Zijn er voldoende Maestro ATM's op Bohol?

Gestart door PHwaarde, zaterdag 23 juli 2011, 14:52:48

Vorige topic - Volgende topic

PHwaarde

Vraagje: Komend najaar verblijf ik een aantal weken op Bohol. Echter, zijn er daar voldoende Maestro ATM's te vinden? Of toch maar in Manila voldoende pinnen alvorens naar Bohol af te reizen?

Pieter-Jan

Zelfs in mnl zul je met je maestro niet kunnen pinnen. Je zult een visa of mastercard nodig hebben. Maestro werkt niet meer op de filippijnen. http://www.wimwauters.be/2011/01/geen-maestro-meer-buiten-europa/ Wist je dit dan niet? Beter snel een visa kaartje halen. Iemand die bij ons verbleef was bijna in de problemen gekomen hier. Gelukkig had hij genoeg cash eurotjes

boldy

je kan gewoon met je maestro pinnen hoor geen enkel probleem. alleen de belgische banken blokkeren dat ,mijn vriendin pind nog altijd met mijn bankpas van de ing  :thumb:
of er genoeg pinautomaten op bohol zijn kan ik je niet vertellen .
het leven is net een lul keihard en veel te kort

PHwaarde

@ Pieter-Jan: Dat geldt alleen voor Belgische Maestro bankpassen. Ik heb zelf met mijn Nederlandse Rabobankpas zonder problemen bij de Filippijnse Maestro ATM's kunnen pinnen afgelopen april/mei.

Rich

Vorige week nog even gevraagd bij mijn bank ( KBC) om mijn maestrokaart te deblokkeren voor de Filippijnen en zij gingen het nodige doen.
Rich de Nederbelg.

kristof19

cagayanmelanie, in de straat naar Panglao beach zijn er pinautomaten te vinden. Ik heb daar nog gepind. Ik dacht dat er toch minstens 2 aanwezig waren maar ben niet meer zeker. In Elk geval was er toch minstens eentje. Op Alona beach vrees ik ervoor. En in Tagbilaran city zijn er voldoende pinmogelijkheden.
Het kan geen kwaad om toch wat cash mee te brengen vanuit Manila maar Bohol is in principe geen probleem om te pinnen.

Phille

Citaat van: kristof19 op zondag 24 juli 2011, 10:41:05
cagayanmelanie, in de straat naar Panglao beach zijn er pinautomaten te vinden. Ik heb daar nog gepind. Ik dacht dat er toch minstens 2 aanwezig waren maar ben niet meer zeker. In Elk geval was er toch minstens eentje. Op Alona beach vrees ik ervoor. En in Tagbilaran city zijn er voldoende pinmogelijkheden.
Het kan geen kwaad om toch wat cash mee te brengen vanuit Manila maar Bohol is in principe geen probleem om te pinnen.


In Tagbilaran zijn er meer dan voldoende ATM automaten, echter veel waren out of service toen wij er waren.

kristof19

Citaat van: Phille op zondag 24 juli 2011, 10:57:00


In Tagbilaran zijn er meer dan voldoende ATM automaten, echter veel waren out of service toen wij er waren.

Waar in de Filippijnen niet?

Anakin

er zijn er genoeg hoor ,al heb ik ze niet vaak moeten gebruiken 2 keer maar in winkelcentrum.
in tagbilaran hoofdstad zal je er ook wel vinden.
BQ was er ene in het winkelcentrum maar er zijn er nog wel meerdere.
prettig verblijf wens ik je toe .   

Pieter-Jan


Quezonboy

Citaat van: cagayanmelanie op zaterdag 23 juli 2011, 14:52:48
Vraagje: Komend najaar verblijf ik een aantal weken op Bohol. Echter, zijn er daar voldoende Maestro ATM's te vinden? Of toch maar in Manila voldoende pinnen alvorens naar Bohol af te reizen?
In de grote stad Tagbilaran en bij de Chocolote hills vindt je meer dan genoeg ATM's, daarbuiten natuurlijk niet maar dat is overal zo op de Filippijnen. Buiten het winkelcentrum is het goedkoop pinnen, zo'n 150 peos.

kristof19

Citaat van: Quezonboy op vrijdag 29 juli 2011, 17:56:32
Citaat van: cagayanmelanie op zaterdag 23 juli 2011, 14:52:48
Vraagje: Komend najaar verblijf ik een aantal weken op Bohol. Echter, zijn er daar voldoende Maestro ATM's te vinden? Of toch maar in Manila voldoende pinnen alvorens naar Bohol af te reizen?
In de grote stad Tagbilaran en bij de Chocolote hills vindt je meer dan genoeg ATM's, daarbuiten natuurlijk niet maar dat is overal zo op de Filippijnen. Buiten het winkelcentrum is het goedkoop pinnen, zo'n 150 peos.


Quezonboy, ik denk dat het nu reeds voldoende duidelijk is dat er genoeg pinautomaten aanwezig zijn In Tagbilaran. Het staat hier nu reeds 3 keer in de laatste 3 posts  :crazy:

antzan

Met Maestro kan je nog wel eens geluk hebben dat hij het doet ,
maar bij ons dus soms ook niet .
In Bangkok werd de kaart " ingeslikt " door de automaat .
Het duurde uren voor e.e.a. in orde was .
Mijn jongste dochter , op stageschool in Mexico mailde mij
dat haar [ nieuwe ] Maestro daar niet functioneerde ,
maar zelf kon ik gisteren in Antwerpen niet betalen met
mijn Visa , maar wel met de Maestro .
En tijdens onze laatste vakantie deed de Maestro het
meestal niet in Iligan City ,
maar wel in Taglibaran .
Dus het verschit van plaats tot plaats  en land
Antzan
Foodmaster

Anakin

Citaat van: antzan op zondag 31 juli 2011, 20:09:31
Met Maestro kan je nog wel eens geluk hebben dat hij het doet ,
maar bij ons dus soms ook niet .
In Bangkok werd de kaart " ingeslikt " door de automaat .
Het duurde uren voor e.e.a. in orde was .
Mijn jongste dochter , op stageschool in Mexico mailde mij
dat haar [ nieuwe ] Maestro daar niet functioneerde ,
maar zelf kon ik gisteren in Antwerpen niet betalen met
mijn Visa , maar wel met de Maestro .
En tijdens onze laatste vakantie deed de Maestro het
meestal niet in Iligan City ,
maar wel in Taglibaran .
Dus het verschit van plaats tot plaats  en land
Antzan

tijdens mijn laaste vakantie in bohol ,tussen 19 dec en 7 jan 2011 kon ik nog pinnen met meastro in tagbilaran,maar weet niet hoe situatie nu is .
in mijn bank hebben ze gezegd nu niet meer mogelijk,en beter visa gebruik.
succes met de maestro.
groetjes anakin

boldy

nogmaals dat geld alleen voor belgiese banken dat die hun meastro kaart blokkeren in het buitenland .
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Phille

Citaat van: boldy op maandag  1 augustus 2011, 06:28:37
nogmaals dat geld alleen voor belgiese banken dat die hun meastro kaart blokkeren in het buitenland .

Maestro werkt alleen nog binnen Europa, daarbuiten zal men gebruik moeten maken van z'n creditcard.

boldy

Citaat van: Phille op maandag  1 augustus 2011, 08:38:57
Citaat van: boldy op maandag  1 augustus 2011, 06:28:37
nogmaals dat geld alleen voor belgiese banken dat die hun meastro kaart blokkeren in het buitenland .

Maestro werkt alleen nog binnen Europa, daarbuiten zal men gebruik moeten maken van z'n creditcard.


ok ja ik had moeten zeggen buiten europa bedankt voor de verbetering  :thumb:
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Fail_over

Mijn asawa pint nog steeds met een NL maestro card, ABN-AMRO.  :weetikniet: gisteren nog
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Pieter-Jan

Citaat van: Fail_over op maandag  1 augustus 2011, 22:35:07
Mijn asawa pint nog steeds met een NL maestro card, ABN-AMRO.  :weetikniet: gisteren nog

Natuurlijk. het gaat om belgische kaarten!