Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

rondreis filipijnen

Gestart door hagi, dinsdag 19 oktober 2010, 14:16:55

Vorige topic - Volgende topic

hagi

Goedemiddag,

Zou graag volgend jaar voor het eerst een bezoek aan de filipijnen maken.  Dit samen met mijn vriendin.  Heb al veel rondgereist in ZO Azie en heb veel gelezen over de filipijnen.  Hopelijk kunnen jullie je reiservaringen delen.

Betreft een rondreis van 14 dagen - graag jullie suggesties ivm onderstaande reis.

1-4: nachtbus Manila - Banaue - 2 nachten in Banaue - genieten vd rijstterrassen
5-9: Terug Manila en vlucht naar Coron waar ik via Tao expedities de  5 d/4n oversteek maak naar EL nido.  Bij aankomst El Nido via (mini)bus naar PP voor vlucht naar Cebu  (ondergrondse rivier lijkt mij niet de moeite in vergelijking met baguio)
10-13: malapascua island: duiken
14-15 vlucht naar Legaspi om te snorkelen met de whale sharks

Graag feedback



Robert

lijkt me helemaal niks mis met deze trip, ik zou er nog wel een weekje aan vastplakken en lekker nog een week een beetje relaxen aan het strand, maar dit zijn mooie trips.

gosternokke

Ik heb zelf geen ervaring met de Tao expedities , maar ik lees van mensen die dit eerder hebben gedaan op internet veelal positieve verhalen, de meesten zijn laaiend enthousiast over de Tao expeditie.  Het prijskaartje dat aan de Tao expeditie hangt vind ik absurd hoog,  Maar ze kunnen deze prijzen blijkbaar vragen,en er schijnt volop belangstelling voor te zijn.  AAn de andere kant ,je komt wel op eilandjes waar je normaal gesproken nooit zou komen, en alles is inclusief eten en drinken, maar ik blijf het duur vinden . Het is tenslotte maar een groot uitgevallen banca waar je op verblijft.  Wat de undergroundriver betreft ik ben er meerdere keren geweest en blijf het fascinerend vinden, en zie iedere keer toch weer nieuwe dingen.  Maar ik ben dan weer nooit in Baguio geweest ,dus kan helaas niet vergelijken.

stip66

Hallo Hagi,  :welcome:

Mag ik even cerieus zijn en vragen wat je zoal betaald voor deze 14 daagse excusie ?

:daag:

Mawibata

Citaat van: stip66 op dinsdag 19 oktober 2010, 17:26:39
Hallo Hagi,  :welcome:

Mag ik even cerieus zijn en vragen wat je zoal betaald voor deze 14 daagse excusie ?

:daag:

Peter,

hier kan je de prijzen terugvinden per soort trip   http://www.taophilippines.com/tao-trips


Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Baliw-katok

Mooie route, maar je planning is weinig flexibel.  En in "da Pilippines" kom je altijd wel eea onverwachts tegen.  Dus zorg maar dat je dan een alternatief hebt.  Zo ga je van Malapascua via Cebu (veronderstel ik) naar Legazpi. Is er wel een directe vlucht en zo neen, dan moet je eerst nog naar Manila en dan naar Legazpi.  Lijkt me heel wat tijdsverlies, plus het risico (zoals ik al zei) dat er iets fout loopt.  Ik vrees dat alles te vlug op elkaar volgt en dat je héél krap zit qua tijd.

gosternokke

Het blijft natuurlijk Filippijnen, dus er is altijd wel een typhoon, een staking of ander onheil dat je schema in de war gooid. 

stip66

Bespoke Expeditions on Tao Diwa cost 22,500pesos per day for up to 6 people inclusive.
For extra people add 3000 pesos per person per day. Maximum 8 people


Jaja, 't zijn zotten die ze moeten vinden  :lachen:

rambonsusay

nachtbus naar banaue  :happy2: heb ik ook gedaan hou je dan maar vast hoor lol   :biggrinn: 8 u in rammelbus is geen pretje  :floet: wat betreft de rice terraces die zijn adembenemend maar  de prachtigste zijn in batad ze zullen je dat wel voorstellen , goeie raad als je daar bent ga niet met trike maar met jeepney trike is goedkoper maar die brengt je alleen tot onder aan de berg waarnaar je 2 uren moet hiken in de bergen   maar natuurlijk als je daarvan houd  ik heb het ook gedaan en is de moeite hoor   :thumb: maar met de jeepney die brengt je helemaal boven waarna het niet ver meer is tot aan batad

yepyep

Citaat van: stip66 op dinsdag 19 oktober 2010, 21:06:08
Bespoke Expeditions on Tao Diwa cost 22,500pesos per day for up to 6 people inclusive.
For extra people add 3000 pesos per person per day. Maximum 8 people


Jaja, 't zijn zotten die ze moeten vinden  :lachen:

Da's 62,50 euro per dag. Als er eten, drinken, gidsen en overnachting bij zit, is het niet duur.

stip66

Citaat van: yepyep op woensdag 20 oktober 2010, 09:09:07
Da's 62,50 euro per dag. Als er eten, drinken, gidsen en overnachting bij zit, is het niet duur.

Niet duur is relatief, yepyep. Ik betaalde in november, vorig jaar PHP 15,000 voor een eiland gedurende een week-end ( 100 Islands ).
Inclusief overnachting, 20 x eten per dag  :haha:, rondvaarten met de boot naar andere eilanden, snorkelen, duiken,.... met 8 personen.

hagi

hallo,

alvast bedankt voor jullie reacties, ook al hebben sommigen mij schrik aangejaagd (stakingen, vluchten gecancelled) is het géén goed idee alle hotels (guesthouses) + vluchten op voorhand te boeken? 
weet idd dat mijn schema heel krap is maar probeer natuurlijk zoveel mogelijk te zien op korte tijd.
heb nog geen enkel gedacht van het totale prijskaartje - maar lees toch dat vliegen helemaal niet duur is.  banaue zal vrij goedkoop zijn - coron - el nido: 17500 pesos all inn (5d / 4n) zal zijn geld zeker waard zijn.  duiken in malapascua kan voor minder dan 25 euro per duik.  Het snorkelen met walvishaaien kan ook tegen een schappelijke prijs indien er bij een groep w aangesloten.

Tips + suggesties ivm logies, uitstappen nog steeds meer dan welkom... ben nog volop ah plannen - mijn trip is pas midden vlg jaar.

grtzzz

rambonsusay

in banaue  kun je best "people's choise " nemen voor overnachting  zeer lekker eten daar en prachtig uitzicht vanop het balkon daar  zie hier

http://www.filippijnen.org/index.php/topic,3220.msg18536.html#msg18536

en ook

http://www.filippijnen.org/index.php/topic,3223.0.html

:atyourservice:

Baliw-katok

Ipv Malapascua zou je kunnen naar Bohol gaan.  Duiken kan er rondom Balicasag en Pamilacan Island, mooie stranden vind je op Panglao en de rustige provinciesfeer kun je opsnuiven in de hoofdplaats Tagbilaran.  Voorts zijn er de Chocolate hills, de tarsier sanctuary, ettelijke watervallen en vele mooie oude kerkjes. 

Een ander eiland waar je heel wat te zien krijgt is Camiguin, doch niet ideaal voor de duikliefhebber.

gosternokke

Hallo Hagi,  Mocht je in PP gaan overnachten , dan ik je Hibiscus garden inn aanbevelen. Eigenaar is een Fransman, is kleinschalig ,rustig gelegen,maar toch vlak bij centrum, is schoon, ruime kamers, vriendelijk en behulpzaam personeel, kamers vanaf 1800 peso   http://www.puertoprincesahotel.com/