moet mijn trouwakte gelegaliseerd?

Gestart door kamperman, zaterdag 30 juli 2011, 09:02:51

Vorige topic - Volgende topic

Tinulang_Manok

Citaat van: Phille op woensdag  3 augustus 2011, 13:42:23
CitaatDe redribbon procedure kostte ons bijna een maand, dat kan als het goed is ook via DHL, zij regelen de red ribbon en sturen dan de meuk naar jou.

Bedoel je hiermee dat het ontvangen van het Marriage Contract plus de red ribbon procedure, dan kan het kloppen dat het een maand duurt; de red ribbon procedure op zich neemt één dag in beslag; zo was het althans bij ons. Ongeveer drie weken na de trouw hebben wij het Marriage Contract ontvangen, daarna één dag voor de red ribbon procedure.



Nee, ik bedoel alleen de red ribbon procedure, maar dat het zolang duurt kan ook komen doordat mijn asawa uit de provincie komt en het weer via iemand uit Cebu ging die ze via een vriend van een cousin kende of iets dergelijks, filipijnse efficientie denk ik dan maar  :weetikniet:
Amare et sapere vix deo conceditur

Phille

Citaat van: Tinulang_Manok op woensdag  3 augustus 2011, 23:34:16
Citaat van: Phille op woensdag  3 augustus 2011, 13:42:23
CitaatDe redribbon procedure kostte ons bijna een maand, dat kan als het goed is ook via DHL, zij regelen de red ribbon en sturen dan de meuk naar jou.

Bedoel je hiermee dat het ontvangen van het Marriage Contract plus de red ribbon procedure, dan kan het kloppen dat het een maand duurt; de red ribbon procedure op zich neemt één dag in beslag; zo was het althans bij ons. Ongeveer drie weken na de trouw hebben wij het Marriage Contract ontvangen, daarna één dag voor de red ribbon procedure.



Nee, ik bedoel alleen de red ribbon procedure, maar dat het zolang duurt kan ook komen doordat mijn asawa uit de provincie komt en het weer via iemand uit Cebu ging die ze via een vriend van een cousin kende of iets dergelijks, filipijnse efficientie denk ik dan maar  :weetikniet:

Vaak denken ze het beter te weten  :lachen:, het kan in elk geval sneller, mijn vrouwtje is op een dinsdag bij DFA langs geweest en kon de dag erna (woensdag) het gaan ophalen.

josv

Wij hebben alles vanuit Davao door een reisburo laten doen. Red ribbon en legalisatie door de ambassade. Duurde ong. 4 weken. Is natuurlijk wel iets duurder als dat je het zelf allemaal doet maar dat wordt weer gecompenseerd door bespaarde reiskosten, vrije dagen, overnachtingen, rompslomp etc. etc.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....