest antwoorden op de vraag of ze al een nieuwe relatie heeft. Ik heb haar geadviseerd hierop nee te antwoorden met bovenstaande in gedachte.

Ik neem aan dat de advocaat wel aangeeft wat er nodig is, dus als Jackie moet verschijnen dan horen we het wel. 

bananacreek

Vergeet niet dat je geen keuzes hebt in de rechters en zelfs als de lawyers een "raffling" van een zaak onder de tafel kunnen betalen blijf je in geval van een anullment of marriage toegewezen aan de "FAMILY COURT" en er zal maar één "Family Court" in Davao city zijn (neem ik althans aan)

http://www.chanrobles.com/republicactno8369.htm#.U3i9v9KSyE4




bananacreek

Citaat van: gertve op zondag 18 mei 2014, 15:00:11
De advocaat in kwestie weet dat ze in het buitenland werkt. Op het forum waar ik het eerst over haar gelezen heb is er iemand geholpen die ook niet hoefde te verschijnen. Het is het internet, dus er wordt een hoop geschreven.
Dus daarom bood ik aan om er een topic over te schrijven zodra ik meer weet/resultaten heb. Tot die tijd is het afgaan op je gevoel denk ik.

Ik meen ook dat er best wel verschillende rechters zijn. Zo zijn er een aantal bekend waar je op voorhand nul op request krijgt, die zijn ronduit tegen annulment. Daar zullen ook wel rechters tegen over staan die meer in het belang van de vrouw denkt. Nu is Davao meer Moslim georienteerd, wellicht kent Jackie's advocaat daar een rechter waar wat mee te regelen is, geen idee.

Basis punt is dat Jackie bij haar man weg wil, en dat zou voor haar de hoofreden moeten zijn voor annulment. Dat heb ik herhaald toen ze me vroeg wat ze moest antwoorden op de vraag of ze al een nieuwe relatie heeft. Ik heb haar geadviseerd hierop nee te antwoorden met bovenstaande in gedachte.

Ik neem aan dat de advocaat wel aangeeft wat er nodig is, dus als Jackie moet verschijnen dan horen we het wel. 

Advokaten hier zijn slimme vogels en die worden nog veel slimmer zodra ze weten dat er een blanke de financiele touwtjes in handen heeft.

Alleen kan een anullment worden uitgesproken als de tegenpartij van degene die een petition voor anullment indient "psychological incapable" (op het moment dat het betreffende huwelijk tot stand kwam) gaat worden verklaard door de rechtbank.

Zeer belangrijk punt is het uitzoeken door de "aangewezen Fiscal (public prosecutor)" of er wel of niet "collusion" is.
Bijvoorbeeld: "De echtgenoten werken beide mee om een anullment te kunnen krijgen en als "collusion" kan worden bewezen dan is de anullment van de baan".......  :denk:

bananacreek

#33
Citaat van: bananacreek op zondag 18 mei 2014, 16:41:34
Citaat van: gertve op zondag 18 mei 2014, 15:00:11
De advocaat in kwestie weet dat ze in het buitenland werkt. Op het forum waar ik het eerst over haar gelezen heb is er iemand geholpen die ook niet hoefde te verschijnen. Het is het internet, dus er wordt een hoop geschreven.
Dus daarom bood ik aan om er een topic over te schrijven zodra ik meer weet/resultaten heb. Tot die tijd is het afgaan op je gevoel denk ik.

Ik meen ook dat er best wel verschillende rechters zijn. Zo zijn er een aantal bekend waar je op voorhand nul op request krijgt, die zijn ronduit tegen annulment. Daar zullen ook wel rechters tegen over staan die meer in het belang van de vrouw denkt. Nu is Davao meer Moslim georienteerd, wellicht kent Jackie's advocaat daar een rechter waar wat mee te regelen is, geen idee.

Basis punt is dat Jackie bij haar man weg wil, en dat zou voor haar de hoofreden moeten zijn voor annulment. Dat heb ik herhaald toen ze me vroeg wat ze moest antwoorden op de vraag of ze al een nieuwe relatie heeft. Ik heb haar geadviseerd hierop nee te antwoorden met bovenstaande in gedachte.

Ik neem aan dat de advocaat wel aangeeft wat er nodig is, dus als Jackie moet verschijnen dan horen we het wel.  

Advokaten hier zijn slimme vogels en die worden nog veel slimmer zodra ze weten dat er een blanke de financiele touwtjes in handen heeft.

Alleen kan een anullment worden uitgesproken als de tegenpartij van degene die een petition voor anullment indient "psychological incapable" (op het moment dat het betreffende huwelijk tot stand kwam) gaat worden verklaard door de rechtbank.

Zeer belangrijk punt is het uitzoeken door de "aangewezen Fiscal (public prosecutor)" of er wel of niet "collusion" is.
Bijvoorbeeld: "De echtgenoten werken beide mee om een anullment te kunnen krijgen en als "collusion" kan worden bewezen dan is de anullment van de baan".......  :denk:

Sorry er zijn ook nog een paar andere redenen voor anullment bezijdens Art. 36 van de Family code of the Philippines...maar ik ben dat vergeten omdat ik zuiver met Art. 36 te maken had..........en de betreffende psychiater had alle wetten en regels aan zijn laars gelapt waaronder de zeer belanrijke RULE 28 van de "Rules Of Court" of the Philippines en ook toen ik in beroep ging bij de PMA (Philippine Medical Association) en de PRC (Philippine Regulation Commission) werd de zaak eenvoudig onder de tafel geschoven inclusief bij de Supreme Court of da Philippines...alleen maar omdat je een blanke bent (in mijn geval dan).... :jajaja: :lachen: :negatief: :negatief: :negatief: :negatief: :negatief:

De man beweerde dat ik een gevaarlijke Psychopaat was zonder mij ooit te hebben gezien.............. :lachen: :lachen:....... :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet: :denk: :denk:



RULE 28

Physical and Mental Examination of Persons

Section 1.   When examination may be ordered. – In an action in which the mental or physical condition of a party is in controversy, the court in which the action is pending may in its discretion order him to submit to a physical or mental examination by a physician. (1)

Section 2.   Order for examination. – The order for examination may be made only on motion for good cause shown and upon notice to the party to be examined and to all other parties, and shall specify the time, place, manner, conditions and scope of the examination and the person or persons by whom it is to be made. (2)

Section 3.   Report of findings. – If requested by the party examined, the party causing the examination to be made shall deliver to him a copy of a detailed written report of the examining physician setting out his findings and conclusions. After such request and delivery, the party causing the examination to be made shall be entitled upon request to receive from the party examined a like report of any examination, previously or thereafter made, of the same mental or physical condition. If the party examined refuses to deliver such report, the court on motion and notice may make an order requiring delivery on such terms as are just, and if a physician fails or refuses to make such a report the court may exclude his testimony if offered at the trial. (3a)

Section 4.   Waiver of privilege. – By requesting and obtaining a report of the examination so ordered or by taking the deposition of the examiner, the party examined waives any privilege he may have in that action or any other involving the same controversy, regarding the testimony of every other person who has examined or may thereafter examine him in respect of the same mental or physical examination. (4)


:crazy: :crazy: :rennen: :rennen: :rennen: :benweg: :benweg: :benweg:


Cosyns Guy

Citaat van: gertve op zondag 18 mei 2014, 15:00:11
De advocaat in kwestie weet dat ze in het buitenland werkt. Op het forum waar ik het eerst over haar gelezen heb is er iemand geholpen die ook niet hoefde te verschijnen. Het is het internet, dus er wordt een hoop geschreven.
Dus daarom bood ik aan om er een topic over te schrijven zodra ik meer weet/resultaten heb. Tot die tijd is het afgaan op je gevoel denk ik.

Ik meen ook dat er best wel verschillende rechters zijn. Zo zijn er een aantal bekend waar je op voorhand nul op request krijgt, die zijn ronduit tegen annulment. Daar zullen ook wel rechters tegen over staan die meer in het belang van de vrouw denkt. Nu is Davao meer Moslim georienteerd, wellicht kent Jackie's advocaat daar een rechter waar wat mee te regelen is, geen idee.

Basis punt is dat Jackie bij haar man weg wil, en dat zou voor haar de hoofreden moeten zijn voor annulment. Dat heb ik herhaald toen ze me vroeg wat ze moest antwoorden op de vraag of ze al een nieuwe relatie heeft. Ik heb haar geadviseerd hierop nee te antwoorden met bovenstaande in gedachte.

Ik neem aan dat de advocaat wel aangeeft wat er nodig is, dus als Jackie moet verschijnen dan horen we het wel. 
Davao meer Moslim georienteerd...vergeet dat maar,de moslims zitten in plaatsen aangeduid door de mayor en moeten zich aanpassen aan Filipijnse normen en wetten niet omgekeerd.

gertve

Citaat van: Cosyns Guy op zondag 18 mei 2014, 18:58:11
Davao meer Moslim georienteerd...vergeet dat maar,de moslims zitten in plaatsen aangeduid door de mayor en moeten zich aanpassen aan Filipijnse normen en wetten niet omgekeerd.
Ik ben er nooit geweest, dus ik loop op dit punt maar te gissen. Waarom ik moslims aanhaal is niet vanwege onafhankelijkheid maar omdat zij wel kunnen scheiden en de christenen niet. Geen idee of dit dus invloed heft, ik kan er alleen op hopen. Dat ze wat verder van de christelijke invloed af zitten.

gertve

Citaat van: Rich op zondag 18 mei 2014, 14:41:46
Haar advokaat zou haar er op moeten wijzen dat zij dus persoonlijk in de rechtbank dient te verschijnen. Ik ga dan van de veronderstelling uit dat hij weet dat zij in Taiwan werkt?

Ik ga ervan uit dat haar advocaat haar hierop zal wijzen als het nodig is. De advocaat is op de hoogte van haar situatie, over mijn bestaan weet ik niet. Zal dat laatste eens navragen.

Ik heb een artikel gevonden die het volgende over het aanwezig zijn zegt (met bold/vet aangegeven):

5. Pre-trial conference. During the mandatory pre-trial conference, the court and the parties deal with certain matters, such as stipulation of facts, for the purpose of expediting the proceedings. The petition may be dismissed if the petitioner fails to appear during pre-trial. At this stage, the court may also refer the issues to a mediator who shall assist the parties in reaching an agreement on matters not prohibited by law (no compromise allowed in civil status of persons, validity of marriage or of legal separation, grounds for legal separation, jurisdiction of courts, and future support and legitime). The court may also require a social worker to conduct a case study and submit a report at least 3 days before the pre-trial conference, or at any stage of the case whenever necessary.
Bron: http://jlp-law.com/blog/steps-procedure-in-annulment-declaration-nullity-of-marriage/

Het word MAY geeft al aan dat het niet verplicht is, en dat de procedure kan voltooien. Daarentegen kan Creek een punt hebben, en zal het de uitspraak kunnen beinvloeden. Als Jackie kan aantonen dat ze van haar werkgever geen toestemming krijgt om naar PH te gaan (ze heeft maar 10 vakantiedagen bv) dan zou de rechtbank dat in overweging kunnen nemen.

gertve

Citaat van: bananacreek op zondag 18 mei 2014, 16:41:34
Zeer belangrijk punt is het uitzoeken door de "aangewezen Fiscal (public prosecutor)" of er wel of niet "collusion" is.
Bijvoorbeeld: "De echtgenoten werken beide mee om een anullment te kunnen krijgen en als "collusion" kan worden bewezen dan is de anullment van de baan".......  :denk:

De vraag die gesteld werd door de advocaat: will he contest it? Een Uncontested annulment schijnt meer kans van slagen te hebben. Voor hem is zij het kip met de gouden eieren (voor mij iets anders trouwens  :floet: ) dus ik verwacht dat, als hij verschijnt, beroep zal aantekenen. Maar ik ga niet zover dat ik de gedachtengang van een pinoy kan voorspellen. Collusion lijkt me iets anders dan uncontested.

Wat eventueel nog een oplossing kan zijn, buiten annulment: Jackie probeert Taiwanees citizenship te halen, en dan scheiden. Voor zover ik heb kunnen nagaan voldoet ze aan de vereisten. Een andere optie: beiden bekeren tot de Islam. (Als zij zich bekeert dan geldt er een periode waarin haar man de kans krijgt zich ook te bekeren. Is die periode verstreken (3x ongesteld zijn, 3 maanden na een menopause of na geboorte kind in geval van zwangerschap) en hij heeft zich niet bekeerd dan mag ze een andere moslim trouwen. Dat moet ik dan zijn  :denk: ).


opinie

Citaat van: gertve op zondag 18 mei 2014, 22:25:18

  • Wat eventueel nog een oplossing kan zijn, buiten annulment: Jackie probeert Taiwanees citizenship te halen, en dan scheiden. Voor zover ik heb kunnen nagaan voldoet ze aan de vereisten.


  • Een andere optie: beiden bekeren tot de Islam. (Als zij zich bekeert dan geldt er een periode waarin haar man de kans krijgt zich ook te bekeren. Is die periode verstreken (3x ongesteld zijn, 3 maanden na een menopause of na geboorte kind in geval van zwangerschap) en hij heeft zich niet bekeerd dan mag ze een andere moslim trouwen. Dat moet ik dan zijn  :denk: ).

  • Daar zijn nog voordelen aan: 90 dagen visum automatisch voor Taiwanezen
    Echter de Filippijnse wet is omnipotent: ook ex-Filippijnen kunnen niet scheiden. Ze zal dan voor de Taiwanese wet gescheiden zijn en met je kunnen trouwen. In de Filippijnen zal ze altijd getrouwd blijven met haar ex. Daar is hij dus haar erfgenaam.


    • En als hij zich bekeerd?
    • Je weet toch dat je dan een kleine amputatie tegemoet gaat? Achteraf terug christen worden is een doodzonde!
    Een klasgenote van mijn vrouw is ook bekeerd om haar ventje te kunnen dumpen.  :dump:
    Filippijnen, een streng katholiek land?  :haha:  :blahblah: Waarom maken ze dan wetten die de mensen aanzet om moslim te worden? Terug naar de situatie zoals ze was voor de komst van de Spanjaarden?  :denk:  :jajaja:
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

gosternokke

Ja,das natuurlijk wel te verwachten als je in een land ander wetten heb voor moslims als voor cristenen.    Tuurlijk gaan mensen daar gebruik van maken, of misbruik , maar net hoe je het bekijkt.   We hebben het onlangs bij Freddie Aguilar gezien.  Was dan wel geen scheiding , maar huwelijk met een minderjarige.  Ze switschen sneller van geloof dan een stoplicht van rood naar groen  :lachen:   

@ Gerve,   Taiwanees worden zou een mooi alternatief zijn mocht die annulment een gebed zender einde worden.


   Veel mensen vragen zich af wanneer komt er nou eens een wet die echtscheiding in  :smiley-philippines:  mogelijk maakt ?  Eeerlijk gezegd ik zie het de eerste 10 jaar nog niet gebeuren.   Als je ziet hoe moeilijk het was om een wet voor meer gebruik van voorbehoedsmiddelen er door te krijgen .

  Echtscheiding is echt een brug tever.