Overseas workers in Dubai

Gestart door ganda, zaterdag 30 april 2011, 21:11:36

Vorige topic - Volgende topic

innka3

er zijn anders een heleboel in qatar/abudhabi/dubai die helemaal niet terug willen naar de ph en wonen er met het
gezin en hebben het heelgoed daar "ook singles""  hebben geen gezeur om geld elke dag  :daag:

apollo

#11
er blijkt nog steeds een stille wet te bestaan onder de OFW en het thuisfront dat er zo weinig mogelijk zaken aan de grote klok worden gehangen.

Daarmee bedoel ik o.a. het aangaan van het contract,de verdienste,hun onderhoud ter plaatse eten,drinken etc en idd hun tickets retour. Ik ga er trachten achter te komen maar denk dat ze die ook nog zelf moeten betalen.
Heb er toch een hele boel vragen bij maar velen zien hun vertrek uit hun thuisland enerzijds om uit de ,,booring time,, weg te geraken en dan kan je de ondernemende pinoy dat niet kwalijk nemen en anderzijds wegens de aangeprezen en ,,verlokkelijke verdienste in cijfers,, voor hen. Een degelijke nacalculatie daar hebben ze waarschijnlijk nog nooit van gehoord. :ikkeniebegrijp:


Amice

Citaat van: innka3 op zondag  1 mei 2011, 21:21:50
er zijn anders een heleboel in qatar/abudhabi/dubai die helemaal niet terug willen naar de ph en wonen er met het
gezin en hebben het heelgoed daar "ook singles""  hebben geen gezeur om geld elke dag  :daag:
In die zin is het idd een ontsnapping aan t juk van de familie in de phils.
Maar ieder persoon is verschillend en de meeste zijn er toch als caregiver, yaya of maid en die hebben het niet zo breed. Het eerste jaar wordt de retour ticket bv. op hun salaris ingehouden en dat geld krijgt ze meestal ook niet in handen, want de baas koopt meestal dan een ticket(als het hem/haar uitkomt).

Persoonlijk ken ik er een die in het midden oosten was en in een dikke mercedes rondreed,maar toch weer graag naar de filippijnen wilde.....de mercedes o.a.ging wel mee overigens.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

toyoke

er zijn nog steeds shrijnende situaties overal in de wereld

mijn asawa heeft er nu zo'n 5 jaar gewerkt in dubai hopen geld verdiend
en enkel haar zus geld toegestuurd voor onderhoud en oppas van haar dochter
ze heeft wel nooit voor arabieren gewerkt maar voor amerikaanse multinationals
toen ze bij die ene firma werkte " red sea " had ze zelfs een eigen flat op kosten
van de firma en dagelijks gratis taxi vervoer naar het werk
Ze weet ook dat je er moet uitkijken voor wie je werkt en normaal gezien zal ze
dit week-end in  :belgiesmiley: zijn en heeft dus nu alles opgezegd in dubai
vanaf het moment ze hier is zullen we haar dochter laten overkomen van de  :smiley-philippines:
naar  :belgiesmiley: , en op dat moment zal haar zus vertrekken naar dubai om er ook te werken
uiteraard zal haar zus de raad volgen van mijn asawa

toen ik vorig jaar deze periode naar dubai ging om mijn asawa te ontmoeten hebben we daar de laatste
avond een beach party gedaan met andere philipijnen M en V en van elk kreeg ik toch te horen dat
ze het naar hun zin hadden er zijn singles die er werken en zelfs koppels


spo0n

Heb net de reportage bekeken, echt heel schokkend!

Hier is de link voor wie het bekijken wil: http://video.canvas.be/vranckx-105-glamour-glitter-en-slavernij