Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Zorgverzekering

Gestart door LMBen, zondag 2 november 2014, 21:48:35

Vorige topic - Volgende topic

LMBen

Zorgverzekering
Iets voor nederlanders om rekening mee te houden.
Ik ben in Belgie beland om met mijn vrouw samen te kunnen zijn
Volgens de europeese regels moeten we minimaal 6mnd hier blijven, dus tot wij onze visa hebben uit Brussel.
Nu moest ik natuurlijk ziekenfonds hebben, tenslotte ben ik daarom terug gekomen, en dat is lekker goedkoop hier in Belgie.
74.88 euro per jaar en ziekenhuis verzekering 408.- euro per jaar.
Heb dan ook nog een extra verzekering van 400.- per jaar
Tot zover alles goed, maar als je een uitkering uit nederland heb hetzij aow of ww
dan moet je dus papieren aanvragen bij zorgverzekering nederland.
Zonder dat kan je niet verzekeren in de EU.
Dus dat is iets om goed over na te denken, nu ben ik nog duur uit.
Nu iedere maand 75 euro in belgie en 190 in nederland samen 265 euro.
Dit is voor mijn partner en mij samen, denk net zoveel in nederland.
Jammer genoeg heb ik geen keus moet nu eenmaal bijpas operatie hebben.
Loonheffing
Wij passen de loonheffingskorting toe Bijdrage Zvw-buitenland
- procentuele bijdrage Zvw           â,¬24.44
- procentuele bijdrage AWBZ       â,¬22.66
- nominale premie                         â,¬123.22

Totaal inhoudingen Netto bedrag per maand.â,¬ 190.12 
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

peldoman

Ik zou hier maar eens nadere info over inwinnen.
Je woont in de EU en ik vraag mij af of dat wel mag.
Mijn buurman is pas naar België verhuisd, was vol lof over de lage zorgverzekering.
Heeft een uitkering ik dacht wia en betaald hier niet.

Ronny55

Citaat van: LMBen op zondag  2 november 2014, 21:48:35
Zorgverzekering
Iets voor nederlanders om rekening mee te houden.
Ik ben in Belgie beland om met mijn vrouw samen te kunnen zijn
Volgens de europeese regels moeten we minimaal 6mnd hier blijven, dus tot wij onze visa hebben uit Brussel.
Nu moest ik natuurlijk ziekenfonds hebben, tenslotte ben ik daarom terug gekomen, en dat is lekker goedkoop hier in Belgie.
74.88 euro per jaar en ziekenhuis verzekering 408.- euro per jaar.
Heb dan ook nog een extra verzekering van 400.- per jaar
Tot zover alles goed, maar als je een uitkering uit nederland heb hetzij aow of ww
dan moet je dus papieren aanvragen bij zorgverzekering nederland.
Zonder dat kan je niet verzekeren in de EU.
Dus dat is iets om goed over na te denken, nu ben ik nog duur uit.
Nu iedere maand 75 euro in belgie en 190 in nederland samen 265 euro.
Dit is voor mijn partner en mij samen, denk net zoveel in nederland.
Jammer genoeg heb ik geen keus moet nu eenmaal bijpas operatie hebben.
Loonheffing
Wij passen de loonheffingskorting toe Bijdrage Zvw-buitenland
- procentuele bijdrage Zvw           â,¬24.44
- procentuele bijdrage AWBZ       â,¬22.66
- nominale premie                         â,¬123.22

Totaal inhoudingen Netto bedrag per maand.â,¬ 190.12 
Tja dat is een beetje normaal he , die 74,88 euro per jaar betaal je voor de  :belgiesmiley: mutualiteit, die treed dan op als tussenpersoon tussen jou en de  :nederlandsevlag: ziekteverzekering of hoe ook in  :nederlandsevlag: mag heten. Je ziektekosten worden door  :nederlandsevlag: betaald , daar heb je ook maandelijks aan afgedragen. Hoe je aan die 75 euro/ maand komt die nu ook in  :belgiesmiley: afdraagt snap ik niet goed.  :weetikniet:

Zelf betaal(worden op mijn uitkering afgehouden) ik in  :belgiesmiley: 78 euro per maand aan sociaal lasten . Voor de mutualiteit ook nog eens 11,25 euro per maand . Op die manier heb ik geen problemen voor ziektekosten in  :belgiesmiley: . Hospitalisatieverzekering via de mutualiteit kan helaas niet meer gezien ik in de  :smiley-philippines: woon. Als ook ziektekosten in de  :smiley-philippines: vallen mij voor 100% tenlaste, enkel ziektekosten in  :belgiesmiley: krijg ik vergoed .....als diabeet moet ik minmum 1 x per jaar bij de endocrinoloog in  :belgiesmiley: op "controle" om in lid te blijven van de diabetisch convensie ( alles gratis, meetapperatuur, strips enz) .
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Lorre

Ik betaal bij de CM (mutualiteit) om en bij de 75 euro per jaar en bij DKV heb ik de IS2000 hospitalisatieverzekering, daar betaal ik 436 euro per jaar(*) voor.

IS2000: Deze verzekering betaalt uw hospitalisatiekosten onbeperkt terug, inclusief eendagskliniek. Ook uw medische voor- en nabehandelingskosten (30 dagen voor en 90 dagen na uw opname), worden vergoed, na tussenkomst van uw ziekenfonds. Bovendien vergoedt deze hospitalisatieverzekering eveneens de medische kosten voor de ambulante behandeling van 27 zware ziekten, ook al wordt u niet in het ziekenhuis opgenomen. 

U hebt de vrije keuze van arts, kamer en ziekenhuis. Als u bij een ongeval, ziekte of bevalling wordt opgenomen, hoeft u enkel uw Medi-Card® voor te leggen. Wij hebben immers met bijna alle ziekenhuizen in België een derdebetalersregeling. DKV betaalt in dat geval uw factuur rechtstreeks aan het ziekenhuis, waardoor u geen voorschot of hoge eindfactuur voorgeschoteld krijgt. 

Wordt u in het buitenland gehospitaliseerd? Geen probleem. Op de keerzijde van uw Medi-Card® staat het nummer van DKV Assistance. Via dit nummer krijgt u het nodige advies om uw opname zo vlot mogelijk af te handelen. Zorg er wel voor dat u ons vooraf op de hoogte brengt van elke geplande opname in het buitenland.

(*) jaarlijkse premie hangt af van je leeftijd

Tinulang_Manok

LMBen, ik kan alleen maar vertellen hoe het bij mij geregeld is, maar misschien heb je er wat aan (geldt dan wel voor Duitsland, maar zou niet veel mogen verschillen denk ik).

Ik werk in Nederland en woon in Duitsland, mijn Asawa woont bij mij in Duitsland en werkt niet, verder is er dan nog een kind van ons.

Ik ben verzekerd bij Menzis in Nederland en heb daar het meest goedkope pakket wat er is. Via Menzis heb ik mij bij een Duiste ziektenkosten verzekeraar aangemeld.
Bij de Duitse ziektenkostenverzekeraar heb ik mijn vrouw en kind aangemeld, en omdat mijn vrouw niet in Duitsland werkt of uitkering ontvangt gaat zij mee met de nederlandse ziektenkosten verzekering. Die rekeningen krijg ik echter niet van Menzis maar van de Zorginstituut Nederland http://www.zorginstituutnederland.nl/.
Daarvoor krijgen we dan de 'normale duitse zorg' (zo omschreef mij de duitse zorgverzekeraar mevrouw dat, ze kon mij niet zeggen waar ik nu precies recht op had, maar tot nu toe wordt bijna alles betaald, alleen af en toe eens 5 euro eigen bijdrage voor medicijnen).
Ik heb voor iedereen een duits pasje voor de zorg in Duitsland, en een pasje van Menzis en twee pasjes van ZN voor de zorg in Nederland (als ik dat laatste gepland wil, moet ik dat wel ff eerst aanvragen).

Ik betaal voor mijzelf â,¬88,81 aan Menzis
Voor mijn vrouw â,¬64,94 aan ZN
En voor mijn kind is het nog onbekend.

Ik betaal niets aan de zorgverzekeraar in Duitsland, ik heb een filippijnse hypochonder in huis zitten dus ik zie regelmatig ziekenhuizen en wachtkamers van binnen, nooit problemen gehad qua betalen.
Amare et sapere vix deo conceditur

Ronny55

Ik betaal niets aan de zorgverzekeraar in Duitsland, ik heb een filippijnse hypochonder in huis zitten dus ik zie regelmatig ziekenhuizen en wachtkamers van binnen, nooit problemen gehad qua betalen.

Iemand die voortdurend bang is ziek te zijn en meent symptomen van ernstige ziekten te hebben terwijl uit onderzoek niets blijkt .

Dan hoeft niemand te gaan googelen voor de betekenis. :lachen: :lachen: ....Hoe ze dat uitspreken  :confused2: Zeg dan maar gewoon "viaduct", das al moeilijk genoeg.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

LMBen

Het gaat niet om mensen die werken in nederland of waar ook, maar om mensen die een UITKERING uit nederland hebben zoals aow ww of abp pensioen.
Dan moet je eerst aanmelden bij zorgverzekering nederland voordat je kan inschrijven in het land waar je woont.
Zonder dat papier kan je NIET verzekeren.
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

Pinkpanther

Hi, ik woon in Nederland en werk af en toe als ZZp er.
Ben 5 maanden per jaar in the PHP.
Nu wil ik mijn huis in NL verkopen en dan naar Belgie verhuizen, regio Lommel.
Ik heb overwaarde een paar ton ,  is dit ook belast in Belgie ?   
In NL betaal je nl. vermogensrendamentsheffing ca. 1.2 procent  ca. 25.000 euro is vrijgesteld hiervan.
En kom ik in aanmerking voor een Belgische zorgverzekering als ik er ga wonen en weinig inkomen heb ???

Pinkpanther  :nederlandsevlag: :smiley-philippines: :belgiesmiley:

Herbie

Spreek je Arabisch, dan krijg je alles in :belgiesmiley: stan.

Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

opinie

Citaat van: Pinkpanther op vrijdag 20 januari 2017, 11:22:51
En kom ik in aanmerking voor een Belgische zorgverzekering als ik er ga wonen en weinig inkomen heb ???

http://startpuntgrensarbeid.benelux.int/benl/nl/ziektekosten/in-welk-land-betaal-ik-een-bijdrage-voor-mijn-ziektekosten
Volgens deze site verzeker je je in het land waar je werkt.

Citaat van: Herbie op vrijdag 20 januari 2017, 15:12:10
Spreek je Arabisch, dan krijg je alles in :belgiesmiley: stan.

Ik ken er genoeg die vroeger enkel een dagtaak houden aan een stempeltje halen. Ze hadden nooit tijd om te werken. En deze beroepsdoppers waren nochtans de door sommige leden zeer geliefde Ariërs.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus