Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Verkeersboetes

Gestart door Kano, dinsdag 25 januari 2011, 08:12:02

Vorige topic - Volgende topic

Kano

De website van de LTO is vernieuwd http://www.lto.gov.ph. Maar veel links werken (nog steeds) niet.

NB  De boetes zijn  omhooggeschoten en de boetecatalogus is uitgebreid.
De meeste overtredingen van verkeersregels worden nu als 'roekeloos rijden' aangemerkt.  :jajaja:   :copte4: :handenwrijven: :dollareyes:

1e overtreding P 1000 en  2 maanden schorsing rijbewijs
2e overtreding P 1500 en  6 maanden schorsing rijbewijs
3e overtreding P 2000 en  intrekking rijbewijs
elke volgende  P 5000

Bekijk de boete catalogus hier http://www.lto.gov.ph/fines_and_penalties/penalties.aspx#v_license

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

callebaut

6. Driving under the influence of liquor.                                                                         5,000.00 php .....

Ben eens benieuwd hoe ze dit zullen aanpakken ... wie heeft er nu 5,000 php op zak ......  :ikkeniebegrijp:

:crazy:

En voor de witneuzen : 17. Tourist operating or allowing the use of non Philippine registered                    5,000.00
        Motor Vehicle beyond the 90 day period of his sojourn in the
        country. ......... :floet:

Mawibata



Die Pesos is niet zo erg, maar rijbewijs kwijt ?


Ik mag er niet aan denken  :janken:

Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Kano

Ook radarcontroles worden, zij het nog op kleine schaal, toegepast zoals in Quezon City op de Commonwealth Avenue.

Lees dit artikel "Speedsters will be posted on the Internet"  http://www.manilastandardtoday.com/insideNews.htm?f=2011/january/25/news5.isx&d=2011/january/25
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

bananacreek

#4
De LTO komt altijd met iets nieuws, ook een aantal maanden geleden (of een jaar) met de "radio-chips" en velen hebben al betaald en na de cancelling hebben die velen nooit hun geld terug ontvangen

LTO is het toppunt van corruptie

Vervolgens spreek ik hier nu betreffende de situatie in Dumaguete city, ik weet niet zo veel betreffende Manila want ik haat Manila.Ben er in 11 jaar niet meer geweest.

Driving under the influence of liquer:  :jajaja: ze hebben niet eens de blaaspijpjes en er was een keer een demonstratie op tv van een ander blaasappraaat en dat zou 4000+ pesos per stuk kosten.

Moet het nog zien in de provincie, moet het nog zien, met de hoogte van die boetes krijg je een opstand hier.
Dan gaat de city wel weer naar de rechtbank voor een "restraining - order" hetgeen weer een paar jaar ruimte geeft.

Display/Use of an expired commemorative plates or stickers................ 2,000.00

Stickers, ja.....NO STOCK sir, just come back after the elections

a. within an intersection
       b. within 5 meters of the intersection
       c. 4 meter from the driveway entrance
       d. within 4 meters from a fire hydrant
       e. in front of a private driveway
       f. on the roadway side of any unmoving or parked MV at the
          curved way of the highway
       g. at any place where signs of prohibitions have been installed.

Graag ook even uitleggen aan de "traffic aides hier???? Die staan alleen maar met hun "potloot" te spelen, alleen deze heeft dus geen "potlood" maar alleen het gummetje???? (Lesbian) (oftwel een Tomboy) :applaus: Kijk eens wat een Macho? Waarschijnlijk een ex-marinier??? Heeft zo te zien wel last van platvoeten :jajaja:


Deze ziet er nog beter uit:


Nee???? Dan zouden deze boys het wel kunnen doen neem ik aan.  :thumb: Lijken een beetje meer op echte binken :thumb:

In het bruin: Callebout, zittend: Boomerang en staand: Deepthroat. Ok, Officers: vanmiddag 1500 uur CHECKPOINT BACONG- BANILAD CITYLIMIT, Load you guns...... Mount your horses..................Lets GO !!! :benweg: :applaus: :lachen:

Backup Trooper met .45 "canon" staat al te wachten om zich bij u te voegen op km 7 :atyourservice:
 

Kijk het aantal vehicles zonder de juiste documenten is zeer groot hier, en in principe zijn strengere regels alleen maar GOED voor de veiligheid van het rijdend publiek, maar............... :denk: Als je hier een ernstig ongeluk krijgt en de en de andere patij heeft geen verzekering, of wel verzekering maar geen rijbewijs (dan betaalt de verzekering ook niet uit) dan moet je maar proberen voor jaren in de rechtbank om geld te innen van iemand die het misschien helemaal niet heeft. :negatief:

De uitvoering van de wet en bijkomende regels is hier een grote rotzooi. Bijvoorbeeld 6 traffic aides op een kruispunt?? :jajaja: Traffic aides die net zo min afweten van "traffic-rules" als de kont van een kat ? (ik spreek betreffende Dumaguete, Cebu is weer meer georganiseerd)
Checkpoints? Al vaker over gehad op andere topics.....veel te weinig.... (ze hebben het te druk om de tv te bekijken of het zingen van " Kom van dat Dak af" op de karaoke)  :denk: Ik heb nooit een probleem met een checkpoint want ik zorg dat al mijn papieren in orde zijn, maar ook al mijn voertuigen in orde zijn. Problemen met mij zijn de schoenen (stond niet op de site???) en de HELM. Ik heb er twee in de garage voor het geval dat de wet hier ook wordt uitgevoerd. Het zijn de mensen zonder papieren en slechte voertuigen die ze VAN DE WEG MOETEN HALEN ZONDER PARDON.

Ik werd een twee jaar geleden gestopt tussen Sibulan en San Jose door de "traffic-aides" van Sibulan en ik zag ze al glunderen toen ze de weg overstaken en één zei: " Good afternoon Joe, your license and O.R. please? Oh, camouflage your bike yes? Nice but we have to confiscate your bike because, camouflage colour, that's only allowed by the AFP."
De Klootzak zij met een glimlach: " What are hell you talking about boss? Can't you read? Read the O.R !" (en toen in het Nederlands: "domme Gans !" De Klootzak vervolgde: " What does it say?". "Oh", zij de Gans: "Yes I see it now, CAMOUFLAGE. Ok,ok, but I will still give you a ticket for not wearing a helmet, ha, ha". ............... :happy: :shoot13lj7:

ALS JE HIER DE REGISTRATIE WIL VERLENGEN MOET JE HET VOERTUIG LATEN INSPECTEREN, JA, DE BUITENLANDERS....Het barst hier van de voertuigen zonder verlichting, spiegels....."spiegels zeggen vele "inboorlingen" (dank Pierre) " die zijn om je haar te kammen en de lipstcik op te doen". :kusxe8: :kusxe8:

Gelukkig zie ik niets staan betreffende "CAMOUFLAGE KLEUR ALLLEEN VOOR DE AFP EN PNP"
Anders had ik weer naar de rechtbank gemoeten  :negatief:

Ok, weer terug naar de LTO site: KANO, dank voor de link :hoedjeaf: :hoedjeaf: :hoedjeaf:

Ja  :biggrinn::verder met de "traffic violations" zelfs de politie kent de regels niet  en dit boek is zeldzaam hier:


Ik denk dat ik het enigste exemplaar bezit in Dumaguete city :weetikniet:

Is dit een traffic violation?????? Zo te zien niet hoor, ziet er piekfijn uit. Trouwens mooie frontwheel-hub?? (4x4) (in dit geval 3x4 ?):applaus:


We gaan gewoon verder:
52. Use or installation of heavily tinted colored/painted windshield or                        600.00
      or window glass


Ja,Ja, dan moeten die tienduizenden wagens dat allemaal even weg laten halen......burgeroorlog.... coup 'de Etat ????   :shoot13lj7: :shoot13lj7: :atyourservice:

Unauthorized use of bell, siren or exhaust whistle                                              15,000.00
          - forefieture of the said gadgets in favor of the government

Ja, die worden dan op de politieauto's gemonteerd??

Ok, zo kan ik door blijven gaan....ze bekijken het maar :daag: :benweg:


















josv

Bananacreek, blijf aan je bloeddruk denken !! :lachen: :lachen:

btw,  :thumb: voor je relaas !
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

bananacreek

Sorry, kon het niet helpen, moest er weer even uit. :confused2: :confused2: :confused2:

Waarschijnlijk toch zo snel mogelijk een andere psychiater nodig ? :crazy:

Kano

Maak je niet druk Willem. Als alle verkeersregels zouden worden gehandhaafd staat volgens mij meer dan 75% van het verkeer stil. Dat gebeurt dus niet, alleen als een witneus wordt aangehouden dan trekt men alles uit de kast en zeker als het bijna merienda time is  :jajaja:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

bananacreek

Citaat van: Kano op woensdag 26 januari 2011, 12:30:02
Maak je niet druk Willem. Als alle verkeersregels zouden worden gehandhaafd staat volgens mij meer dan 75% van het verkeer stil. Dat gebeurt dus niet, alleen als een witneus wordt aangehouden dan trekt men alles uit de kast en zeker als het bijna merienda time is  :jajaja:


Ja, precies sir Kano, dat moet ik wel toegeven natuurlijk. Maar al met al blijft het een belachelijke zaak en ze weten hier in Dumaguete city bij het "traffic - Bureau" hoe iki over hun denk. De LTO ? Toch wel een heel verschil in Cebu en Dumaguete city.
Traffic aides en parking-aids in Cebu city zijn veel meer strikt en als je bijvoorbeeld bij Metro Gaisano (daar staan ze vaak) oversteekt tussen de zeebrapaden in dan pakken ze je gelijk en wordt je naar een geparkeerde "govenment bus" gebracht die iets verder staat geparkeerd en dan kan je gelijk BETALEN (P 50)
Fout parkeren in downtown Cebu city: Maakt hun niets uit en soms zie je wel 20 tickets onder de ruitenwisser, en dat maakt die (meestal chinese-filipinos) niets uit. Dat zijn de zakenmensen en die kunnen dat wel betalen en zijn te lui om een paar honderd meter te lopen. Trouwens het is zeer moeilijk om goed te kunnen parkeren in de binnenstad van Cebu city.

Hier in Dumaguete zijn er vier "wetten"
1. voor de rijken
2. voor de buitenlanders
3. voor de middenklas
4. voor de armen

callebaut


Hier in Dumaguete zijn er vier "wetten"
1. voor de rijken
2. voor de buitenlanders
3. voor de middenklas
4. voor de armen



5. voor de klootzaken ..... :lachen: