Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Attest geen huwelijksbeletsel Manila

Gestart door joge, maandag 14 januari 2013, 19:01:05

Vorige topic - Volgende topic

Ronny55

Citaat van: Kano op vrijdag 15 maart 2013, 07:52:39
Zo makkelijk is het nu ook weer niet op te lossen. Stel de pinay neemt na een paar weken de benen en duikt onder.  Er komt controle. Schijnhuwelijk?  Belg de petoet in?
Gewoon met je hoofd denken niet met je lul, en ja dan ben je de lul als je je laat vangen. Uit . Neen dat wij nu de slachtoffers zijn voor de stommiteiten van anderen das beter,of hoe zie ik dat.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

joge

Citaat van: JohanT op donderdag 14 maart 2013, 17:57:36
Even mijn situatie.

Min verloofde noch ik ooit al in het huwelijk getreden, leeftijdsverschil 7 jaar.
Alle documenten waren tot in de puntjes in orde (visum voor verloofde voor huwelijk in Belgie)
Dienst vreemdelingen zaken had na 2 weken een positief advies uitgebracht.
Mijn verloofde ging naar de ambassade voor de aanvraag van het visum....zelfs geen interview.
Nadien werd ik in Belgie uitgenodigd door het parket voor een interview.
3 uur lang de meest waanzinnige vragen.
6 weken later kreeg ik van de gemeente Mortsel een brief waarin de voltrekking van het huwelijk werd geweigerd op gronde van 'vermoeden van schijnhuwelijk' zonder enige, nochtans verplichte, motivatie.
Advocaat onder de arm genomen in beroep gegaan, komt voor op 16 april.

Ondertussen heb ik een nieuwe job gevonden in Dubai en ga Belgie verlaten en mij vestigen op de Filipijnen.
Wij zijn van plan te huwen in april.

Mijn vraag: kunnen ze nu weer gaan dwarsliggen en mij de 'legal capacity' weigeren?

Hoi ,
Ik denk eerlijk gezegd niet, ik geloof dat je heel veel kans hebt om er in te slagen met wat je nu van plan bent, ik heb het hier van iemand gehoord die ongeveer de zelfde situatie voor had , enkel hun leeftijds verschil was veel groter.... tja daar in Mortsel moet je zijn blijkbaar  hehe

veel succes gewenst

grts
End is not the end, in fact E.N.D is " Effort Never Dies " and if you get NO in an answer , then remember NO is " Next Opportunity ". Always be positive..

Ronny55

Citaat van: joge op vrijdag 15 maart 2013, 10:28:05
Citaat van: JohanT op donderdag 14 maart 2013, 17:57:36
Even mijn situatie.

Min verloofde noch ik ooit al in het huwelijk getreden, leeftijdsverschil 7 jaar.
Alle documenten waren tot in de puntjes in orde (visum voor verloofde voor huwelijk in Belgie)
Dienst vreemdelingen zaken had na 2 weken een positief advies uitgebracht.
Mijn verloofde ging naar de ambassade voor de aanvraag van het visum....zelfs geen interview.
Nadien werd ik in Belgie uitgenodigd door het parket voor een interview.
3 uur lang de meest waanzinnige vragen.
6 weken later kreeg ik van de gemeente Mortsel een brief waarin de voltrekking van het huwelijk werd geweigerd op gronde van 'vermoeden van schijnhuwelijk' zonder enige, nochtans verplichte, motivatie.
Advocaat onder de arm genomen in beroep gegaan, komt voor op 16 april.

Ondertussen heb ik een nieuwe job gevonden in Dubai en ga Belgie verlaten en mij vestigen op de Filipijnen.
Wij zijn van plan te huwen in april.

Mijn vraag: kunnen ze nu weer gaan dwarsliggen en mij de 'legal capacity' weigeren?

Hoi ,
Ik denk eerlijk gezegd niet, ik geloof dat je heel veel kans hebt om er in te slagen met wat je nu van plan bent, ik heb het hier van iemand gehoord die ongeveer de zelfde situatie voor had , enkel hun leeftijds verschil was veel groter.... tja daar in Mortsel moet je zijn blijkbaar  hehe

veel succes gewenst

grts
Trouwen in de Philipijnen is een  :smiley-philippines: aangelegenheid. Daar gaan ze zich waarschijnlijk niet tegen verzetten, maar of het huwelijk dan in  :belgiesmiley: geregistreed wordt  :weetikniet: daar heeft  :belgiesmiley: weer wel iets in de pap te brokken. Voor een gezinshereinging eventueel is dat wel van belang . Voor zover ik weet is nog geen LC geweigerd als de doc's ok zijn.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.