Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Strong Nautical highway

Gestart door gosternokke, woensdag 22 juni 2011, 12:57:07

Vorige topic - Volgende topic

gosternokke

Zijn er forumleden die via de westelijk nautical highway al eens vanuit manila naar het zuiden hebben gereist met de auto ?
Ik heb zelf paar jaar terug de oostelijke strong natical highway gedaan vanaf Manila door laguna province en dan door Bicol heen ,dan de RORO Matnog -Allen  enzoverder.  Met name vanwege de toestand van de weg op Samar , wil ik dit niet meer doen,
Ik wil nu de westelijke pakken dus Manila  dan de RORO Batangas - Calapan   over Mindoro en dan de RORO Roxas-Caticlan en zo verder naar het zuiden.  Iemand die de toestand van de wegen op de westelijke naautical highway kent ?

balikbayan

Leuk topic ik wil dit rondje maken op de motor.

Mindoro weet ik niet maar op Panay zijn de wegen overwegend prima Roxas - Caticlan - IloIlo

Robert

Citaat van: gosternokke op woensdag 22 juni 2011, 12:57:07
Zijn er forumleden die via de westelijk nautical highway al eens vanuit manila naar het zuiden hebben gereist met de auto ?
Ik heb zelf paar jaar terug de oostelijke strong natical highway gedaan vanaf Manila door laguna province en dan door Bicol heen ,dan de RORO Matnog -Allen  enzoverder.  Met name vanwege de toestand van de weg op Samar , wil ik dit niet meer doen,
Ik wil nu de westelijke pakken dus Manila  dan de RORO Batangas - Calapan   over Mindoro en dan de RORO Roxas-Caticlan en zo verder naar het zuiden.  Iemand die de toestand van de wegen op de westelijke naautical highway kent ?

Van Calapan naar Roxas is geen enkel probleem, waarom pak je niet van Batangas de boot naar Balatero, dat is bij het plaatsje Puerto Galera, ga je van daaruit naar Calapan en verder naar Roxas.
Is echt een mooi stukje van Puerto naar Calapan.
Het is uiteraard maar een idee, Puerto naar Calapan is ongeveer 50 km.

gosternokke

Nou volgens de info die ik van internet heb geplukt gaat die RORO niet van  Batangas  naar  Balatero maar naar Calapan toe.  Die boten naar balatero zijn toch allen voor passagiers en niet voor voertuigen ?
Goed te horen dat de conditie van de weg op deze route wel in orde lijkt.

Digos


Die hele "Strong Nautical highway" moet je wel met een hele korrel zout nemen.......de verbinding is er wel.....maar ze zeggen niet hoe en wat en niet in detail.

Ik heb daar ook al info over gezocht en de meeste info over de toestand vind je op persoonlijke blogs als je wat rondsurft.

http://www.travelmart.net/philippines/nautical.html

Je moet overal ro ro nemen, maar er word nergens gerept wanneer die gaan, en dat vind je dan weer terug in de blogs.
LIVE ONCE - LIVE IT

Amice

Als gostermokke die route doet, kan hij zich wellicht aanmelden daarvoor bij google street view, dan is het info probleem ook opgelost in vervolg.  :happy2:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

balikbayan

Citaat van: pierrevanwies op woensdag 22 juni 2011, 17:37:35
Als u vanuit Mindoro naar Panay kunt dan is het vraagstuk opgelost,

want iloilo naar Bacolod kan geen probleem zijn,

en Dumaguete naar dapitan dipolog heeft een dagelijkse carferry.   :jajaja:

Het beste is om als je richting iloilo rijd linksaf te gaan in Pototan richting Dumangas daar kan je met een RoRo naar Bacolod.

Kost voor een losse passagier 1 euro  :biggrinn:

Robert

Citaat van: gosternokke op woensdag 22 juni 2011, 23:06:07
Nou volgens de info die ik van internet heb geplukt gaat die RORO niet van  Batangas  naar  Balatero maar naar Calapan toe.  Die boten naar balatero zijn toch allen voor passagiers en niet voor voertuigen ?
Goed te horen dat de conditie van de weg op deze route wel in orde lijkt.

Er is een bootverbinding naar Balatero, dat weet ik zeker. En daar kan je ook gewoon met een voertuig op, ben er zelf wezen kijken, ben even de naam van die shipping line kwijt, kan het wel eens navragen.

jiggy

Citaat van: gosternokke op woensdag 22 juni 2011, 12:57:07
Zijn er forumleden die via de westelijk nautical highway al eens vanuit manila naar het zuiden hebben gereist met de auto ?
Ik heb zelf paar jaar terug de oostelijke strong natical highway gedaan vanaf Manila door laguna province en dan door Bicol heen ,dan de RORO Matnog -Allen  enzoverder.  Met name vanwege de toestand van de weg op Samar , wil ik dit niet meer doen,
Ik wil nu de westelijke pakken dus Manila  dan de RORO Batangas - Calapan   over Mindoro en dan de RORO Roxas-Caticlan en zo verder naar het zuiden.  Iemand die de toestand van de wegen op de westelijke naautical highway kent ?

Ook ik zit met het nog vage idee om in januari 2012 een "island hopping tour" te maken van een 3-tal weken. Dezelfde route zoals hierboven vermeld en dan oversteken op Bohol naar Leyte en zo langs de oostkant weer naar Metromanila (zoals Gosternokke reeds deed)

De tour zou ongeveer de volgende zijn : METROMANILA - MINDORO - PANAY (+ Borocay) - GUIMARAS - NEGROS - CEBU - BOHOL - LEYTE - MASBATE - BICOL - LAGUNA - METROMANILA.

Dit is denk ik een ideale manier om toch een globaler beeld te krijgen van de Filipijnen , vermits men diverse landschappen doorkruist, en niet van luchthaven tot luchthaven.

Dit kun je best heel goed voorbereiden, denk ik, doch.. op het net is niet steeds voldoende info te vinden over waar er ferry-verbindingen zijn en of dit RORO-schepen zijn.

Iemand interessante links daarvoor of.. algemene DO ro DO'NT ivm deze geplande trip, ook over car rental?

Mijn grootste te verwachten probleem : de weg vinden vanuit Caloocan naar Batangas ;)

@ Gosternokke : mocht je inmiddels deze trip reeds gemaakt hebben, graag feedback...

Amice

CitaatMijn grootste te verwachten probleem : de weg vinden vanuit Caloocan naar Batangas

:ikkeniebegrijp:

volgens mij is dat gewoon edsa volgen,roxas boulevard,costal road en dan Slex tot batangas maar ik zal het wel mis hebben.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

jiggy

Citaat van: Amice op dinsdag  2 augustus 2011, 12:09:06
CitaatMijn grootste te verwachten probleem : de weg vinden vanuit Caloocan naar Batangas

:ikkeniebegrijp:

volgens mij is dat gewoon edsa volgen,roxas boulevard,costal road en dan Slex tot batangas maar ik zal het wel mis hebben.

tot nu toe was ik enkel passagier, bij verplaatsingen in Caloocan en Metromanila, maar ik had soms de indruk dat het soms een uur duurde tot we enige wegwijzers zagen..

Phille

Citaat van: jiggy op dinsdag  2 augustus 2011, 08:33:23

Mijn grootste te verwachten probleem : de weg vinden vanuit Caloocan naar Batangas ;)


Een GPS misschien  :weetikniet: of werkt dat niet in de Phils?

jiggy

Citaat van: Phille op dinsdag  2 augustus 2011, 17:41:42
Citaat van: jiggy op dinsdag  2 augustus 2011, 08:33:23

Mijn grootste te verwachten probleem : de weg vinden vanuit Caloocan naar Batangas ;)


Een GPS misschien  :weetikniet: of werkt dat niet in de Phils?

Ja, nu ge't zegt.. ik meen zelfs dat hier iemand reeds ergens een posting deed ivm verkrijgbare kaarten/GPS in de Phils..

Luke

Als je op EDSA kan geraken dan is het richting Cubao -> Makati.
Aan de Magallanes interchange richting Alabang en blijven bollen ....